Ktm 525 motard???

Supemote

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Sölvesborg
Hoj
Ingen för tillfället !! känns förjävligt !!
525

Definitivt.... men det är kanske bättre o köpa enduron för den är ju gatregad.
SX är ju en cross så det blir ju bara en ban hoj.
Ring Claessons i bromölla, dom har en där har jag sett :cool:
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Twin-Sprätt skrev:
Skulle Ktm bygga motard på 525:an -04? Nåt å ha?
Vad jag vet kommer en 525smc (borde den heta) som 04. Alltså lvreggad och med riktig broms osv. Förhoppningsvis även riktig fjädring.
 

420

Vaddå knäskrap?
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
HP2
Blir nog ingen riktig fjädring på den tror jag. Är nog en cross med andra fälgar o annan frambroms.
Sen skulle jag inte rekomendera enduron eftersom den har mindre effekt och mjukare fjädring.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
420 skrev:
Blir nog ingen riktig fjädring på den tror jag. Är nog en cross med andra fälgar o annan frambroms.
Sen skulle jag inte rekomendera enduron eftersom den har mindre effekt och mjukare fjädring.
Där har vi en rolig tanke.... Kommer de våga/_kan_ de släppa en lv-variant av 525SX???? Jag har ju tänkt mig en så enkel lösning som en 525exc med mindre hjul bara. LV-klar och allt....

Alltså. Med "kommer de våga" menar jag kommer de våga släppa ut en cross på marknaden till en massa nötter som inte fattar vad de köpt och kör den som en 660 (med MÅNGA ras som resultat).
Med "kan de" menar jag kan de få igenom en cross m.a.p ljudkrav och annat tjafs.

Jag tycker (mår lite dåligt av det men...) en "525smc" med lägre fjädring (de är ju så jävla höga), motor från sx, låda från exc och LV-reggad från handlaren skulle smaka riktigt fint. Kommer KåTeäääääM våga?? Misse ikke neste episode av denne foljetongen....
 
Last edited:

Supemote

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Sölvesborg
Hoj
Ingen för tillfället !! känns förjävligt !!
525 sx motard !

I höstas så lanserade KTM en tävlings motard, det var en 525sx som man satte ett motard kit på. Om det bara var fälgarna som var monterade vet jag inte men det var inget snack om att den skulle vara gat regad.

Mvh Supemote
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Re: 525 sx motard !

Hade de inte massa -03 525crossar över som de hängde på hjul å en beringer broms på, lådan var fortfarande 4växlad å orginal crossfjädring


Supemote skrev:
I höstas så lanserade KTM en tävlings motard, det var en 525sx som man satte ett motard kit på. Om det bara var fälgarna som var monterade vet jag inte men det var inget snack om att den skulle vara gat regad.

Mvh Supemote
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Re: Re: 525 sx motard !

Tom Byron skrev:
Hade de inte massa -03 525crossar över som de hängde på hjul å en beringer broms på, lådan var fortfarande 4växlad å orginal crossfjädring
Så tror jag det var. När jag säger 525smc är det nåt helt annat. LV-reg osv...
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Re: Re: Re: 525 sx motard !

Du fuskar ju! 525SMC finns ju inte, du bara hittar på egna hojar :D

Men det skulle vara coolt *drömmer*

Supermoto skrev:
Så tror jag det var. När jag säger 525smc är det nåt helt annat. LV-reg osv...
 

Therudeboy

Guest
Re: 525 sx motard !

Supemote skrev:
I höstas så lanserade KTM en tävlings motard, det var en 525sx som man satte ett motard kit på. Om det bara var fälgarna som var monterade vet jag inte men det var inget snack om att den skulle vara gat regad.

Mvh Supemote



Fetare och mindre hjul och en annan frambroms är det som gäller,ingen gathoj.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Re: Re: Re: Re: 525 sx motard !

Tom Byron skrev:
Du fuskar ju! 525SMC finns ju inte, du bara hittar på egna hojar :D

Men det skulle vara coolt *drömmer*
Gör jag? Vänta bara :cool:
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Är också lite sugen på en 525 motard som komplement till Bladen... Köper man en 525 exc så kan man ju dessutom köra enduro också :)

Har kollat runt lite på nätet, en -03 525 exc kan man få för strax över 50 000:- Hur pass sliten blir en enduro på ett år egentligen? Ibland har ju folk både renoverat dämpare och växellåda. Är det något man måste räkna med även om man bara kör motionskörning?

Nån som vet om det finns något färdigt motardkit till 525:an och vad ett sånt kostar isf?

Finns det nån som har en 525 motard så vore det kul att höra vad ni tycker om dom..
 

Magnus J.

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2003
Ort
Umeå
Hoj
Inget....tyvärr
Man kan ju alltid köpa ktm:s original fäljar och så.

Här kommer en grymt rå GRÅ KTM.
 

Bifogat

  • SMC%20525%202004.JPG
    SMC%20525%202004.JPG
    28.3 KB · Visningar: 200

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Sådana där bilder borde vara xxx-rated, det där är faan porr på högsta nivå.
*gilla* :banana

Magnus J. skrev:
Man kan ju alltid köpa ktm:s original fäljar och så.

Här kommer en grymt rå GRÅ KTM.
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Hur är tillförlitligheten på en 525:a -03 jämfört med en Husaberg 501 eller 650 från -02? Dom kräver mycket service osv, men om man sköter den... Har fått för mig att Husa 650 rasar titt som tätt, krattan har väll haft stort haveri 2-3 gånger och bytt motor minst en gång om jag inte kommer ihåg fel?

Har inget emot att kolla ventiler, byta olja osv. Men vill fan inte köpa en hoj för runt 60 000:- som sedan rasar... Är 525:an ett säkrare köp? Nån som vet vad ett motardkit till en Husaberg 501 kostar?
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Supermuppo

Jag tycker jag fick liiiiite rätt, 450n och 525an kom ju som motard, MEN inte med lysen osv..... bara som oreggad tävlingsmodell..... SMC in my ass :tungan
Supermoto skrev:
Gör jag? Vänta bara :cool:
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tom Byron skrev:
Supermuppo

Jag tycker jag fick liiiiite rätt, 450n och 525an kom ju som motard, MEN inte med lysen osv..... bara som oreggad tävlingsmodell..... SMC in my ass :tungan
Hmmmm, jag vet :gråta.
Var faktiskt på studiebesök på KTM igår :zpy och fick det bekräftat då. Hade hört tidigare i år av nästan lika initierade källor att det troligen skulle bli så som jag sa.
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Är inte 525:ans endurofjädring alldeles för mjuk för att köra motard med? Törs man köpa en begagnad Husaberg överhuvudtaget?

Får köpa mig en Virago 535 istället tror jag :tungan
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
MackeNo1 skrev:
Är inte 525:ans endurofjädring alldeles för mjuk för att köra motard med? Törs man köpa en begagnad Husaberg överhuvudtaget?

Får köpa mig en Virago 535 istället tror jag :tungan
Innan du börjar tycka att endurofjädringen hindrar dig ska du upp till rätt bra nivå på körningen. Den 525 som säljs färdig är baserad på crossen och har således hårdare fjädring.

Klart du vågar köpa begga Husa. Han som köpte min 01a har inte klagat en endaste gång....
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
MackeNo1 skrev:
Hur är tillförlitligheten på en 525:a -03 jämfört med en Husaberg 501 eller 650 från -02? Dom kräver mycket service osv, men om man sköter den... Har fått för mig att Husa 650 rasar titt som tätt, krattan har väll haft stort haveri 2-3 gånger och bytt motor minst en gång om jag inte kommer ihåg fel?
Krattans haverier var på 01-motorn som kom från belgiska motardteamet, den motorn var ganska trimmad om man uttrycker det milt... :3freak Efter 3:e raset ledsnade han och köpte en ny motor, en standard 02:a, den har det inte varit något fel på (verkar som om killen som köpte hojen inte heller har haft några problem)! :tummenupp

Är Husan bara servad, ska det väl inte vara några problem att köpa en begagnad?!? :)




Om ngn skulle köpa min, får de iaf en hoj som är löjligt daltad med...
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top