KTM 625 2004 vs 2006

Snowman89

Guest
Vilken årsmodell tänkte du på då snowman89?

sedan snabb liten fråga vet ju att det beror lite på vart man bor och hur gammal man e osv men har ktm någon "märkes" försäkring eller e det bara göra som vanligt att sätta sig och ringa runt?

Om du tänker på hur länge dom håller så ska det ha varit generellt LC4 motorn.

Hur gammal är du? Bilsport och MC har en offroadförsäkring som bör vara billigast, fast du måste vara över 24 för att få teckna den. Annars kan du kolla med Svedea. De KTM'er jag har haft så verkar Svedea eller Bilsport och MC vara billigast.
Värt att tänka på är att Svedea har 10000kr i självrisk på alla KTM'er om den blir stulen, på bilsport och MC så har de 2500kr. Om du istället råkar ut för en olycka så har Svedea 2500kr i självrisk för vagnskadan medans bilsport och mc har 10000kr. För mig var de båda ungefär lika dyra i premien så jag tog Svedea. Min hoj står relativt säkert.. Så man prioritera och se vad som är mest troligt, att man kommer lyckas vurpa med den eller få den stulen :crash

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
När ungefär behöver man dela motorn på en 625 sxc och kolla över/byta lager, ventiler osv om man förutsätter att normal service som oljebyte etc är skött? Är 1500 mils gångtid mycket på en sådan?

På min hoj gick vevlagret vid 1400 mil. Cylinder och kolv var också färdiga.
Annars har jag hört 2-3000 mil om man sköter grejerna.

Yelly

Sommarluft i däcken
Gick med
5 Feb 2011
Hoj
Gsxr 1000 K6, KTM 450exc motard,
min rev jag efter 700 då de va skit på pluggen (visste inte när oljan va bytt men ändå) rev ner o de va flis i hela motorn nästan, men inget som fastnade på pluggen utan de hade gått ur en flisa ur blocket, som tur va på ett ställe där de inte spelar någon roll och antagligen fel i gjutningen för har aldrig sett/hört nån som råkat ut för samma
Men jag rev innan nått hann gå sönder :D

street_sm

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2012
Hoj
CB400N -82
angående försäkringen så fick jag idag hjälp av insplanet,

7 lök för halvförsäkring, under 24 år, skriven i Växjö och med MC-kort i 1 år...

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
KTM 150 SX 2012
Det blev en 625 sxc -03. Ska byta däck och läst en del tester där TKC 80 och T63 verkar ligga i topp men hur funkar t.ex Michelin Sirac för säg 60/40 gata/grus? Är de dåliga så fort man kommer utanför asfalten? Annars lutar det väl åt T63 men är bara lite rädd att det blir "hoppigt/oroligt" på asfalt då de liknar crossdäck lite, eller har jag fel?

Sen finns det hål för passagerarfotpinnar i bakramen, är det säkert det är stålramen då så det går att skjutsa eller kan det vara aluminiumramen med (som man ej ska skjutsa med)?

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring