Ktm 620 sm 1995

B.Bsm

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2013
Hoj
1995 ktm 620sm
Hejsan är ny på forumet och hoppas inte att jag blir dum förklarad nu. Jag är en bil kille som har börjat få för kärlek för hoj.

Jag ska nösta sommar ta mc kort är tanken. Så igår va jag iväg och köpte mig en gammal ktm 620 motard forn 95.

Nu till mina små funderingar.

1. Den har ett fel som gör att den inte får någon gnista. Tipps på vad detta kan vara.
2. Är dessa trevliga att köra . Den har ju ändå 37kw på papper. Kanske lite mindre nu med åren. vad kan man göra för roliga saker för att lätt skrämma upp dessa lite. Vad jag fattar det som är det lc4 motor på dessa.
3. Efter som tidigare ägare inte lagade den så lät han den stå och besiktningen gick ut vad ska jag hå igenom för att det ska vara lättare för mig och vresiga gubbar på besiktningen att få igenom den så smärtfritt som möjligt.

Hoppas jag inte la tråden helt bananas fel nu. Mvh adam

B.Bsm

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2013
Hoj
1995 ktm 620sm
jag kan uppdatera med att den får gnista på stiftet men den vill inte riktigt hosta till när jag gör mina tappra försök att sparka igång den. inte ens startgas hjälper vad fan kan de vara då ?

B.Bsm

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2013
Hoj
1995 ktm 620sm
Bytte tändstift igår. Vilket gav finare gnista men inget resultat. Kompet är tiktigt bra. Det ända jag kan komma på är att de måste vara ventilerna? För får den gnista och sås kan det ju inte vara något annat eller?

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning