menar du att det är automatisk?Den ligger på till motorn startar och så långt har du väl inte kommit än?
menar du att det är automatisk?Den ligger på till motorn startar och så långt har du väl inte kommit än?
jo men den har puttrat igång några meter när jag bogserade.Den ligger på till motorn startar och så långt har du väl inte kommit än?
jo men den har puttrat igång några meter när jag bogserade.
Den har startat på soppan du skvätt in med accpumpen. (det du ser när du vrider på gasrullen) Mest troligt är lågfartsmunstycket igensatt och därför går den inte på lågvarv. Autodekompen är påverkad av centrifugalvikter och slutar att "dekompa" så fort motorn snurrar lite fortare än du orkar åstadkomma med kicken. På grund av detta kan stora fyrtaktare vara lite jobbiga att putta igång.
Autodekompen gör så att en avgasventil står lite öppen, därför får du så risiga värden när du tar ett kompprov.
Hade du haft mindre bråttom hade det förmodligen besparat dig en massa skruvande.
Det är en bra början jämfört med att skruva isär på måfå iallafall...Så du menar att jag bara behöver rengöra förgasarn?
Det är en bra början jämfört med att skruva isär på måfå iallafall...
Så du menar att jag bara behöver rengöra förgasarn?
Vadå skruva isär på måfå, visste ju inte att det var automat decomp, så de är väl klart man skruvar isär å kollar kolv å cylle om kompen är låg!?
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |