KTM 525 mod-tråden

tede-77

Ny medlem
Gick med
10 May 2006
Ort
luleå
Hoj
KTM sx500 -08,KTM 300 exc -09,ktm sx 250 -09 ,KTM exc 525 motard, Honda cr 500, Yamaha yzf 426,2 st KTM sx junior,Honda qr 50 ,goes 90 ,ktm sx 50 lc,14e,honda monky,Yamaha pw 80,Honda mt 50,suzuki k50,polaris dragon 120,polaris widetrac 650 trippel
Jag lagade det trasiga med ett klistermärke från Bridgestone. Man kan skymta lagningen på den här bilden.

Har fått hem en fin fin sidokåpa så 525:an får nog med luft....:tummenupp
 

Bifogat

  • luft.jpg
    luft.jpg
    89.5 KB · Visningar: 339

tede-77

Ny medlem
Gick med
10 May 2006
Ort
luleå
Hoj
KTM sx500 -08,KTM 300 exc -09,ktm sx 250 -09 ,KTM exc 525 motard, Honda cr 500, Yamaha yzf 426,2 st KTM sx junior,Honda qr 50 ,goes 90 ,ktm sx 50 lc,14e,honda monky,Yamaha pw 80,Honda mt 50,suzuki k50,polaris dragon 120,polaris widetrac 650 trippel
Vart tjackade du den??? En sån där måste man ha! :tummenupp

En polare i Kiruna köpte en hasplåt i alu av en snubbe på blocket ...till hans 540-03:a sidokåpan följde med ,men den passar inte på en 03:a ,så har gav den åt mig:pannkyss lite hyggloburro va!!!!
 

dewil

Sporthojsnörd
Gick med
5 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Harley Davidson Sportster- 00
Jupp... grejade några olika modeller också...från början var det tänkt att bli dubbelmontage (dom två smalare modellerna) men var tvungen att hinna köra lite också:D


Ser riktigt nice ut. Hur har du gjort? Antar att du jobbbar i en mekanisk verkstad.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Bort med allt "skrot" som inte gör hojåkningen roligare:D På mina tidigare motarder har det alltid blivit en låda over med onödiga detaljer (blinkers ,speglar ,stänklappar,kedjeskydd,mm)fast på 525:an blev det "över"ett helt orange kit också:tummenupp

Nice framskärm!! Har oxå Acerbis!!:tummenupp

Är det 525:ans lykta du har på bilden? Eller är det 660??
 

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Ort
staffanstorp
Hoj
Stor moppe
Vart tjackade du den??? En sån där måste man ha! :tummenupp

köp en ny original.. utan klistermärke.. kostar 210 kr har jag för mej.. sen e det bara o såga... limma dit nått fint nät bakom så blir det bra. jag körde med alunät på min i början med det knäcktes isönder av vibrationerna.. blev några lager myggnät i slutändan.
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
köp en ny original.. utan klistermärke.. kostar 210 kr har jag för mej.. sen e det bara o såga... limma dit nått fint nät bakom så blir det bra. jag körde med alunät på min i början med det knäcktes isönder av vibrationerna.. blev några lager myggnät i slutändan.

Jag köpte ett idag på DirtBike, kostade typ 670 bagis :näsblod Dyrt men nu har man det iaf.
 

tede-77

Ny medlem
Gick med
10 May 2006
Ort
luleå
Hoj
KTM sx500 -08,KTM 300 exc -09,ktm sx 250 -09 ,KTM exc 525 motard, Honda cr 500, Yamaha yzf 426,2 st KTM sx junior,Honda qr 50 ,goes 90 ,ktm sx 50 lc,14e,honda monky,Yamaha pw 80,Honda mt 50,suzuki k50,polaris dragon 120,polaris widetrac 650 trippel
Ser riktigt nice ut. Hur har du gjort? Antar att du jobbbar i en mekanisk verkstad.
Nix ...jobbar som laseroperatör åt ett spanskt företag i Luleå....därav bromsskivan,(plagiat av bakskiva 525-06 he he.bra o ha.)Aluminiumet till dämparna e från skroten o det rostfria tunnväggiga röret satt som rökpipa i min kåk ....ca 9meter:) räcker till lätt till 20 olika avslut :yoparty
 

Bifogat

  • avsut.jpg
    avsut.jpg
    55.5 KB · Visningar: 231

tede-77

Ny medlem
Gick med
10 May 2006
Ort
luleå
Hoj
KTM sx500 -08,KTM 300 exc -09,ktm sx 250 -09 ,KTM exc 525 motard, Honda cr 500, Yamaha yzf 426,2 st KTM sx junior,Honda qr 50 ,goes 90 ,ktm sx 50 lc,14e,honda monky,Yamaha pw 80,Honda mt 50,suzuki k50,polaris dragon 120,polaris widetrac 650 trippel

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
Real flames på gaffelbensskydden och framskärmen. Bromsoket är pulverlackat i siden svart...
 

