Ktm 525 exc

NoFear

100% RETARD
Gick med
24 Jun 2004
Ort
Näsum
Hoj
Ktm Duke2(såld) - Honda Crf450(såld) - Kawasaki er6-n
Tjena alla motardåkare!!! :yoparty

Nu är jag sugen på att byta min motard till en ktm 525 exc men jag är lite rädd för att dom inte håller så bra, för jag kör en hel del typ 600 mil om året och då är det bara lek... Är det någon speciell service vid 100-200h??
Det borde ju hålla rätt bra så länge man inte kör på bana, vad tror ni???

Jag har försökt att söka här på forumet men hittar ingenting om detta..

Tacksam för svar!! :)
 

Akra-Linkan

Intendent
Gick med
20 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 SXC, TL1000S
NoFear skrev:
Tjena alla motardåkare!!! :yoparty

Nu är jag sugen på att byta min motard till en ktm 525 exc men jag är lite rädd för att dom inte håller så bra, för jag kör en hel del typ 600 mil om året och då är det bara lek... Är det någon speciell service vid 100-200h??
Det borde ju hålla rätt bra så länge man inte kör på bana, vad tror ni???

Jag har försökt att söka här på forumet men hittar ingenting om detta..

Tacksam för svar!! :)

525 exc är inget att åka 600mil/år och speciellt inte motorväg. 1.2 liter olja. Köp en 625:a el 660 bra mycke roligare än Duken. Kanske Husqvarna 570 kan vara något. Hyffsat rejsig och kolvbyte runt 800 mil. Alla räsermoppar kräver sin service. Om du jämnför mot duken som du kanske kör 300mil/olje/filterservice så kan du räkna på cirka 50 mil med 525exc. Info om 625/660 finns det oändligt med trådar om..sök!
 

NoFear

100% RETARD
Gick med
24 Jun 2004
Ort
Näsum
Hoj
Ktm Duke2(såld) - Honda Crf450(såld) - Kawasaki er6-n
Akra-Linkan skrev:
525 exc är inget att åka 600mil/år och speciellt inte motorväg. 1.2 liter olja. Köp en 625:a el 660 bra mycke roligare än Duken. Kanske Husqvarna 570 kan vara något. Hyffsat rejsig och kolvbyte runt 800 mil. Alla räsermoppar kräver sin service. Om du jämnför mot duken som du kanske kör 300mil/olje/filterservice så kan du räkna på cirka 50 mil med 525exc. Info om 625/660 finns det oändligt med trådar om..sök!


Jag kör nästan aldrig på motorväg kör mest på 70 och 90 vägar och
då är det bara lek.. Servicen är ingen fara så länge man inte behöver
riva ner hela motorn för att renovera.. Men det är kanske bättre med en
660 för min del, för jag är ju ute och kör typ varje dag när det är fint väder..
 

NoFear

100% RETARD
Gick med
24 Jun 2004
Ort
Näsum
Hoj
Ktm Duke2(såld) - Honda Crf450(såld) - Kawasaki er6-n
Domifuling skrev:
525 fungerar utmärkt.


Har du kört mycket med din Ktm 525?? Om jag kommer att köpa en 525
så kommer jag att köpa en helt ny, men man vill ju kunna använda den utan att bry sig om hur många timmar man har kört.. Jag kommer antagligen att
ha den i 2 år och då har den säkert gått i 150-200h, behöver man göra någon stor service här imellan typ motor renovering???
Ställa ventiler, byta olja eller byta kolv är ingen fara..
 

Busgrabb

Kör hoj, ha skoj !
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K9
Serviceintervall på 15h, då ska det byts olja, oljefilter och justera ventilerna.
Tar en stund så du måste plocka ner kylarna för att komma åt att kolla/justera.
Efter 45 timar ska lagerna för kamaxeln bytas enligt boken.

