KTM 380, någon med erfarenhet från dem?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag har en Suzuki RM250 -02:a i dagsläget men vill byta upp mig mot något större och 4-takt var väl tanken. Men då jag inte vill lägga några pengar på det hela så är det svårt att hitta 4-taktare för samma pengar som Suzukin står i (ca 25k tippar jag på).
Men då tänkte jag att jag kanske kan byta upp mig mot en större 2-taktare istället, 250'n går ju iofs jävligt bra men på isen tror jag inte den är så skoj.
380'n ser spännande ut och en polare sa att den går att jämföra någorlunda med CR500 då den går fruktansvärt bra. Stämmer detta månntro?
Jag ska bara ha den till ren iskörning så kraven är endast att den har ett bra mellan och högregister (tvåtakt :rolleyes: ) och bra bromsar, något Suzukin inte är begåvad med. Givetvis ett skönt chassie, men de flesta crossar efter 00 känns bra på det viset.

Nå, är det en bra hoj att byta mot en sur 250 eller har ni några andra förslag? Känner ni någon som vill göra sig av med sin hoj så kan ni ju pm'a så slipper jag leta på blocket, det har jag vare sig tid eller ork med :(
Om de vill kan de få en RM250 -02, nyservad efter konstens alla regler samt nya dekaler och lite mer skit.
 

kåteämm

Bakhjulsbög
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Docksta
Hoj
Lådbil
En kompis har en 380 -02 och jag kan bara säga en sak: FY HELVETE VILKEN MASKIN! Jag ljuger inte när jag säger att den gasreser på alla växlar utan att man rycker i styret eller så, den går riktigt fint. Det finns effekt så det räcker och blir över, men den är ju kontrollerbar med hjälp av högerhanden ;) 72 kataloghästar har den enligt uppgift, det vill säga ungefär 60 på bakhjulet

Jag är själv inne på att köpa en sådan nu till vintern, får se hur det blir med det. Tycker den verkar som en vettig maskin :)
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Tack så mycket för båda svaren, de gav mig lite mer kött på benen.
En sådan får det bli om jag hittar rätt hoj för rätt peng eller någon som vill byta mot min 250 istället. CR500 känns lite för mastigt just nu för min del men detta låter som den perfekta ismaskinen om man måste köra 2-takt.
 

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
lusasken
Hoj
Trehundra kubikare
Tråkigt tips men sök lite på 380, finns ett gäng bra trådar.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
rejser skrev:
2431010 Tråkigt tips men sök lite på 380, finns ett gäng bra trådar.

Jo det är nog sant, men jag kände att jag ville ha lite mer konkreta tips och orkade på så vis inte läsa mig igenom en massa "onödig" text.
Men nu när jag har blivit mer sugen på den så ska jag faktiskt följa ditt tips och söka lite mer info om den :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top