Bifogat

  • OK.jpg
    OK.jpg
    80.1 KB · Visningar: 127
  • Frams.jpg
    Frams.jpg
    111.5 KB · Visningar: 137
  • G.Skydd.jpg
    G.Skydd.jpg
    129 KB · Visningar: 127

dewil

Sporthojsnörd
Gick med
5 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Harley Davidson Sportster- 00
Real flames på gaffelbensskydden och framskärmen. Bromsoket är pulverlackat i siden svart...

Nice! Jag e iofs inte nån stor anhängare av flames, men realflames e så coolt gjorda!:yoparty
hur blev det me de gula hjulen?
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
Nice! Jag e iofs inte nån stor anhängare av flames, men realflames e så coolt gjorda!:yoparty
hur blev det me de gula hjulen?

Tyckte det blev, ehmmm annorlunda :tummenupp

Tyvärr har ingen bättre bild tog denna nu.
EDIT Hittade på en bild innan jag drog bort gafflarna.

Du kanske kan gissa dig fram vad som är på g på bilden...
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    109.5 KB · Visningar: 240
  • 17.jpg
    17.jpg
    116.9 KB · Visningar: 395
Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Tyckte det blev, ehmmm annorlunda :tummenupp

Tyvärr har ingen bättre bild tog denna nu.
EDIT Hittade på en bild innan jag drog bort gafflarna.

Du kanske kan gissa dig fram vad som är på g på bilden...

mja, om du hade använt samma färg till fälgarna som den till nummerbakgrunden så hade det varit snyggt. dina nya flames är ljusår snyggare än de gamla :tummenupp

hmmm jag gissar på att du ska börja tävla ;)
 

fLedLik

fLedLik
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Husqvarna 450 RR -08 Till Salu
Tyckte det blev, ehmmm annorlunda :tummenupp

Tyvärr har ingen bättre bild tog denna nu.
EDIT Hittade på en bild innan jag drog bort gafflarna.

Du kanske kan gissa dig fram vad som är på g på bilden...

Vart haru fått tag på handtagsskydden?
 

dewil

Sporthojsnörd
Gick med
5 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Harley Davidson Sportster- 00
Tyckte det blev, ehmmm annorlunda :tummenupp

Tyvärr har ingen bättre bild tog denna nu.
EDIT Hittade på en bild innan jag drog bort gafflarna.

Du kanske kan gissa dig fram vad som är på g på bilden...

tycker det ser rätt coolt ut!=) Som rosen sa.. fast tvärt om. Biltema har neonfärgad gul skyltbakgrund om man klipper till lite. Vet inte om man får tävla med det iofs. Men den blir cool.. gillar hjulen.. :p
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
mja, om du hade använt samma färg till fälgarna som den till nummerbakgrunden så hade det varit snyggt. dina nya flames är ljusår snyggare än de gamla :tummenupp

hmmm jag gissar på att du ska börja tävla ;)

kommer inte reservera något nummer direkt, någon tävling kommer det iallafall att bli. Får byta nummer då om 17 är reserverat...

Nummerbakgrunden tycker jag går fint ihop med den flourecerande gula framfälgen. Tog med blixt och flourecerande färg reflekterar mycket, missvisande... Men vi syns väl vid någon bana framöver så du får se...

Vart haru fått tag på handtagsskydden?

Den frågan har jag fått förut, tyvärr kommer inte ihåg från vilken sida jag köpte just den modellen ifrån.

Handtagsskydd med aluminiumbåga finns det många märken som har. Tror mina hette något med hard, satt ett klistermärke som jag tog bort för väldigt länge sedan. Ut och sök på de vanliga sidorna karlströmms etc de har
 
Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
kommer inte reservera något nummer direkt, någon tävling kommer det iallafall att bli. Får byta nummer då om 17 är reserverat...

Nummerbakgrunden tycker jag går fint ihop med den flourecerande gula framfälgen. Tog med blixt och flourecerande färg reflekterar mycket, missvisande... Men vi syns väl vid någon bana framöver så du får se...



Den frågan har jag fått förut, tyvärr kommer inte ihåg från vilken sida jag köpte just den modellen ifrån.

Handtagsskydd med aluminiumbåga finns det många märken som har. Tror mina hette något med hard, satt ett klistermärke som jag tog bort för väldigt länge sedan. Ut och sök på de vanliga sidorna karlströmms etc de har
okej, men det är en bra start :) aha okej, jo den såg lite konstig ut men då förstår jag :)

jo vi gör nog det :) fast vi är nog bara på banan samtidigt under träning ;) ja det ska bli spännande att se den i verkligheten :) fast jag vet inte om något kan slå de fälgar du ahde sist :drool
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Vad ska man ha för fjädrar på 525 EXC för motard ban/gatåka?
Finns det lämpliga fjädrar direkt från KTM? Vilken hårdhet bör det vara?
Både fram och bak...
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top