KTM 525 EXC frågor?

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
peteR1000 skrev:
2172118 Tvivlar inte på att Aprilian e grym men några tusingar dyrare :va 96.900:-
Men när man ändå lägger ut så mycket pengar, varför inte lägga till lite och köpa rätt hoj från början, tycker den är bättre på alla sätt och vis. 96.900 är listpris, köper du en 525 enligt listpris med grejerna du vill ha och ombyggnad av fjädring/dämpning mm så kostar det tom mer. Kan du pruta på det ena märket kan du säkert pruta på det andra, vad vet jag. Så jag står fast vid att jag tycker att det bara skiljer några enstaka tusenlappar. :)

Monobike

Huliganus Slangus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)
RookieSM skrev:
2172217 Men när man ändå lägger ut så mycket pengar, varför inte lägga till lite och köpa rätt hoj från början, tycker den är bättre på alla sätt och vis. 96.900 är listpris, köper du en 525 enligt listpris med grejerna du vill ha och ombyggnad av fjädring/dämpning mm så kostar det tom mer. Kan du pruta på det ena märket kan du säkert pruta på det andra, vad vet jag. Så jag står fast vid att jag tycker att det bara skiljer några enstaka tusenlappar. :)

Vad kostar kolvarna och andra slitdelar till den och hur justeras ventilerna, skruv eller schims?
lv reggad?

Vore inressant å prova en sån :D

Last edited:

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Monobike skrev:
2172427 Vad kostar kolvarna och andra slitdelar till den och hur justeras ventilerna, skruv eller schims?
lv reggad?

Vore inressant å prova en sån :D
Har inte begärt någon prislista men det är sagt att de ska hålla bra nivå på reservdelspriserna till SXV/RXV. Ventilerna, inte kollat efter men det är bara en kam, så det borde vara skruv? Lv reggad ja, fläkt och massa varningslampor, gott om touringutrustning. :)

Monobike

Huliganus Slangus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)
RookieSM skrev:
2172965 Har inte begärt någon prislista men det är sagt att de ska hålla bra nivå på reservdelspriserna till SXV/RXV. Ventilerna, inte kollat efter men det är bara en kam, så det borde vara skruv? Lv reggad ja, fläkt och massa varningslampor, gott om touringutrustning. :)

aha, då har du ju knappt kört in den antar jag :va
Du får hålla oss uppdaterade om hur de är att serva och vad det kostar att byta grejerna när det blir dax.. :tummenupp

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
pwracing skrev:
2172688 köp!,.köp!, köp!,..... :yoparty

Har begärt offert på en 525 med motardkit (utan endurohjul), acra slip-on inkl bestyckning och krashpuckar. Förhoppningsvis beställs den på måndag
:yoparty

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
peteR1000 skrev:
2177186 Har begärt offert på en 525 med motardkit (utan endurohjul), acra slip-on inkl bestyckning och krashpuckar. Förhoppningsvis beställs den på måndag
:yoparty

Grattis! Du har gjort ett bra val :tummenupp

jonko

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2003
Hoj
Endast en cr 250-03 som ska bli motard förädlad...
jag hade oxo drömmar om en 525a men det sket sig totalt!

http://www.blocket.se/vi/8169063.htm?ca=10_s

tänkte att jag skulle efter dne idag om den var kvar... men det var den ju inte! stackars ägare! jag tycker synd om han!

istället blidde det ett impulsköp av en cr 250
nu får jag ju pengar över till en bättre bil!

:huvet

Bifogat

• crossen min.jpg
    crossen min.jpg
    61 KB · Visningar: 59

jonko

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2003
Hoj
Endast en cr 250-03 som ska bli motard förädlad...
ja det är ju tragiskt!

först vart jag arg, för att jag inte fick köpa den! sen klikka det att det kanske inte är jag som borde vara arg ...

jaja, så är det när sverige är en öppen anstalt som det heter ...

Cobretti

Iskall-Pilot
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
KTM 525 Motard 06:a
Hade 660 05:a förra året, och i år 525 06 och är grymt mkt nöjdare med min 525. Lättare,mindre vibrationer allmänt goare att köra. Allt är bättre på 525 förutom service intervallerna (som är lätta att göra).

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Cobretti skrev:
2180371 Hade 660 05:a förra året, och i år 525 06 och är grymt mkt nöjdare med min 525. Lättare,mindre vibrationer allmänt goare att köra. Allt är bättre på 525 förutom service intervallerna (som är lätta att göra).

Det var just serviceintervallerna som fick mig att tveka lite först, men efter att ha snackat med mekanikern lite på superbike så verkade det inte så värst mycket mer jobb än med en 660.

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Var det någon som vet vad som skiljer i fjädringen mellan SMR och EXC? Jag är ruskigt sugen på att skaffa en 525 som mest ska gå på bana men jag vill ha möjligheten till att köra några svängar på gata också, därav EXC istället för SMR.
Så går det att modifiera forginalfjädringen så den blir så där härlig som SMR:ens? Vad skiljer mer, växellåda, trim???
Ursäkta för trådkapet...

Snoogans

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Hoj
Gasgas EC300 05
Exc har längre slaglängd, mjukare fjädrar och schimsning, de nya smr är juh 560 och sen tror jag att dom har det vassare sx-vevpartiet, tror att det sitter samma kam och ventiler på alla ktm rfs men jag är inte helt 100.

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Lånar denna tråden lite...

Går det att sätta i hårdare fjädrar från SX i en 525 EXC om man ska ha hojen främst som motard? Hur gör man isf med bakdämpare? Väger drygt 100 pannor så fjädringen får ju ta en del stryk.... Gör SX fjädrarna stor skillnad eller kommer jag att uppleva dom som mjuka? Svår fråga kanske, kör 660 idag så det är främst den jag jämför med.

**EDIT**

En fråga till..

Hur pass lång tid/hur mycket jobb är det att byta från motard till endurokit? Tänkte då främst på bromsarna, enklast att ha 2st kompletta uppsättningar med pumpar, bromsslangar osv antar jag?

Last edited:

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
MackeNo1 skrev:
2197894
Hur pass lång tid/hur mycket jobb är det att byta från motard till endurokit? Tänkte då främst på bromsarna, enklast att ha 2st kompletta uppsättningar med pumpar, bromsslangar osv antar jag?
Du byter lätt på en halvtimme utan jäkt om du har extra handpump till frambromsen.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping