KTM 640 Duke

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Löste reghållaren med ett vinkeljärn och lite dragning så hmm ja ser lagom outlaw ut..hehe

Sadeln..finns det inte som orginal längre seriöst? Har du letat... kollade en sväng nu med men du har nog rätt där.. men dra iväg ett mail till nån känd ktm åf.. har för mig att det skall finnas till vanliga supermoton så..då bordet det ju passa..

Jag tror faktiskt inte att sadeln till "den vanliga" supermoton passar på Duken.
Kan kanske ha fel, men på duken sitter det ju bl.a. en låsanordning av nåt slag upp i sadeln...

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Jag tror faktiskt inte att sadeln till "den vanliga" supermoton passar på Duken.
Kan kanske ha fel, men på duken sitter det ju bl.a. en låsanordning av nåt slag upp i sadeln...

Nej men jag menade att om det finns till den vanliga så bordet det ju finnas till duken.. annars går det ju att köpa en ifrån den vanliga för den borde ju passa själva "ramen" sadeln dvs och sen bara byta klädsel med... en tapetserare fixar ju sånt lätt..

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Vad är problemet ? :va
Det är ju redan fin fin komfort på Duken

dartaniang

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
640 motard
Fråga:...kan man fästa en vanlig motardskärm på dukegaffeln? Funderar på att skaffa en duke ist. för min lc4. Tänker då dumpa orginalskärm och orginallampa och byta mot mer normala supermotardgrejer.
I övrigt...vilken årsmodell ska jag titta närmare på? Tips ideer vid nyköp?

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800Fi
Fråga:...kan man fästa en vanlig motardskärm på dukegaffeln? Funderar på att skaffa en duke ist. för min lc4. Tänker då dumpa orginalskärm och orginallampa och byta mot mer normala supermotardgrejer.
I övrigt...vilken årsmodell ska jag titta närmare på? Tips ideer vid nyköp?

Förlåt om jag är nyfiken... men... Varför ska du byta din 640 mot en duke och sen bygga den till en 640???

Det låter lite.... över ån efter vatten...

/Lucky9

dartaniang

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
640 motard
hehe tänkte nog frågan skulle komma...nå..
1. Nu är hojen i norrland och jag i sthlm. Dvs det som gäller är att köpa nytt eller frakta ner befintlig maskin
2. Jag kommer frigöra en del pengar till sommaren i en sån affär
3. Duken har en mycket fräckare rumpa än lc4an =)

Monstro

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2004
Hoj
Ktm 690 SMC
En fråga... hur ställer man in framlampan/halvljuset?? Fick nedslag på besiktningen att den lös för lågt.. Har ej kollat så noga men är det typ en skruv eller nåt??:huvet

Ygg

Ny medlem
Gick med
27 May 2009
Hoj
2002, KTM Duke II
Är nybliven ägare till en fin Duke II -02 och har planerat att bygga om originalsystemet för att bygga om för ett skönare ljud som den här killen gjort http://www.teamincomplete.com/Projects/Duke/dukeexhaustmod.html.

Min idé är att köpa två begagnade ljuddämpare för att bygga om dom, och behålla mitt eget originalsystem orört och använda det enbart på kommande besiktningar. Är det en dum idé? Onödigt? Borde jag modifiera mitt eget originalsystem istället, och bara öppna upp det och fylla det med någon slags ljuddämparull vartannat år för besiktningen tillfälligt?

Det verkar som många har gjort det, och det är väl ingen skillnad mellan -02 som är min hoj, och dämparna som jag tänkt köpa som är från en -05:a?

Två sprillans nya originaldämpare kostar runt 9000:- och jag får köpa två begagnade för 1700:-. Tycker det låter billigt eller hur?

Olmo

Med lem i köttflöjt mc
Gick med
31 Oct 2005
Hoj
2010 KTM 690 Duke
En fråga... hur ställer man in framlampan/halvljuset?? Fick nedslag på besiktningen att den lös för lågt.. Har ej kollat så noga men är det typ en skruv eller nåt??:huvet

Finns bra beskrivet i Din instruktionsbok hur man gör.
Sidan 30
Sorry men jag kan inte få med bilden
Våga vara omanlig!, read the manual.

"Headlight range adjustment *
The range by the low beam 1 and the high beam 2 can be adjusted by
means of the screws 3.
These screws 3 are accessible when the headlight mask is opened.
Turn the screws clockwise to reduce the distance lighted.
Turn the screws counterclockwise to increase the distance lighted."

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Nån som har byggt om sina blinkers på duken? Tänker lite på att det är ju gjorda hål för orginal blinkers både fram och bak??

