KTM 525 EXC Motard..

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
..funkar det på gatan?

Hur är den jämfört med 640:n. Är den väldigt trött jämfört med 660:n?
Den lär ju vara mycket lättare och smidigare...

Med hojen vill jag bränna massa gokart-/motardbana, men samtidigt kunna åka 10 mil runt i stan en helg med polarna.

525an känns lovande då den verkar "crossig" (eller hur jag nu ska uttrycka det), men ändå ha relativt schyssta serviceintervaller. Inte som en Husas iaf.

Sen att man kan drutta runt i skogen med den när det blir mörkt och vått vore ju ingen nackdel...

Det finns väl 580-kit om man vill ha lite extra pulver?
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
skoteridioten skrev:
..funkar det på gatan?

Hur är den jämfört med 640:n. Är den väldigt trött jämfört med 660:n?
Den lär ju vara mycket lättare och smidigare...

Med hojen vill jag bränna massa gokart-/motardbana, men samtidigt kunna åka 10 mil runt i stan en helg med polarna.

525an känns lovande då den verkar "crossig" (eller hur jag nu ska uttrycka det), men ändå ha relativt schyssta serviceintervaller. Inte som en Husas iaf.

Sen att man kan drutta runt i skogen med den när det blir mörkt och vått vore ju ingen nackdel...

Det finns väl 580-kit om man vill ha lite extra pulver?

Så du fick Duken såld!! :tummenupp
Får man fråga vad du fick??
 

Anders 640

Anders
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Njurunda
Hoj
KTM 540 nerkittad till 525
skoteridioten skrev:
..funkar det på gatan?

Hur är den jämfört med 640:n. Är den väldigt trött jämfört med 660:n?
Den lär ju vara mycket lättare och smidigare...

Med hojen vill jag bränna massa gokart-/motardbana, men samtidigt kunna åka 10 mil runt i stan en helg med polarna.

525an känns lovande då den verkar "crossig" (eller hur jag nu ska uttrycka det), men ändå ha relativt schyssta serviceintervaller. Inte som en Husas iaf.

Sen att man kan drutta runt i skogen med den när det blir mörkt och vått vore ju ingen nackdel...

Det finns väl 580-kit om man vill ha lite extra pulver?
Har köpt en 525:a med 540 kit på och är supernöjd med den :banana

Bränna runt på stan......javisst! men den trivs bäst på bana och skog!!!

Och den är mycket piggare än 6:4 an men framförallt lättare!
i jämförelse mot en 660 vet jag inte men tror inte att den tar stryk av en sån.......!!
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Ok, 540-kit var det alltså.. :)

Men det låter ju lysande!

Hur är serviceintervallerna?
 

mada

Medlem
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 690 Duke R 11, 950 SE 06
Olja + ventilkoll var 15h
Storservice (lager, ev kolv m.m.) efter 90 h, i praktiken verkar det som man kan köra närmare 200h, iaf som motionär.
 

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM SE 950 R
skoteridioten skrev:
..funkar det på gatan?

Hur är den jämfört med 640:n. Är den väldigt trött jämfört med 660:n?
Den lär ju vara mycket lättare och smidigare...

Med hojen vill jag bränna massa gokart-/motardbana, men samtidigt kunna åka 10 mil runt i stan en helg med polarna.

525an känns lovande då den verkar "crossig" (eller hur jag nu ska uttrycka det), men ändå ha relativt schyssta serviceintervaller. Inte som en Husas iaf.

Sen att man kan drutta runt i skogen med den när det blir mörkt och vått vore ju ingen nackdel...

Det finns väl 580-kit om man vill ha lite extra pulver?

Serviceintervallerna är ganska identiska med Husa. 540-580 kit finns, Granath sålde en 613-motor på blocket... :) Men jag tror nog du kommer finna att effekten räcker väldigt bra i den! Kom ihåg bara att det är en tävlingshoj o ingen Guldvinge vad gäller service.
640 känns som just en Guldvinge i jämförelse, 660 likaså fast med piggare motor. Tungt... :D

Mvh
David
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
Sök, finns mängder av trådar som behandlar KTM 525.

Kan lova att något 540-580 kit kommer inte du behöva du körde ju en Duke innan :hihi Ungefär samma skillnad mellan lastbil och ferrari, etc
 

mada

Medlem
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 690 Duke R 11, 950 SE 06
Mr R skrev:
Kan lova att något 540-580 kit kommer inte du behöva du körde ju en Duke innan :hihi Ungefär samma skillnad mellan lastbil och ferrari, etc

Med 540/580/613 kit minskar väl inte service intervallen heller...och jag kan garantera att du blir nöjd med en vanlig 525. 660 har väl mer vrid men 525 är mkt roligare/lättare att köra, chassiet är som natt och dag....

Om du absolut måste ha det värsta så skaffa en Husa 650 så slipper du köpa massa extra kit.
 

Anders 640

Anders
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Njurunda
Hoj
KTM 540 nerkittad till 525
skoteridioten skrev:
Ok, 540-kit var det alltså.. :)

Men det låter ju lysande!

Hur är serviceintervallerna?

Jag servar var femte timme med filterbyte varannan gång :tummenupp

Vårda dom ömt och dom håller i evigheter :)

//A
 

Anders 640

Anders
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Njurunda
Hoj
KTM 540 nerkittad till 525
skoteridioten skrev:
En EXC med motardkit.. Hur funkar stötdämparna på gatan?

Ja?
Min hoj har hårdare fjädrar både fram å bak och jag förstår inte
riktigt hur du menar att det INTE skulle funka :va
 

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
Anders 640 skrev:
Ja?
Min hoj har hårdare fjädrar både fram å bak och jag förstår inte
riktigt hur du menar att det INTE skulle funka :va
Jag tror han menar med original fjädrar på, att om det blir lite mjukt...
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Sorry.. :rodnar

Jag menade naturligtvis en EXC med motardhjul. Borde va mjuk i fjädringen.
Fast egentligen kan ni glömma frågan. Det är ju bara att fixa dämparna..

Bah..jag är trött idag.. :hihi


Edit: Min tanke var ju, att det skulle vara smid om man kunde åka både gata och skog med samma dämparsetup...
 
Last edited:

Anders 640

Anders
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Njurunda
Hoj
KTM 540 nerkittad till 525
skoteridioten skrev:
Sorry.. :rodnar

Jag menade naturligtvis en EXC med motardhjul. Borde va mjuk i fjädringen.
Fast egentligen kan ni glömma frågan. Det är ju bara att fixa dämparna..

Bah..jag är trött idag.. :hihi


Edit: Min tanke var ju, att det skulle vara smid om man kunde åka både gata och skog med samma dämparsetup...
Jamen då ligger jag ju rätt till med mina hårdingfjädrar.
Fast jag föredrar en mjukare fjädring än orginalet så dom
är till salu om nån vill köpa dom....... :tummenupp
Setupen ändrar man ju rätt snabbt..........bara att ratta på rattarna :tuttar
 

Anders 640

Anders
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Njurunda
Hoj
KTM 540 nerkittad till 525
skoteridioten skrev:
Jaha så det gör så stor skillnad? :)

Kör du i skogen med hårda fjädrar?
Har inte haft hojen länge nog att jag har fått på 18/21" hjulen
än! men då är det inte troligt att jag åker med dom hårdingarna!!

Som sagt så vill jag ha mjuk fjädring i skogen...........
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top