KTM 300 09:a facelift till 2012

EnZo83

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2008
Hoj
KTM 125 EXC 2007 / KTM 300 EXC 2009 Husaberg Edition
Tjo!
Har en KTM EXC 300 09:a som är ombyggd till Husabergs TE300 utseende. Men funderar på att bygga tillbaks den till KTM´s utseende. Frågan är om delarna som sitter på den nya modellen från 2012 passar på 09:ans ram? Hade isåfall tänkt köpa tank, + plast från 2012... Någon som vet om det ens är praktiskt möjligt? Bakdelen ser ut att vara likadan, det som skiljer lite är ramen precis under tanken. Så frågan är om tanken passar eller inte?

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
kan nog säga att det inte passar utan att ha sett den nya ramen. KTM brukar inte använda samma ram till nya modeller.

EnZo83

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2008
Hoj
Kollade spärngskisser på karlstroms.se och det enda som verkar skilja ramen åt är fästet för bakstötdämparen. Men frågan är om det går att sätta dit tanken ändå... ingen som har en tidig modell 08-2011 och en ny modell som kan kolla? ;)

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
? Har man en ktm ser den ut som en ktm, har man husaberg ser den ut som en husaberg. Är det inte ganska oekonomiskt att plöja ner pengar på en skogshoj för att få den att se ut som en hoj av annat märke/modell?

EnZo83

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2008
Hoj
? Har man en ktm ser den ut som en ktm, har man husaberg ser den ut som en husaberg. Är det inte ganska oekonomiskt att plöja ner pengar på en skogshoj för att få den att se ut som en hoj av annat märke/modell?

Kan hålla med dig delvis... KTM & Husaberg = Samma sak, men olika namn.. Köpte den ombyggd till Husaberg. Antagligen för att förra ägaren fick delarna sjukt billigt. Får säkert igen en liten del av pengarna sen då jag säljer Husabergdelarna. Då Husaberg TE300 kom 2011, så kändes hojen ett par år nyare... Men saknar den oranga färgen, så nu är det dax för ombyggnad...

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Kör istället o använd pengarna till dit det behövs.
För fan går åt nog med pengar på slitdelar.

Har stått två dagar i garaget o mekat med min o bytt skit för tusentals kronor men skiten ser precis likadan ut som när jag började.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...