Asså....rätt mycket skruva men en jävligt rolig och smidig SM hoj :tummenupp
 

Domifuling

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
KTM 525exc -04
Min förra gick 80+ timmar och va inga problem med lagrena. Räknar du med 150h så hade jag gjort större service för länge sedan =P

Justera ventilerna behöver man inte göra så ofta som var 15e timme. Plocka ned kylarna behöver man inte heller, plugga igen dom och vik dom åt sidan bara (glöm inte lufta).
 

NoFear

100% RETARD
Gick med
24 Jun 2004
Ort
Näsum
Hoj
Ktm Duke2(såld) - Honda Crf450(såld) - Kawasaki er6-n
Är det svårt att byta lagerna för kamaxeln??
och hur mycket kostar det???
 

Busgrabb

Kör hoj, ha skoj !
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K9
NoFear skrev:
Är det svårt att byta lagerna för kamaxeln??
och hur mycket kostar det???

Inte så svårt om man vet hur en 4 taktare fungerar och sätter tillbaka kamdrev osv rätt.

Lagerna själva är ju inga pengar, dock så är ju det ju lite overkill att byta efter 45 timmar, man kan säkert köra en hel del timmar till.
 

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Ort
i holken
Hoj
StArHoLk 1000R TURBO , Aprilia RSV4. www.starholk.n.nu
NoFear skrev:
Är det svårt att byta lagerna för kamaxeln??
och hur mycket kostar det???
lagrena kostar 65kr styck (2st) och dom går betygligt längre än 45 h.
 

NoFear

100% RETARD
Gick med
24 Jun 2004
Ort
Näsum
Hoj
Ktm Duke2(såld) - Honda Crf450(såld) - Kawasaki er6-n
starholk skrev:
lagrena kostar 65kr styck (2st) och dom går betygligt längre än 45 h.


Det räcker nog att byta dom typ vid 100h och lika dant med kolven för det går ju inte alls lika hårt när man kör och leker på landsväg...

Finns det några andra slitage delar som man behöver byta vid 100-200h??

Det är nog bäst att sälja 525:an efter ett år för den lär ju bli väldigt svårsåld
när den typ har gått 150-200h eller så får man ingenting för den..
 

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Ort
i holken
Hoj
StArHoLk 1000R TURBO , Aprilia RSV4. www.starholk.n.nu
NoFear skrev:
Det räcker nog att byta dom typ vid 100h och lika dant med kolven för det går ju inte alls lika hårt när man kör och leker på landsväg...

Finns det några andra slitage delar som man behöver byta vid 100-200h??

Det är nog bäst att sälja 525:an efter ett år för den lär ju bli väldigt svårsåld
när den typ har gått 150-200h eller så får man ingenting för den..
Varför då??? bara byta kolv och kamlagringar vid 100h och så går den 100h till osv. den är ju ingen sämre än någon annan :kocko
 

Domifuling

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
KTM 525exc -04
NoFear skrev:
Det räcker nog att byta dom typ vid 100h och lika dant med kolven för det går ju inte alls lika hårt när man kör och leker på landsväg...

Finns det några andra slitage delar som man behöver byta vid 100-200h??

Det är nog bäst att sälja 525:an efter ett år för den lär ju bli väldigt svårsåld
när den typ har gått 150-200h eller så får man ingenting för den..


Känns som man sliter mer på motorn när man kör landsväg, man ligger knappast på lika mycket i skogen =P

Andra hands värdet verkar vara riktigt bra på 525. Folk vill ju ha dom för både sm å enduro.
 

NoFear

100% RETARD
Gick med
24 Jun 2004
Ort
Näsum
Hoj
Ktm Duke2(såld) - Honda Crf450(såld) - Kawasaki er6-n
Jag va nere på claessons i bromölla igår och provsatte en 525:a
och det enda jag tänkte på va att en sån här ska jag ha!!!
Så nu ska Duken säljas!! :yoparty
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top