Nu var det dags för MC för mig med. (A2)
Var och kollade på en ktm smc 625 årsm 2005 idag. 2 ägare och 600 mil på nacken. (Gick igenom besiktningen utan anmärkningar för ca 6 mån sedan)
Motorcykeln var dock svårstartad när den var kall och gick ojämnt. Vid gaspådrag så dog den. (Bensinen hade stått ett par månader i tanken och förgasaren verkade inte har varit rengjord på ett tag, likaså filter. Ventiler var han även osäker på när dem var ställda)
Dessutom var den avstrypt vilket blir lite väl mycket kraft för min del som första hoj, kan tänka mig att strypa den, för att sedan strypa av den när jag lärt mig hojen.
Den nuvarande ägaren har ett "kit" (Se bifogade bilder i hyperlänken) för att strypa tillbaka förgasaren men jag är osäker på om det är komplett. Gnistgallret är även urtaget.
Hastighetsmätaren slutade att visa hastighet vid 80-85 Km/h.
Och startmotorns kuggar verkade ha skurit (Alltså inget klick i startmotorn, utan ibland så fick kuggarna kontakt, men mest så slirade den, ibland så ville kuggarna få kontakt för att vrida motorn ett halvt varv)
Så min fråga är ifall ni vet följande
Är strypnings satsen komplett? ialf för att strypa ner den någorlunda?
Hur svårt är det att strypa tillbaka den? Tänker om man gör en förgasarrengöring och inställning att verkstaden kan samtidigt strypa tillbaka den.
Vad skulle det kosta att installera ny startmotor, är det den det är fel på, eller är det axeln i motorn?
Hastighetsmätarensproblem är det något som ni har stött på förut, är det lättlöst?
Förövrigt så är budgivningen på 30 000 kr för tillfället.
Som sagt, detta skulle bli min första hoj. Kliar ordenligt i fingarna att slå till fast än dessa problem. Men det är ju en risk jag tar vilket som och vill försöka ta reda på så mycket som möjligt om problemen innan jag bestämmer att slå till. All hjälp som ni kan ge en nyburgare som mig är uppskattad!
MVH Sebbe
Var och kollade på en ktm smc 625 årsm 2005 idag. 2 ägare och 600 mil på nacken. (Gick igenom besiktningen utan anmärkningar för ca 6 mån sedan)
Motorcykeln var dock svårstartad när den var kall och gick ojämnt. Vid gaspådrag så dog den. (Bensinen hade stått ett par månader i tanken och förgasaren verkade inte har varit rengjord på ett tag, likaså filter. Ventiler var han även osäker på när dem var ställda)
Dessutom var den avstrypt vilket blir lite väl mycket kraft för min del som första hoj, kan tänka mig att strypa den, för att sedan strypa av den när jag lärt mig hojen.
Den nuvarande ägaren har ett "kit" (Se bifogade bilder i hyperlänken) för att strypa tillbaka förgasaren men jag är osäker på om det är komplett. Gnistgallret är även urtaget.
Hastighetsmätaren slutade att visa hastighet vid 80-85 Km/h.
Och startmotorns kuggar verkade ha skurit (Alltså inget klick i startmotorn, utan ibland så fick kuggarna kontakt, men mest så slirade den, ibland så ville kuggarna få kontakt för att vrida motorn ett halvt varv)
Så min fråga är ifall ni vet följande
Är strypnings satsen komplett? ialf för att strypa ner den någorlunda?
Hur svårt är det att strypa tillbaka den? Tänker om man gör en förgasarrengöring och inställning att verkstaden kan samtidigt strypa tillbaka den.
Vad skulle det kosta att installera ny startmotor, är det den det är fel på, eller är det axeln i motorn?
Hastighetsmätarensproblem är det något som ni har stött på förut, är det lättlöst?
Förövrigt så är budgivningen på 30 000 kr för tillfället.
Som sagt, detta skulle bli min första hoj. Kliar ordenligt i fingarna att slå till fast än dessa problem. Men det är ju en risk jag tar vilket som och vill försöka ta reda på så mycket som möjligt om problemen innan jag bestämmer att slå till. All hjälp som ni kan ge en nyburgare som mig är uppskattad!
MVH Sebbe