Hej folket. Har precis sålt min XR650R och är nu på jakt efter en 450EXC men jag blir fan inte klok.
Är så mycket delade meningar om när man skall byta kolv hit och dit. Detta beror såklart på hur den är körd sedan innan (som är typ helt omöjligt att veta).
Har ringt på en -06 som gått strax över 200h servad som den ska med olja, filter och ventiljusteringar men kolven och kamkedjan är aldrig bytt. Ägaren säger att den gått på motionsnivå de senaste 100h (han köpte den när den gått 90h). Om detta är ärliga timmar eller inte kan man ju aldrig veta dock.
För att vara på den säkra sidan river man väl motorn och byter det som skall bytas men vågar man köra vidare på den och skita i kolvbyte de närmsta timmarna (typ sommaren ut)? Detta är såklart inte lätt att svara på men jag känner mig helt vilsen.
Riktpris för den är 22k med massa extra plast, begagnade däck, begagnad kolv, extra uppsättning hjul med dubbdäck, rekluse koppling.