JAG HAR FÅTT ETT EL-FEL, HJÄLP!!! *Ingen gnista vid varm motor*
Jag skippar den långa historien om inställda åkturer, förlorade sommarkvällar och hur man som frustrerad, nära på galen, i skinnställ kickar ihjäl sig utan resultat när man väntat på perfekta vädret. Hade det funnits ett stup i närheten hade jag slängt ner hojen, och sen hoppat efter. Vi lämnar det.
Spenderade kvällen igår med att söka på forum för symptom som stämmer med mina, inget resultat än.
För att utesluta fel gissningar så vet jag följande:
- Inget fel på förgasare/bränsle/mekanik/ventiler
- Startar direkt och går som en klocka, verkligen.
- Har dödat och startat den 5 gånger på rad, tätt i följd. Går galant. Dödarknapp kan det ej vara.
- Kör den till varm, ca 70 grader. Dödar, och försöker starta. Ingen gnista. Har verifierats genom att titta på stiftet, före och efter symptomen. Dvs, det går inte att starta den alls direkt efter att den är varm, eller efter en timma. Men nästa dag går det. Gnistan uteblir så länge motorn är varm. Sen återuppstår den.
Forumen leder mig att tro att det är någon spole som hänger sig vid värme?
- Statorn?
- Puls-coilen?
- Tändspolen?
Jag åkallar alla experter och genier!
Sommarn rinner ur händerna...
![Gråter :gråta :gråta](/img/smilies/azcrying.gif)