KTM 525 som mellanhoj

Snowman89

Guest
Jag bor i Västerås.

Jag kör ganska ofta flera gånger i veckan och då är väl 525an inte det starkaste kortet kanske.

Om någon bor nära Västerås och klämmer på en 660/625/640 så skulle jag jätte gärna provköra ( typ åka till Ica lagret och bara köra på rakan så jag får känna på den)

MVH Pontus

Var precis det jag tänkte på. Dock bor jag i Linköping :/
Jag kan iallafall starkt rekommendera en 625 eller en 640. 660 är riktigt brutal men kan va lite grinig på låga varv, sen att den dessutom saknar elstart gör inte saken bättre. Jag har haft en 640 -02 och senare köpte jag en 660 -04 och 660n är vassare. Men så stor skillnad är det ändå inte. 640n gick ruskigt bra och byter du upp dig från en 125a så kommer det bli sjukt stor skillnad kan jag lova :)
 

Brynad

Steechk
Gick med
14 May 2010
Ort
Västerås
Hoj
KTM 690 SMC -10, KTM 525 EXC -07, Yamaha WR 125 R -09
Aha synd :( det låter ju bra, jag tror inte det blir någon 525a utan att det lutar åt 625 eller 640 :)
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
640n är kul som fan den med, betydligt mer hoj än EXC-hojarna.

Allt handlar om att hitta rätt väg för hojen man har...en LC4-kåtte är som klippt och skuren för att jaga sporthojar med på krokiga 70-vägar (att den är perfekt för smc's kartbanekurser är ju bara bonus).

Jag har lyckats ta mig genom en 525:a, en 450 i enduroskogen, och haft superkul på en 640 -05 (smc), 640n är bekymmerslöst ägande..

Racehojar kör man race med, inte gata. :fakta

/J
 

Brynad

Steechk
Gick med
14 May 2010
Ort
Västerås
Hoj
KTM 690 SMC -10, KTM 525 EXC -07, Yamaha WR 125 R -09
Haha låter bra Jerry ;) den vägen du visa mig i söndag var underbar !! :D
 

danne021

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2008
Ort
Västerås
Hoj
CBR 600RR
Vad händer om man blir stannad på en 525a som är ostrypt men strypt på pappret ? Ryker körkortet eller blir det bara böter ?
 

Brynad

Steechk
Gick med
14 May 2010
Ort
Västerås
Hoj
KTM 690 SMC -10, KTM 525 EXC -07, Yamaha WR 125 R -09
bra fråga har också tänkt på det, det måste väl bli olovlig körning som blir böter och eventuellt lappen? men det beror väl på vem man frågar
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
bra fråga har också tänkt på det, det måste väl bli olovlig körning som blir böter och eventuellt lappen? men det beror väl på vem man frågar

Orkar polisen plocka in cykeln på teknisk kontroll så är det av med lappen du får räkna med ffa om du har prövotid...
Där finns givetvis fall av enbart böter då det är en individuell bedömning av länstyrelsen men det är inget man skall räkna med...
 

Brynad

Steechk
Gick med
14 May 2010
Ort
Västerås
Hoj
KTM 690 SMC -10, KTM 525 EXC -07, Yamaha WR 125 R -09
Orkar polisen plocka in cykeln på teknisk kontroll så är det av med lappen du får räkna med ffa om du har prövotid...
Där finns givetvis fall av enbart böter då det är en individuell bedömning av länstyrelsen men det är inget man skall räkna med...

något sånt jag hade i tankarna
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Vad händer om man blir stannad på en 525a som är ostrypt men strypt på pappret ? Ryker körkortet eller blir det bara böter ?

Den chansen är nog 0,1 procent stor att det skulle inträffa vid varje stopp :)

Jag kör med mellankort, och då kört jag hojar som på pappret är OSTRYPTA, nästan inga kollar på baksidan av kortet och när de gör det så fattar de ändå inte vad mellan betyder osv :)
 

Snowman89

Guest
Orkar polisen plocka in cykeln på teknisk kontroll så är det av med lappen du får räkna med ffa om du har prövotid...
Där finns givetvis fall av enbart böter då det är en individuell bedömning av länstyrelsen men det är inget man skall räkna med...

Lite OT men vad skulle hända ifall jag har tungt kort men kör en 525a ostrypt? Fordonet är ju då felregistrerat så vad skulle hända? Om vi antar att polisen direkt ser att hojjen är ostrypt också.
 

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki VN 900 Bobber Edition, Kawasaki Zx6-R -08, KTM Duke II 640 "Limited edition" -06
Bort med trottelstrypning LC4

Ang. trottelstrypning på 640n LC4, Någon som har en lite guide hur man plockar bort denna eller bild på hur den ser ut?

Bökigt?

/D
 
Nyheter
Nya R 1300 GS Adventure visad!

BMW R 1300 GS Adventure &#8...

Ducati DesertX Discovery

Ducati har presenterat Dese...

Trollstigen avstängd

Trollstigen i Norge. Foto: ...

GASGAS presenterar nya EC125

Nya GASGAS EC 125 har sitt ...

Automatisk växellåda tillval hos Yamahas motorcyklar

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Moto Guzzi 2024

Från 12 till 15 september 2...

Yamaha lanserar ny automatisk växellåda

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Top