KTM 640 Lc4???

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
625 har oxå 500- mila intervall :7peta

Vem säger att 530 är skörare i motorn??:va

Man ska inte vänta 500 mil varken på 640 eller 625 :7peta

Det har jag hört från extremt säkra KTM-källor här på SH :D

... nä men seriöst. Jag låter aldrig min hoj gå så långt innan jag byter olja och filter.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Man ska inte vänta 500 mil varken på 640 eller 625 :7peta

Det har jag hört från extremt säkra KTM-källor här på SH :D

... nä men seriöst. Jag låter aldrig min hoj gå så långt innan jag byter olja och filter.

på 640/625 är det ingen fara, dock 660 som har 29 kubik mer skall man inte vänta 500 mil...:tungan
 

tid001

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2010
Ort
västervik
Hoj
2008 kawasaki z1000
ktm

följer man servicen enligt boken så funkar allt .
på min ktm 660 smc 2004a så e det max 500mils körning.
kör man mindre än 500mil per säsong så ska man göra minst en service per säsong ändå.

det e roligt att köra på bakhjulet.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Man ska inte vänta 500 mil varken på 640 eller 625 :7peta

Det har jag hört från extremt säkra KTM-källor här på SH :D

... nä men seriöst. Jag låter aldrig min hoj gå så långt innan jag byter olja och filter.

Denne man till riksdagen.....

Alla LC4 motorer bör gå max 250mil mellan oljebytena och de som inte har olja i ramen får gärna gå ännu kortare....

Ett oljebyte kostar 200kr och tar 15min, ett rasat vevlager går på 10kkr och främsta anledningen att de rasar är dålig smörjning och övervarv...
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Denne man till riksdagen.....

Alla LC4 motorer bör gå max 250mil mellan oljebytena och de som inte har olja i ramen får gärna gå ännu kortare....

Ett oljebyte kostar 200kr och tar 15min, ett rasat vevlager går på 10kkr och främsta anledningen att de rasar är dålig smörjning och övervarv...

Ja du Boris... undra vem min säkra källa var :tummenupp
 

FireStoffe

FarligtFarligt Men härligt härligt!
Gick med
11 Mar 2007
Ort
Mjällby
Hoj
Yamaha YZF 600R ThunderCat
Riktig finna svar tror jag iaf hehe....
Skammar Blocket daligen då alla ktm säljs så satans snabbt >.<
 

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Ort
Bromma/ulvsunda
Hoj
Hojlös igen...
men om man nu är nybörjare som mig på detta med motard och båge övh och inte är så värst stor. 175cm kort :D
Går väll att byta fjädrar
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
men om man nu är nybörjare som mig på detta med motard och båge övh och inte är så värst stor. 175cm kort :D
Går väll att byta fjädrar

NJA....

Fjädrarna skall anpassas efter din vikt och inte din längd. Kom inte på tanken att släppa på fjäderförspänningen bak för att cykeln skall bli lägre.
Behöver du en lägre cykel så finns där delar till fjädringslänkaget sk hundben med annan längd som sänker din cykel bak och sen skjuter du upp gaffeln i kronan motsvarande...

Fast är du 175cm lång så är det bara att lära sig. Min syster som är 166 klarar det utmärkt sålänge hon inte kör med skjuts......
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
men om man nu är nybörjare som mig på detta med motard och båge övh och inte är så värst stor. 175cm kort :D
Går väll att byta fjädrar

Jag är 175 cm LÅNG, och min första hoj var en KTM 640 :tummenupp
Så länge du inte planerat att köra med fotsulorna i marken, så är det inga problem.
 

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Lödde
Hoj
ARRITTOR
jag e 190 lång, men e vit o har rakad pung.. dock rätt skäggig i huvet, får ja inte va med då :va
 

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Ort
Bromma/ulvsunda
Hoj
Hojlös igen...
Okej, så ni som åker Må-tard, ni är alltså korta och har hårig pung.
"kort" är jag men dessvärre inte rakad då frugan inte gillar att använda tandtråd ofrivilligt :va då återstår bara att kränga iväg fightern och köpa Lc4 av någon sort, alternativt byta.
 
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Top