ktm 625 smc frågor!!

tomaten_ktm

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
aprilia mx 125
hej hej

jag ska kan kanske köpa mig en ktm 625cc smc 05 (supermotard) och jag undrar om jag kan köra den utan att strypa ner den från fabriken på mellan klass kort alltså om den klara 25kw och 0,16 per kg och är den bra som lite lite busa och mer som åka runt så som man gjorde ner man åkte moppe alltså bara åka omkring ganska lungt?

finns det nån mer ktm som jag kan köra på mellan kort utan att strypa den (vill köra lagligt)

tomaten_ktm

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
aprilia mx 125
hur är det med ktm 660 sm finns den som el-start eller går det att köpa till det till den :confused:

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Jag undrade också lite över 660(förlåt om jag lånar tråden lite). Man får alltså köra den helt lagligt om den är orginal med mellanklasskort?

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Hoj
ktm 660 kameleont.
tenninge skrev:
Jag undrade också lite över 660(förlåt om jag lånar tråden lite). Man får alltså köra den helt lagligt om den är orginal med mellanklasskort?

du får köra alla hojjar som har Kilowatt/Vikt<0.16
lagligt blir det om dom fortf har strypningarna. Om dom inte har strypningarna så blir det roligt istället för lagligt.

tomaten_ktm

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
aprilia mx 125
tenninge skrev:

det gör inget låna på du så länge det håller sig till ämnet! :)

Gick med
16 Feb 2004
Hoj
Honda CB1000R 2014
tomaten_ktm skrev:
hur är det med ktm 660 sm finns den som el-start eller går det att köpa till det till den :confused:

Tro mig, du behöver ingen elstart! Om du inte tycker det är fränt med en liten
symaskin som startar hojen åt dig, förstås.... :7peta
Det finns i.o.f. sig att köpa till, men det är meningslöst.

Den är lättstartad, hela hemligheten ligger i att trampa igenom hela vägen.
Då startar den på första. Det är folk som kickar halva vägen som gnäller på
att den är "svår".

tomaten_ktm

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
aprilia mx 125
Nightwish skrev:
Tro mig, du behöver ingen elstart! Om du inte tycker det är fränt med en liten
symaskin som startar hojen åt dig, förstås.... :7peta
Det finns i.o.f. sig att köpa till, men det är meningslöst.

Den är lättstartad, hela hemligheten ligger i att trampa igenom hela vägen.
Då startar den på första. Det är folk som kickar halva vägen som gnäller på
att den är "svår".

ok tack för det då behöver men inte lägga ut extra! :) :)

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
KTM 660/RC8-R
myspinnen skrev:
du får köra alla hojjar som har Kilowatt/Vikt<0.16
lagligt blir det om dom fortf har strypningarna. Om dom inte har strypningarna så blir det roligt istället för lagligt.

+ att effekten får inte vara mer än 25kW

homerone

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg 390
Det jag tyckte var totalt värdelöst med 660:n var att kicken satt på vänster sida. Kanske en vanesak men jag har nog haft för många crossar där kicken suttit där den skall, dvs på höger sida.

tomaten_ktm

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
aprilia mx 125
ärlit talat så skiter jag i vart kicken sitter och om det är el eller kick start på den så jag kommer att köpa ktm 660 smc då jag ska ta kortet först men det blir förs inte efter vintern tyvärr :(

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Bara en fråga jag behöver fråga då appropå detta. Om jag endast har kort för mellanklassare och min hoj är mellanklassreggad fast jag har tagit bort pluggarna så den har mer än vad den får ha enligt lagen. Kommer det bli några problem vid nästa besikting eller någon annan stans då? För polisen borde inte märka något sådant tycker man.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
tenninge skrev:
Bara en fråga jag behöver fråga då appropå detta. Om jag endast har kort för mellanklassare och min hoj är mellanklassreggad fast jag har tagit bort pluggarna så den har mer än vad den får ha enligt lagen. Kommer det bli några problem vid nästa besikting eller någon annan stans då? För polisen borde inte märka något sådant tycker man.

Visst om de är nitiska så kan de ställa till det för dig. Säg vilken motard som inte är laglig längre pga borttagen strypning!

Just på motarder känns det väldigt väl om de är strypta eller inte.

Last edited:

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
motardnisse skrev:
Visst om de är nitiska så kan de ställa till det för dig. Säg vilken motard som inte är laglig längre pga borttagen strypning!

Just på motarder känns det väldigt väl om de är strypta eller inte.
Vart sitter strypningarna på en ktm 660 smc? och är de lätta att sätta tillbaka?

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Ofta en polis stannar o frågar om han får provköra o känna fall den har mer än 25 kw??

Bort me pluggarna o va glad :). Iaf vad ja tänkt o göra till nästa sommar.

KMX bitch!

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2004
Hoj
KMX -89
Freddola skrev:
Ofta en polis stannar o frågar om han får provköra o känna fall den har mer än 25 kw??

Kul om du krockar och försäkringen inte täcker ;)

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Freddola skrev:

Jo jag hade tänkt göra så men jag undrar bara om det kommer att bli problem vid nästa besiktning då. För att förhindra detta undrade jag också om det är någon konst att sätta dit egna pluggar?

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...