Hade en ibak som har vibrerat sönder..http://3.bp.blogspot.com/_nt7J9cpdRvA/SiEuxOU3fCI/AAAAAAAANXQ/c_i2qAJ6soE/s1600-h/image-upload-167-743947.jpg och tänkte slänga på biltema led blinkers istället... Nån kanske tillomed har några tips till vart motståndet ska in.. för jag antar att det blir lite fel i strömmen när det är mindre motstånd..

hoppas d kom fram vad jag syftar på annars...skriv =)

Raketen2000

Per Silja
Gick med
26 Oct 2008
Hoj
KTM 640
Nån som har byggt om sina blinkers på duken? Tänker lite på att det är ju gjorda hål för orginal blinkers både fram och bak??

Hade en ibak som har vibrerat sönder..http://3.bp.blogspot.com/_nt7J9cpdRvA/SiEuxOU3fCI/AAAAAAAANXQ/c_i2qAJ6soE/s1600-h/image-upload-167-743947.jpg och tänkte slänga på biltema led blinkers istället... Nån kanske tillomed har några tips till vart motståndet ska in.. för jag antar att det blir lite fel i strömmen när det är mindre motstånd..

hoppas d kom fram vad jag syftar på annars...skriv =)

Här är ett bra tips från Kurben hur man kan göra Kurbens byte

Så här fick jag göra Raketens byte till biltema LED-blinkers

Lycka till!

/R

Monstro

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2004
Hoj
Ktm 690 SMC
Finns bra beskrivet i Din instruktionsbok hur man gör.
Sidan 30
Sorry men jag kan inte få med bilden
Våga vara omanlig!, read the manual.

"Headlight range adjustment *
The range by the low beam 1 and the high beam 2 can be adjusted by
means of the screws 3.
These screws 3 are accessible when the headlight mask is opened.
Turn the screws clockwise to reduce the distance lighted.
Turn the screws counterclockwise to increase the distance lighted."

Tack! Måste nog öppna manualen :tummenupp

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
är det jag som är totalt puckad eller...??

Håller på o byter till biltemas LED blinkers.. och när jag gör om kontakterna på alla gamla sladdar så visst fan är den kabelskon som är helsvart jord?? Och ni som har tryck på led.. innan ni sätter i ett relä vad har ni för ljussken på blinkersen?? Mina är fast nästan pulserande i överljudshastighet..och stänger endast av sig om man stänger av blinkersen dvs inte byter sida bara...???

idioten här är tacksam för allehanda text och utryck! =)

xrtomas

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Husa 450
Tjena ! köpte i vintras en 01 Duke lite så där köpa grisen i säcken stuk:näsblod
gafflarna läcke i båda benen, ramen var av på 3 ställen men för ovrigt i fint skick.det gamla framdäcket däcket var dåligt så jag började kränga av det i vanlig endurostyle me mina fina däckjärn och tyckte det gick ovanligt fort o smidigt

när jag kränkt av det såg ja varför det gick så smidigt, fälgen var helt misshandlad:mad: Ringde Karlströms för att få pris på en ny. 11000 kosta den
plus att ja måste ha en ny framskiva också för att den gamla passa int på nyfälgen. ca 2000 gick den på, tack men nej tack sa ja ock åkte vidare till Falun där ja köpte ett par ekerfälgar istället för 8ooo.

Så nu är man på hjulen igen:yoparty

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Hoppas du fick ett riktigt heffa pris på cykeln när du handlade den..:tummenupp

badabingbadabon

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2009
Hoj
KTM DUKE
Tjena, är det någon som har en reparationshandbok för LC4 2005. Har rensat kuggen på drevet mellan startmotot och motorn, men i och med det raset fick jag metallskräp mellan spole och magneten så nu dom delarna paj också! men jag ska ta bort magneten men vet fan inte hur man gör! och vill inte göra bort mig mer än nödvändigt! någon som har några tips?

Jocke08

On top of it!
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
ER-6 f
En kompis har precis tagit hojkort (yes, en till att åka med :tummenupp) och har lånat sin brorsas Duke II. Dessvärre är han orolig för att det är för lite olja i den så jag tänkte hjälpa honom att fylla på så att vi kan dra ut och köra. Det går dock inget vidare för mig att hitta någon servicehandbok/manual, särskilt inte eftersom KTM:s modellbeteckningar gör mig lite förvirrad.

Så ... en Duke II .. första halvan av 2000-talet; vilken olja ska man använda? Källa på detta? :)

*brådis*

edit: hittade själv; syntet SG eller SH, 15W 40 / 15W 50

http://cycles.evanfell.com/wp-content/service-manuals/KTM/KTM_640LC4_DukeII_2003_Owners_manual.pdf

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...