Elmhult
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 May 2021
- Hoj
- 2020 Kawasaki KLX230
Naeh, timmarna står på knappt 500 om jag klickar fram till "h".Timmar?
Naeh, timmarna står på knappt 500 om jag klickar fram till "h".Timmar?
Så man kan justera det på något sätt? Lustigt att säljaren tyckte det var milen. Men just då stämde det rätt bra. Jag får väl kolla i boken2205 är omkretsen i mm på framhjulet för att hastighetsmätaren ska stämma på 21"hjulet..
Nu vet jag inte hur -06 manual ser ut om den ser likadan som de andra manualer i bokform. Men någonstans längre bak borde du ha teknisk info & även Basic carburator settings.
Typ så här på 660-04
BASIC CARBURATOR SETTING
Type Keihin FCR-MX 41
Carburator-setting number 4138A
Main jet 165
Jet needle OBDVT (OBEKR)
Idling jet 42 (45)
Main air jet 200
Idling air jet 100
Needle position 5. rd from top (4. rd f. t.)
Starting jet 85
Mixture control screw open 2
Slide 15
Performance restrictor Slide stop (–)
Stop pump membrane 858 / 2,15 mm
Hot start device 3,8 mm
Ja det ska vara samma förgasare på 625/660
625 -04 t,ex
BASIC CARBURETOR SETTING
Type Keihin FCR-MX 41
Carburator-setting number 4138A
Main jet 165
Jet needle OBDVT (OBEKR)
Idling jet 42 (45)
Main air jet 200
Idling air jet 100
Needle position 5. rd from top (4. rd from top)
Starting jet 85
Mixture control screw open 2
Slide 15
Performance restrictor Slide stop
Stop pump membrane 858 / 2,15 mm
Hot start device 3,8 mm
Massivt lyft från förr i tiden men... Ang nålens position - Vad betyder de olika 5 eller fjärde från topp? I vilka scenarion ska den vara på de olika ställena? Min hoj går vansinnigt snålt och vill ha på lite mer bränsle. Luftburken har någon sågat upp. I övrigt är munstyckena enligt listan ovan.Nu vet jag inte hur -06 manual ser ut om den ser likadan som de andra manualer i bokform. Men någonstans längre bak borde du ha teknisk info & även Basic carburator settings.
Typ så här på 660-04
BASIC CARBURATOR SETTING
Type Keihin FCR-MX 41
Carburator-setting number 4138A
Main jet 165
Jet needle OBDVT (OBEKR)
Idling jet 42 (45)
Main air jet 200
Idling air jet 100
Needle position 5. rd from top (4. rd f. t.)
Starting jet 85
Mixture control screw open 2
Slide 15
Performance restrictor Slide stop (–)
Stop pump membrane 858 / 2,15 mm
Hot start device 3,8 mm
Ja det ska vara samma förgasare på 625/660
625 -04 t,ex
BASIC CARBURETOR SETTING
Type Keihin FCR-MX 41
Carburator-setting number 4138A
Main jet 165
Jet needle OBDVT (OBEKR)
Idling jet 42 (45)
Main air jet 200
Idling air jet 100
Needle position 5. rd from top (4. rd from top)
Starting jet 85
Mixture control screw open 2
Slide 15
Performance restrictor Slide stop
Stop pump membrane 858 / 2,15 mm
Hot start device 3,8 mm
Japp, ingen kvar som grejar med 625 kanske... ? Fixade det själv. Den går bra nu.
Annan fråga , hur mycket ska gaffeln flexa? Jag tror det är något fel på min. Under körning flaxar ju gaffeln fram och tillbaka väldigt tydligt. Vi snackar minst en centimeter fram och tillbaka längst ut. Kollade på min Kawasaki och den rör sig inte en (synbar) millimeter. Men jag har inte hittat något löst. Eller tittar jag på fel ställe? Ska lyfta upp den och rycka hårdare i den. Känns fel med så mycket rörelse. ?
Ok, bussningar var? Alltså i styrkronan? Ska gå ut strax och hissa upp den. Känns som jag snart bytta alla chassidelar som rör sig på den här hojen. Bara svingen kvar...Du behöver nog nya bussningar i gaffeln. 1cm låter iofs så mycket att jag skulle oroa mig för om något annat också skadats.
Ok, bussningar var? Alltså i styrkronan? Ska gå ut strax och hissa upp den. Känns som jag snart bytta alla chassidelar som rör sig på den här hojen. Bara svingen kvar...
Styrlagret verkar okay. Ska kolla gaffeln. Många tack för hjälpen!Inne i gaffeln. Du har väl kollat styrlagret?
Okay, gaffeln glappar en millimeter utan vidare vid lite handkraft endast. Antar att den då kan flexa betydligt mer vid körning. Då vet jag vad jag ska göra en helg då inspiration faller på... ???
En dryg millimeter längst upp vid bussningen när hojen är upphissad. Vilket betyder att den helt säkert rör sig betydligt mer när den körs. Ganska svårt hålla i gaffeln och slita i den samtidigt som man ska försöka se hur det rör sig. Som sagt, vid körning är det mycket tydligt. Gamla hojar som använts som de ska användas sliter.Skillnad på 1mm och 1cm, om det bara är 1mm så skulle jag vänta tills det är dags att serva gaffeln. Men iofs misstänker jag att det redan är dags med tanke på tidigare beskrivning av hojen.
En dryg millimeter längst upp vid bussningen när hojen är upphissad. Vilket betyder att den helt säkert rör sig betydligt mer när den körs. Ganska svårt hålla i gaffeln och slita i den samtidigt som man ska försöka se hur det rör sig. Som sagt, vid körning är det mycket tydligt. Gamla hojar som använts som de ska användas sliter.
Bussningarna i dämparna. De är bytta nu. Inte jobbat så mycket med den på ett tag men nu har jag låtit renovera benen samt lite annat terapiarbete. ?Vilken bussning?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |