KTM-625SXC som motard ??

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6-08
Jag var jättenöjd med min KTM!
Pendlade till jobbet varje dag, och körde även lite på bana....
Skulle eg ha bytt till motardfjädring, men gjorde aldrig det.....Funkade rätt bra ändå....:)

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Helvete, provade D-Man's 660 så nu är jag helt såld. Frågan är om 625an duger.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
eisbaer skrev:
Helvete, provade D-Man's 660 så nu är jag helt såld. Frågan är om 625an duger.

Ja du? Du får prova vet ja och fundera på om du behöver el-start eller inte!

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
motardnisse skrev:
Eftersom du förmodligen väljer SXC så får du bara med 2-kolvsoket eller?
Har inte hört någon om ev nån adapter som gör att om du nu har SMC kan köra med 4-kolvsoket samt offroadfälgar utan att det tar i?

Är det någon som vet nån lösning?
Det finns två varianter i den här tråden.

.

Spider

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
motardnisse skrev:
Kanon! :tummenupp

Vem fräste dina ok?
En liten mekanisk firma (har ingen aaaning om namnet) i Stockby ute på Lidingö. Fick tips av en polare som tidigare jobbade på en annan firma i samma industriområde.

Vi gick dit med oket i handen och pekade lite. Hämtade det en timme senare och det kostade en tårta.

.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Spider skrev:
En liten mekanisk firma (har ingen aaaning om namnet) i Stockby ute på Lidingö. Fick tips av en polare som tidigare jobbade på en annan firma i samma industriområde.

Vi gick dit med oket i handen och pekade lite. Hämtade det en timme senare och det kostade en tårta.

.

Har man möjlighet att besvära dig med en bild på oket vart det ska fräsas mm?
Har inga planer ännu att sätta på offroadhjul pga diverse saker kostar mera men när jag väl kommer till kritan så är det bra att veta hur! :Bugar

Spider

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
motardnisse skrev:
Har inga planer ännu att sätta på offroadhjul pga diverse saker kostar mera men när jag väl kommer till kritan så är det bra att veta hur! :Bugar
Inga problem, det fixar vi. Jag har precis bytt från 18/21 till motard så just nu har jag ingen lust att plocka bort oket igen bara för att fota. Hör av dig och påminn mig då det nalkas, om jag glömt bort att göra det innan dess.

.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Spider skrev:
Inga problem, det fixar vi. Jag har precis bytt från 18/21 till motard så just nu har jag ingen lust att plocka bort oket igen bara för att fota. Hör av dig och påminn mig då det nalkas, om jag glömt bort att göra det innan dess.

.

Absolut! :tummenupp

Spider

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
motardnisse skrev:
Tog en stund men..... bättre sent än aldrig. Jag ber samtidigt om ursäkt för kvalitén på bilderna men dom är nog tillräckligt bra för att man skall kunna se.

Bild 1: Oket fräst 5 mm på två ställen
Bild 2: 5 mm distanser att användas mellan ok och fäste då man åker med motardhjul (kompensation för ovanstående urfräsning alltså).
Bild 3: För att få ut skivan på 21"-hjulet mitt i oket krävs en 14 mm distans (Talon/Excel)

.

Bifogat

• ok.jpg
    ok.jpg
    75 KB · Visningar: 197
  • okdistanser.jpg
    okdistanser.jpg
    69.8 KB · Visningar: 113
  • skivdistans.jpg
    skivdistans.jpg
    74 KB · Visningar: 166

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Spider skrev:
Tog en stund men..... bättre sent än aldrig. Jag ber samtidigt om ursäkt för kvalitén på bilderna men dom är nog tillräckligt bra för att man skall kunna se.

Bild 2: 5 mm distanser att användas mellan ok och fäste då man åker med motardhjul (kompensation för ovanstående urfräsning alltså).
Bild 3: För att få ut skivan på 21"-hjulet mitt i oket krävs en 14 mm distans (Talon/Excel)

.

Tackar for bilderna!

tojta

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2005
Hoj
Letar!!!
Spider skrev:
1433061 Tog en stund men..... bättre sent än aldrig. Jag ber samtidigt om ursäkt för kvalitén på bilderna men dom är nog tillräckligt bra för att man skall kunna se.

.

Funkar din hastighetsmätare med det kittet?
För mig tar den i.

Spider

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
tojta skrev:
2055414 Funkar din hastighetsmätare med det kittet?
För mig tar den i.
Japp, inga problem. MEN, du måste justera ut givaren.

Var dock dj-igt försiktig då du drar åt muttern på givaren igen. Allt är av plast och själva givaren går av grymt lätt. Dra alltså åt bara precis till det nyper.

.

tojta

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2005
Hoj
Letar!!!
Spider skrev:
2055421 Japp, inga problem. MEN, du måste justera ut givaren.

Var dock dj-igt försiktig då du drar åt muttern på givaren igen. Allt är av plast och själva givaren går av grymt lätt. Dra alltså åt bara precis till det nyper.

.

Jag tror isåfall inte min ser likadan ut, för där är endast två små m4 skruvar för flat mejsel.
Min är en motard från fabrik -03. Jag testade detta igår. bultarna till skivan tar i den lilla rektangulära givaren. Därför tänkte jag förskjuta hjulet till höger.

Spider

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
tojta skrev:
2055428 Jag tror isåfall inte min ser likadan ut, för där är endast två små m4 skruvar för flat mejsel.
Min är en motard från fabrik -03. Jag testade detta igår. bultarna till skivan tar i den lilla rektangulära givaren. Därför tänkte jag förskjuta hjulet till höger.
Kollade det på ktminfo och såg att 640'n ju har en helt annan givare än 625SMC/SXC och 660. Hade jag ingen aaaaning om så.....

.

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...