Ktm 450exc -07 som motard (lite frågor)

Wrath

Ny medlem
Gick med
26 Nov 2004
Ort
Umeå
Hoj
KTM 990 SMR 2011
Tja

Har handlat ett motardkit från en husaberg okänd modell, är iaf 17" biehr fälgar eller vad dom heter 6 kolvsok från husa , flytande skiva osv följde även med en motardpump med stålomspunnen bromsslang.

Problemen jag har är att jag kan trycka in handpumpen till styret i botten fast jag har luftat, ska detta gå ? tycker den känns lite svampig o andra sidan har jag inget att refferera mot. Provkörde idag efter jag luftat först genom behållaren och sen genom slang på oket. Känns helt okej men trodde det skulle vara mer direkt fingertoppskänsla eller är det bara att ändra slagen på knappen där 1-2-3-4 på hantaget ?

Sen så saknar brembohandtaget microbrytare men det verkar finnas hål för att sätta in en sådan, har dammsugit internet efter nån information men hittar inget. Vart köper man en sådan ?

Sen så återanvände jag orig. hastighetsmätarkabeln men ingen hastighet kommer upp, läste nåt om nån magnet osv. hur gör jag där ? Har förstått att jag skall ändra rullomkretsen till WS1882 :fyllisar

Sen kör jag ett org. framdrev och 40s bakdrev är detta lämpligt ? var det som följde med iaf, även en ny did kedja 520v som jag var tvungen att kapa en länk på så den gick att använda.

Sen undrar jag om Husaberg Akrapovis slutdämpare passar min KTM ? Är grymt sugen på en sån dämpare.

Många frågor men jag är lite novis på det här så :) min hojbutik är nog less på alla mina dumma frågor så jag måste sprida ut dom lite hehe :hihi
 
Last edited:

Wrath

Ny medlem
Gick med
26 Nov 2004
Ort
Umeå
Hoj
KTM 990 SMR 2011
Okej

Ja jag ringde han på karlström och han påpekade att det inte gick med nån microbrytare eller att få min hastighetsmätare att fungera samt att husagrejjer inte passade ktm :mad: ingen tillmötesgående människa med andra ord.

Får åka på KTM istan och surra med dom hmm...
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Dummaste jag har hört.Oket passar inte sämre på KTM bara för att det är blått till färgen.Har du Beringerskiva finns(fanns?)en magnet som passar att limma fast i en av nitarna.
 

Tasse74

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2008
Ort
Karlstad
Hoj
KTM SMR
det e ju för faan samma art.nr. !!! sök på karlströms sida så får du fram den där.
 

Wrath

Ny medlem
Gick med
26 Nov 2004
Ort
Umeå
Hoj
KTM 990 SMR 2011
Jo jag snackade med brorsan igår , han hade samma grejjer på sin exakt samma förutom handbromspumpen, och han hade en magnet i ena hålet där, borde vara en original del då ? Ja det är Beringer skiva :va

Påpekade det där med artikelnummer, men han sa bara att han hållt på alldeles för länge i den här branschen och sa att inget passa för det var inte gjort för att köras på gata med, rena racegrejjer som han sa :huvet

Ska åka på KTM i Umeå och snacka med Håkan, tänkte det bara skulle vara lättare att ta från den här killen då han verkade ha allt hemma, men tydligen inte...

Ja jävlar , frågade även om hurvida ett Akrapovic slipon från en Husaberg 05-08 passade på min KTM hade artikelnummer och allt,bara för att se storleken in på röret. Men det avfärdade han direkt ! Helt olika grejjer. Passar ingenstans sa han bara :va


Lyckades iaf ändra WS storleken igår, var tydligen bara rycka sladden till mätaren (3 kablar) så slocknade bakgrundsbelysningen så kom WS fram.
:fyllisar
 

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Stan
Hoj
En sån med klocka :/
Fick ett tips på en magnet jag kan sätta i fälgen av en polare på jobbet, ingen som har måtten på rak arm på en Beringerskiva ? Får kolla annars ikväll men tänkte om nån hade i huvet på vad hålen är i diameter på
beringerskivan ?

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=53089777

sätter inte magneten på fälgen utan bromsskivan isåfall, har kört med såndär magnet i närmare 180 utan att limma fast den utan problem :banana
 

Wrath

Ny medlem
Gick med
26 Nov 2004
Ort
Umeå
Hoj
KTM 990 SMR 2011
Skrev fel :p menade självklart i skivan :p :p

Aha ja det kanske funkar utan lim, jag ser väl :)
 

Wrath

Ny medlem
Gick med
26 Nov 2004
Ort
Umeå
Hoj
KTM 990 SMR 2011
Update:

For förbi Håkan på ride, och det fanns både magnet, microbrytare och akradämpare som passade :) Ska byta gaswire först så får jag ut och testa lite, återkommer om resultat.

:)
 

Wrath

Ny medlem
Gick med
26 Nov 2004
Ort
Umeå
Hoj
KTM 990 SMR 2011
Magneten var för svag, fungerar bara ibland, måste nog handla en annan :/
 

Wrath

Ny medlem
Gick med
26 Nov 2004
Ort
Umeå
Hoj
KTM 990 SMR 2011
Har du inte givaren för långt ifrån då?

Möjligt, men jag använder originalgivaren och den är skruvad i botten på husaoket så :/ får se om jag kan hitta nån Neodym magnet som passar, verkar som att hålet är 9mm och dessa magneter bara finns i 10mm.

Kanske går att fila i ena ringen där. Sen limmar man fast den bara som övriga gjort. :yoparty
 

Wrath

Ny medlem
Gick med
26 Nov 2004
Ort
Umeå
Hoj
KTM 990 SMR 2011
Möjligt, men jag använder originalgivaren och den är skruvad i botten på husaoket så :/ får se om jag kan hitta nån Neodym magnet som passar, verkar som att hålet är 9mm och dessa magneter bara finns i 10mm.

Kanske går att fila i ena ringen där. Sen limmar man fast den bara som övriga gjort. :yoparty

Med 3st 10mm tunna Neodym magneter och epoxy så funkar det bara fin fint numera ! :tummenupp
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top