Twin-Sprätt
Ny medlem
Skulle Ktm bygga motard på 525:an -04? Nåt å ha?
Vad jag vet kommer en 525smc (borde den heta) som 04. Alltså lvreggad och med riktig broms osv. Förhoppningsvis även riktig fjädring.Twin-Sprätt skrev:Skulle Ktm bygga motard på 525:an -04? Nåt å ha?
Där har vi en rolig tanke.... Kommer de våga/_kan_ de släppa en lv-variant av 525SX???? Jag har ju tänkt mig en så enkel lösning som en 525exc med mindre hjul bara. LV-klar och allt....420 skrev:Blir nog ingen riktig fjädring på den tror jag. Är nog en cross med andra fälgar o annan frambroms.
Sen skulle jag inte rekomendera enduron eftersom den har mindre effekt och mjukare fjädring.
Supemote skrev:I höstas så lanserade KTM en tävlings motard, det var en 525sx som man satte ett motard kit på. Om det bara var fälgarna som var monterade vet jag inte men det var inget snack om att den skulle vara gat regad.
Mvh Supemote
Så tror jag det var. När jag säger 525smc är det nåt helt annat. LV-reg osv...Tom Byron skrev:Hade de inte massa -03 525crossar över som de hängde på hjul å en beringer broms på, lådan var fortfarande 4växlad å orginal crossfjädring
Supermoto skrev:Så tror jag det var. När jag säger 525smc är det nåt helt annat. LV-reg osv...
Supemote skrev:I höstas så lanserade KTM en tävlings motard, det var en 525sx som man satte ett motard kit på. Om det bara var fälgarna som var monterade vet jag inte men det var inget snack om att den skulle vara gat regad.
Mvh Supemote
Gör jag? Vänta baraTom Byron skrev:Du fuskar ju! 525SMC finns ju inte, du bara hittar på egna hojar
Men det skulle vara coolt *drömmer*
Magnus J. skrev:Man kan ju alltid köpa ktm:s original fäljar och så.
Här kommer en grymt rå GRÅ KTM.
Supermoto skrev:Gör jag? Vänta bara
Hmmmm, jag vet .Tom Byron skrev:Supermuppo
Jag tycker jag fick liiiiite rätt, 450n och 525an kom ju som motard, MEN inte med lysen osv..... bara som oreggad tävlingsmodell..... SMC in my ass
Innan du börjar tycka att endurofjädringen hindrar dig ska du upp till rätt bra nivå på körningen. Den 525 som säljs färdig är baserad på crossen och har således hårdare fjädring.MackeNo1 skrev:Är inte 525:ans endurofjädring alldeles för mjuk för att köra motard med? Törs man köpa en begagnad Husaberg överhuvudtaget?
Får köpa mig en Virago 535 istället tror jag
Krattans haverier var på 01-motorn som kom från belgiska motardteamet, den motorn var ganska trimmad om man uttrycker det milt... Efter 3:e raset ledsnade han och köpte en ny motor, en standard 02:a, den har det inte varit något fel på (verkar som om killen som köpte hojen inte heller har haft några problem)!MackeNo1 skrev:Hur är tillförlitligheten på en 525:a -03 jämfört med en Husaberg 501 eller 650 från -02? Dom kräver mycket service osv, men om man sköter den... Har fått för mig att Husa 650 rasar titt som tätt, krattan har väll haft stort haveri 2-3 gånger och bytt motor minst en gång om jag inte kommer ihåg fel?
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |