KTM 640 02a

Edgarn

Medlem
Gick med
25 Dec 2011
Hoj
ktm
tjena då va det dax för uppkörning till mc i nästa vecka.

jag köpte en ktm 640 02a av en polare i vintras fick den ny servad men han sa att han använt olja från biltema inget ont om biltemas olja har kört det i bilen innan utan problem så. men tkr det är en "dum" sak att snåla på när det gäller hojen.

om jag har fått rätt för mig rymmer motorn 2.0-2.1 liter olja??

och ska man byta båda filterna nu när jag tänkte byta olja? sitter ju ett utsidan av ramen och ett i motorn väll?? räcker kanske man bytar det som sitter på utsidan?

och vilken olja rekomenderar ni??

har även hört mkt ont om denna "svarta" lc4 motorn som sitter på fram till 02an ingen aning om dom har många barnsjukdomar men om ni rekomenderar ngt man kan göra för motorn ska hålla bättre så berätta gärna

Mvh Eddan

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Det är snarare ägarna som är den stora barnsjukdomen som mekar sönder dem. LC4 har banne mig "större delen av motorn" kört ett antal Dakar så motorn håller OM man sköter den där efter. Kopplingslagret brukar spöka ibland annars tycker jag att du skall köra biltemas racingolja. Japp stämmer ett filter invändigt på höger sida & ett liknande bilfilter på framsidan av motorn. BYT båda filtren snålt eftersom du ändå tar upp biltema olja vars racingolja fungerar alldeles utmärkt.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati