ktm 525 sx vs ktm 450sx

Gick med
29 Mar 2004
Ort
kristiandstad
Hoj
Tomt i Garaget
Är det någon som har någon koll på skillnaden på 525 och 450 effekt, körbarhet på motardban/crossbana vad rekomenderas???

skall ha den som hybrid motard/cross 50/50

:tomten :tomten :tomten
 

KTM_Driver

Gudfader
Gick med
17 Oct 2005
Ort
Sollefteå
Hoj
KTM 300 EXC-E - 08 || KTM 125sx - 07
Skillnaden på 450 å 525 är att 525:an har 0.9cm längre slaglängd och nåra hk mer än 450, men ändå den lilla skillnaden känns jä*ligt mycket. :tungan
525:an är bara rå och det gör att den blir rolig att köra, 450 är lite kvickare än 525:an p.g.a att den har minder slaglängd.
525:an tycker jag är mkt trevlig att köra på bana med, jusst därför att du kan gå på samma växel hela tiden, medans 450:in kan upplevas orolig.
Mycket billigare delar till en 525:a, asså motordelar såsom kolv osv.
Sen om du ska använda den som SM hoj så rekomenderar jag 525:an p.g.a att du behöver mkt pulver när du kör SM :hihi
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag skulle välja 450n av den anledningen att den e lättare att köra på crossbanan samt att motorn är roligare. Ska du åka supermoto med den i SM så blire billigare att trimma och 450n är tydligen en bättre grund om du ska gå upp i storlek också, dvs du kan göra både 450 å open-maskin av den.

Personligen tycker jag 450-klassen är roligare att köra, för mig duger pulvret gott och väl, och då kör jag standardmotor...

Man orkar köra mycke längre på en 450, å ju fler meter du lägger destå större chans har du att lära dig något... *Edit, speciellt på crossbanan. Den som använder all effekt hos en 450 på crossbanan är DUKTIG. (då menar jag inte ett eller två varv, utan ett helt race)
 
Last edited:

Snoogans

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Ort
Jämshög
Hoj
Gasgas EC300 05
KTM_Driver skrev:
1810542 Skillnaden på 450 å 525 är att 525:an har 0.9cm längre slaglängd och nåra hk mer än 450, men ändå den lilla skillnaden känns jä*ligt mycket. :tungan


Förlåt för trådlyft, men NEJ NEJ NEJ, det är samma slag på 450 och 525 det enda som skiljer dom åt är cyl. diametern den är 89mm på 450 och 95 på 525. Ville bara rätta detta så ingen blir lurad, funkar för övrigt kanon att 525kitta sina 450s.

Edit, sorry så inte att det va SX det handlade om!!
 

Farmer

#639
Gick med
14 Jul 2004
Ort
PÅ banan
Hoj
kawa
450in är dubbelt så lättkörd som 525an på crossbana.. så om du tänkt köra mkt cross så e 450in de bättre alternativet............
 

Zebulonm

Omskuren!!? Nä i Norrland kallar vi det
Gick med
3 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Dubbelt så lättkört. Tror du på det själv? Samma hoj, utom att det finns några hk till i en 525:a. 450 lite rappare och varvar lite mer. Något som vridet i en 525:a uppväger med hästlängder. :hihi

Dubbelt så lättkörd? Fan undrar hur en 400 är. 3 dubbelt så lättkörd kanske :confused:

Fan folk super för mycket :rofl
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top