Du har en luftskruv innanför termostathuset.
ska man öppna den när hojen är i gång eller av.
Efter att jag körde hojen i dag slog det blåa flammor ur avgasröret när jag stängde av den, gick några sekunder efter jag stänkt av den och sen small det till med blåa flammor.
Har aldrig varit med om det innan, kan jag ha gjort fel vid ventiljusteringen?
Har du ställt ventilerna för tight?
Du har en luftskruv innanför termostathuset.
Jag följde guiden på soe, stod att det skulle vara som att dra ut ett papper ur en hög med papper. när man drar ut bladmåttet.
Och innan jag börjad så fick man inte ens in bladmåttet så spelet måste vell ha varit för lite från början. nu startar den lättare i alla fall.
Just det jag bytte lågfartsmunstycket från original 45 till 48, kan det ha något med saken att göra?
termostaten som sitter på cylindern?
Sen har jag en till fråga angående drevning har nu 16-38... och jag har övat lite slangning... men den känns lite "trög" att få upp.Har säkert mycket med teknik att göra också e total nybörjare på slangning.
vilken drevning rekomenderas till lek\vardagskörning 16-40 -16-42? eller nått annat?
Har precis köpt en 625 -06 och skulle behöva hjälp med inställningar på fram och bakdämpare. väger ca:65kg + utrustning.
Sen har jag en till fråga angående drevning har nu 16-38... och jag har övat lite slangning... men den känns lite "trög" att få upp.Har säkert mycket med teknik att göra också e total nybörjare på slangning.
vilken drevning rekomenderas till lek\vardagskörning 16-40 -16-42? eller nått annat?
Sen sitter det "leo vince" slipon på nu men skulle vilja byta ut resten av avgaset också till "leo vince" nån som vet vart man kan få tag i det?
Nja det är inge bra att ha för tight spel, risk att bränna ventilen, jag sätter min peng på tight ventilspel istället för munstycket men det är bra att du har bytt det. Jupp till höger om cylinder sitter huset
Fick luftat kylarsystemet, va jun inte så krångligt nu när man vet vart skruven sitter
Hur ska det kännas när man drar ur bladmåttet? ska det vara lite trögt?
Och ska man behöva använda mycket kraft för att få i det?
Får nog ge mig på att schystera om ventilerna...
Nja det är inge bra att ha för tight spel, risk att bränna ventilen, jag sätter min peng på tight ventilspel istället för munstycket men det är bra att du har bytt det. Jupp till höger om cylinder sitter huset
Fick luftat kylarsystemet, va jun inte så krångligt nu när man vet vart skruven sitter
Hur ska det kännas när man drar ur bladmåttet? ska det vara lite trögt?
Och ska man behöva använda mycket kraft för att få i det?
Får nog ge mig på att schystera om ventilerna...
kör med 1/6 Varvsmetoden, enkel och bra sätt att ställa ventilerna på
Skruva in skruven i botten, backa tillbaka 1/6 varv (en rakstäcka på muttern)
Spänn åt låsmuttern,- klart
kör med 1/6 Varvsmetoden, enkel och bra sätt att ställa ventilerna på
Skruva in skruven i botten, backa tillbaka 1/6 varv (en rakstäcka på muttern)
Spänn åt låsmuttern,- klart
Blir inte spelet 0,12 då? Husaberg kör 0,12 och flera där använder 1/6 varvsmetoden. Ska vell vara 0,15 på ktm 625?
Verkar för övrigt vara en jäkligt bekväm metod.
Jag är som sagt ny på det här planet, är det något sätt som är att föredra och i så fall varför?
Ingen som har lust att sälja sin 625a -06, -07 till en stackars hojlös man?
PMa om du har en sån. INGEN annan årsmodell är av intresse...
Blir inte spelet 0,12 då? Husaberg kör 0,12 och flera där använder 1/6 varvsmetoden. Ska vell vara 0,15 på ktm 625?
Verkar för övrigt vara en jäkligt bekväm metod.
Jag är som sagt ny på det här planet, är det något sätt som är att föredra och i så fall varför?
Tror han sätter i rätt bladmått och sedan drar åt och backar, så gör jag på min xr iallafall
Tror han sätter i rätt bladmått och sedan drar åt och backar, så gör jag på min xr iallafall
Spelet ska ju ligga på 0,15vad jag hört så spelar det ingen roll att det är 0,15.
Spelet ska ju ligga på 0,15
menade tvärtom att det inte gör nåt om spelet är 0.12 som man får med 1/6 istället för 0.15 med bladmått.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |