ktm 525

araben

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2005
Ort
göteborg
Hoj
ktm 525 sx, db7 ver.2
hej jag har 2 problem när jag kör så när man kommer upp i fart så gnisslar framhjulet och jag har kollat fram hjulet och det glappar inte. sen växlarna när man kör och växlar upp förstill 2 an sen 3 an och då hoppa växeln ur och det blir friläge och samtidigt bromsar den ner ävenfast jag drar in koppligen och den blir trög att rulla så rullar man lite mer och då rullar den som den ska helt konstigt det är nytt drivpacket på den.
 
Last edited:

Farmer

#639
Gick med
14 Jul 2004
Ort
PÅ banan
Hoj
kawa
araben skrev:
hej jag har 2 problem när jag kör så när man kommer upp i fart så gnisslar framhjulet och jag har kollat fram hjulet och det glappar inte. sen växlarna när man kör och växlar upp förstill 2 an sen 3 an och då hoppa växeln ur och det blir friläge och samtidigt bromsar den ner ävenfast jag drar in koppligen och den blir trög att rulla så rullar man lite mer och då rullar den som den ska helt konstigt det är nytt drivpacket på den.


Precis det där med framhjulet var jag också med om kollade skivan med laser, den var inte sne, bytte lager, fortsatte gnissla ändå... då struntade jag i det. Men jag vet att ktms 520/525 modell har en tendens att gnissla i frambromsen när man bromsar, men det gjorde den inte. fick för mej att det var framgaffeln tillslut...
 

araben

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2005
Ort
göteborg
Hoj
ktm 525 sx, db7 ver.2
Farmer skrev:
Precis det där med framhjulet var jag också med om kollade skivan med laser, den var inte sne, bytte lager, fortsatte gnissla ändå... då struntade jag i det. Men jag vet att ktms 520/525 modell har en tendens att gnissla i frambromsen när man bromsar, men det gjorde den inte. fick för mej att det var framgaffeln tillslut...


ok ska kolla det när jag får tillbaka motorn =( 3,4 ans växeldrev paja jag körde 2 gånger sen börja växellådan rassla inte bra så jag lämnade in den och förra ägaren påstar at det var jag man kan väll inte paja den så fort?
 

Prästen

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Ort
blge
Hoj
ingen än :(
Lär dej använda punkter och skijletecken!!!

Jag förstår inte ett jota av det du skriver
 

araben

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2005
Ort
göteborg
Hoj
ktm 525 sx, db7 ver.2
Prästen skrev:
Lär dej använda punkter och skijletecken!!!

Jag förstår inte ett jota av det du skriver


du låter som min svenska lärare. 3an och 4ans växeldrev har gått sönder . och jag undar om jag kunnat göra sönder det på 2 gångers körning för jag köpte den för någon vecka sen. och jag har inte kört hårt med den. det går på 5000
 

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
lusasken
Hoj
Trehundra kubikare
Om du inte har misshandlat eller övat konstiga växlingstekniker under några timmar...2 åkturer kan vara många timmar...så var den nog paj när du köpte den.
Men det kan bara vara otur oxå, saker går sönder.
 

araben

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2005
Ort
göteborg
Hoj
ktm 525 sx, db7 ver.2
rejser skrev:
Om du inte har misshandlat eller övat konstiga växlingstekniker under några timmar...2 åkturer kan vara många timmar...så var den nog paj när du köpte den.
Men det kan bara vara otur oxå, saker går sönder.[/QUO


jag har kört 2 gånger kanske 2,3 tim varje gång. har inte misshandlat den och han jag köpte den av sa den var ny genomgången och enda felet var en kolvring som han bytte. men i oljan som var i när jag köpte den var det mycket fliser i.
 

Billson

South Coast Supermotards #95
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM 525 SM -05
Prästen skrev:
Lär dej använda punkter och skijletecken!!!

Jag förstår inte ett jota av det du skriver
Jag håller med, det blir bara jobbigt att läsa. Man vill ju hjälpa till men pallar inte då man måste läsa texten 3ggr.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top