"Köpte en -03:a KTM 525 EXC idag... jätteglad drog jag ut o körde. Vad händer efter c:a 1h då ? Jo... det smäller till utav bara helvete och jag trodde motorn skurit. Det visade sig att hela bromsoket fram hade lossnat och slått sönder bromsskivan och oket så det var snett. En skruv hade lossnat.
Är detta vad man ska förvänta sig av en nästan ny hojj köpt på firma ???"
"Det var superbike ja...
Ska åka dit sen efter jobbet o klaga får vi se vad som händer. Dom lovade dessutom att ställa på hojjen i sitt eget namn så jag skulle kunna köra med den - men det gjorde dom inte det heller.
Står "nyskick - 24 mån garanti" på kvittot"
Hej "mr_ping"! Det var mig du köpte MC:n av. Det var väldigt tråkigt att bromsoket lossnade. MC:n är skött efter rekommendationer och efter alla konstens regler. Kan vara vibrationer eller utmattning som gjort att skruven gett sig.
Sen VET DU att MC:n köptes av mig som privatperson. Det ända som Superbike hjälpte till med, var att ordna din finans.
24 månaders garanti är korrekt som det står. Detta gäller finans-avtalet och är en standardpunkt som måste stå för att finansbolagen skall finansiera tävlingsredskap som har 30 dagars nygaranti. Detta gäller alltså inte på köpeavtalet! Väsentlig skillnad!
När du ville provköra MC:n var du också medveten om att den var avställd och oförsäkrad. Eftersom så var fallet så fick du möjligheten att provköra den med Superbikes "grönskylt". Du informerades även om självrisken på 15 000 Kr.
Eftersom kontanta medel fattades för att fullfölja affären till en början och jag ville ha säkerheten att inte skriva över MC:n innan denna betalning skett, så såldes den avställd. När du efter några timmar löst resterande pengar, pratade du med Mathias på Superbike och bad honom att jag skulle ställa på MC:n på ägarbytespappret, som förövrigt skickades direkt efter det att du hade betalat resterande summa.
Hade pratat med Mathias på Superbike att du skulle få 20% rabatt på de delar som skadades men efter detta uthängandet är jag mycket tveksam till att hjälpa till...