Ktm 525 problem!!

Bjorne_83

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2008
Hoj
Ktm 525 smr, Lill Gixxer 600
Ja ha precis Köpt mig en Ktm 525 -03 Motad som ja värmenöp för mig igår!! är detta något vanligt jävla problem när man börja använda dom på gata?? hela motorn var dessutom nyrenoverad=/...

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Hoj
KTM sm990
Nä det är lungt dom är stensäker. Tänkbart senarium är att dom som renoverat har glömt att kolla ringgapet som ex Det är ett måste vid ny kolv eller ringar,, ev är den nyborrad? och felborrad eller fel dim på kolven, bestyckningen har ju inverkan också den får ju inte gå toksnålt någonstanns i registret. Det gäller att man bestyckar upp vid byte av dämpare till ex. Har du kört ovanligt långt på bakhjulet och råkat ha låg oljenivå?? Då är det godnatt direkt!!

Bjorne_83

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2008
Hoj
Ktm 525 smr, Lill Gixxer 600
Har precis skruvat upp den o det var fan som ja trode från början mn vägrade att tro... Den jäveln som hade den innan mig hade inte skruvat åt kamkjedje drevet så det blev ett ordentligt haveri... kul när man inte ens kört 1 timme=(... så ja vet vem ja ska besöka med ett baseboll trä...

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
Försök att komma överens med förra ägaren om ni kan hjälpas åt att få ihop skiten igen. 50/50. En timmes körning är ju helt kass, dessutom beror det på en slarvig mototrenovering, så jag tycker att förra ägaren borde ta ett snack med mototrrenoveraren om haveriet. Eller, om det är han själv som renoverat, renovera den igen, åt dej, som kompensation.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Försök att komma överens med förra ägaren om ni kan hjälpas åt att få ihop skiten igen. 50/50. En timmes körning är ju helt kass, dessutom beror det på en slarvig mototrenovering, så jag tycker att förra ägaren borde ta ett snack med mototrrenoveraren om haveriet. Eller, om det är han själv som renoverat, renovera den igen, åt dej, som kompensation.

jag hade inte velat lämna motorn till samma snubbe som gjort en slarvig renovering och orsakat haveri.

ring gamla ägaren och hör vad han säger. kanske kan hjälpa dej med en slant eller två. jag hade dock inte bråkat för mkt. hur hade man själv gjort om det varit om nya ägaren av ens gamla hoj ringde ett par dagar senare och krävde än på massa pengar.

Men hoppas det löser sig. tråkigt när sånthär händer:(

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
Alla kan göra fel. Och eftersom det är värdelöst med backjobb, som dessutom kostar pengar för förra ägaren, så kommer ju nästa renovering med största sannolikhet utföras minutiöst in i minsta detalj för att slippa att ha den nya arga ägaren flåsandes på garageuppfarten ännu en gång.

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Nä det är lungt dom är stensäker. Tänkbart senarium är att dom som renoverat har glömt att kolla ringgapet som ex Det är ett måste vid ny kolv eller ringar,, ev är den nyborrad? och felborrad eller fel dim på kolven, bestyckningen har ju inverkan också den får ju inte gå toksnålt någonstanns i registret. Det gäller att man bestyckar upp vid byte av dämpare till ex. Har du kört ovanligt långt på bakhjulet och råkat ha låg oljenivå?? Då är det godnatt direkt!!

Vad menar du med ringarna??? Att de skall vridas 120 grader från varandra eller vad?

paerre89

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
929a Gul och fin.

låg oljanivå behöver nödvändigvis inte betyda gonatt :rolleyes: min har ju gått flera timamr med bara 3 dl :crash

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA