Ktm 450-530-525 vilken?

Timjoh

Medlem
Gick med
2 Sep 2011
Hoj
ingen
Hejsan är ny här på forumet, sökte lite men hittade inget vidare svar på min fråga.

Så här är det då att ska köpa mig en supermotard och en ktm har alltid varit en dröm. Har läst lite och det står mellan en 450-525-530.

Hur är 450 egentligen? känns som att en sån inte lämpar sig för att pendla med och kanske köra en längre runda, det är bara mitt spontana intryck då man hängt en del på crossbana, visst krut är där ju i dom men, man vill ju inte ligga och behöva tok varva om man kanske ska ligga i 110-120, och man kan ju dreva med men då förlorar man ju i acceleration med.

Så vad tycker ni är en 450 inget bra val då och man kanske ska satsa på en 525-530 istl? Är ny på just denna typen av maskin, har kört cross innan så en del har man ju koll på. men inte just dessa modellerna.

Tacksam för vettiga svar eller en länk till en annan tråd på forumet som jag inte fick fram när jag sökte.:)

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Det är inte hojar man pendlar med.

Och är det bara motard du skall åka - 525/530 är det givna valet.

Timjoh

Medlem
Gick med
2 Sep 2011
Hoj
ingen
Okej så 450 går bort lite då med andra ord.

Pendla och pendla är väl att ta i men menar mer köra till skolan/jobbet är lite mindre än en mil, så då kan det inte va så jävligt pluss att hela sträckan är nästan inne i stan så.

Men du skulle säga 525/530 då, det känns som det är något bättre iallafall!

Timjoh

Medlem
Gick med
2 Sep 2011
Hoj
ingen
skiljer ju några tusen i pris så hade det inte varit någon stor skillnad kunde man sparat dom och köpt något kul till hojjen eller göra något annat.

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
525/530 alla gånger, men det är inget att ha om du skall pendla. oljebyte efter 7-10 timmar och ventilkontroll var tredje oljebyte vid normalkörning.

köp en KTM 6XX om du skall pendla, så mycket bättre om du skall lägga mil!

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
skiljer ju några tusen i pris så hade det inte varit någon stor skillnad kunde man sparat dom och köpt något kul till hojjen eller göra något annat.

Du har ju 520 också kan du ju få lite billigare sen har den mer HK än 525an

Timjoh

Medlem
Gick med
2 Sep 2011
Hoj
ingen
Tack för svaren. Tror en del missuppfattar mig när jag skrev pendla, menar inte sådär 5 mil om dagen utan snarare max 1 mil och det tar cirka 15 min, stads kärning, kör den varje dag så pendla skulle jag inte riktigt kalla det. Och 1 mil köra du ju hur snabbt som helst även om du bara kör för nöjes skull.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!