Nu ska man veta att en ktm 640/660 är ganska tickande och på film förstärks missljud.
Men för säkerhets skull så kolla rullagren.En sak som skvallrar om att nållagret på rullvippan håller på gå ner sig är att de är svårt att ställa in rätt ventilspel. Som ex så kan du ställa rätt mått och drar du sedan runt motorn två varv så kan de ha ändrat sig.
Jag skulle ha rivit av ventilkåpan och besiktat rullagren på vipporna för rasar dem så kan metallrullar åka ner i motorblocket!!
Här är en dålig film på hur man kollar glappet i rullarna sök på fler filmer. Du behöver inte ta lös hela vipparmen de duger om du öppnar upp stort ventilspel så du kan känna om rullarna glappar radiellt på plats i ventilkåpan .spruta gärna in startgas genom lagret så oljan åker ur dem då känns glapp och missljud hörs/känns bättre då du rullar dem. Bryt mellan ventilarmarna och rullar med typ skruvmejsel för att leta åt radiellt glapp. Axiellt ska de röra sig en aning på axeln. Snurra lagret och bryt från alla tänkbara håll. Om du snurrar dem ska de inte finnas missljud eller att du känner att de rullar rått/hårt/ ja du fattar.
https://www.youtube.com/watch?v=MBwmIaa0PDk