ktm 640 bluddrar & dör ibland!? "berättelse" !Felet hittat!
Hej..har inget vidare flyt med hojen.. ;-(
Det började med att jag lämnade den på service i våras, kort efter blev den stulen men som tur är hann jag märka detta och slapp bli av med den. Jag lämnade då in den igen och då byttes oket å skivan bak, tändningslås & tanklock. Fattig som man nu var efter både service och rep ställde jag den på jobbet innan nya lås hade inhandlats.
Förra veckan åkte vi till gotland på semester vilket skulle bli kanon då jag plockafe med mig hojen...men icke! Hojen dör helt plötsligt påväg till båten. Jag startar igen och kommer nån km för att den sedan ska dö igen. Så fortsätter det tills batteriet inte pallar fler starter och jag får ställa den på nynäsvägen å sedan åka vidare i bilen för att på håret missa båtjäveln. Tjejens farsa hämtar den på släp och jag ordnar så att min farsa sedan tar den till verkstan dagen efter. En dålig tändhatt hittas och byts ut och hojen fungerar då sägs det.
Några polare glider några dagar efter ner till Gotland och tar med sig hojen i en skåpbil, KUL! tänker jag och far in till Visby för att hämta den. Påväg mot stugan känns det kanon när äntligen hojen är nere och solen gassar! Efter 3 mils åkning börjar hojen rycka och bluddra för att sedan dö!!! Kommer tillslut till stugan efter några fler stopp och jag känner att jag borde köra ner skiten i första bästa lagun.
Här har jag mycket begränsat med verktyg mm men har mätt upp tändhatten vilken var bra, bytt tändstift och gjort rent förgasaren så gott det gick. Hojen beter sig likadant ändå. Vad kan det vara?
Tycker det verkar som om det blir vakum i tanken hela tiden, vart sitter luftningen? Tanklocket?
Kan det vara nån kabel som glappar sedan stölden? De sabbade tändningslåset bla.
Konding?
Eller är det helt enkelt dags för skrot!
Detta är skrivet i mobilen så jag reserverar mig för stavfel osv..ville bara skriva av mig lite och är MYCKET tacksam för tips!
En polare kommer ner med nytaget kort och hoj om 2v och då vill man ju att det ska funka....
Tipsa på! Mvh
Hej..har inget vidare flyt med hojen.. ;-(
Det började med att jag lämnade den på service i våras, kort efter blev den stulen men som tur är hann jag märka detta och slapp bli av med den. Jag lämnade då in den igen och då byttes oket å skivan bak, tändningslås & tanklock. Fattig som man nu var efter både service och rep ställde jag den på jobbet innan nya lås hade inhandlats.
Förra veckan åkte vi till gotland på semester vilket skulle bli kanon då jag plockafe med mig hojen...men icke! Hojen dör helt plötsligt påväg till båten. Jag startar igen och kommer nån km för att den sedan ska dö igen. Så fortsätter det tills batteriet inte pallar fler starter och jag får ställa den på nynäsvägen å sedan åka vidare i bilen för att på håret missa båtjäveln. Tjejens farsa hämtar den på släp och jag ordnar så att min farsa sedan tar den till verkstan dagen efter. En dålig tändhatt hittas och byts ut och hojen fungerar då sägs det.
Några polare glider några dagar efter ner till Gotland och tar med sig hojen i en skåpbil, KUL! tänker jag och far in till Visby för att hämta den. Påväg mot stugan känns det kanon när äntligen hojen är nere och solen gassar! Efter 3 mils åkning börjar hojen rycka och bluddra för att sedan dö!!! Kommer tillslut till stugan efter några fler stopp och jag känner att jag borde köra ner skiten i första bästa lagun.
Här har jag mycket begränsat med verktyg mm men har mätt upp tändhatten vilken var bra, bytt tändstift och gjort rent förgasaren så gott det gick. Hojen beter sig likadant ändå. Vad kan det vara?
Tycker det verkar som om det blir vakum i tanken hela tiden, vart sitter luftningen? Tanklocket?
Kan det vara nån kabel som glappar sedan stölden? De sabbade tändningslåset bla.
Konding?
Eller är det helt enkelt dags för skrot!
Detta är skrivet i mobilen så jag reserverar mig för stavfel osv..ville bara skriva av mig lite och är MYCKET tacksam för tips!
En polare kommer ner med nytaget kort och hoj om 2v och då vill man ju att det ska funka....
Tipsa på! Mvh
Last edited: