Tjena! Tänkte höra om det e någon här som har bytt ramlager på en Lc4-03:a nån gång om det e väldigt avancerat lr om det e ett hyffsat enkelt ingrepp?
Är väldigt tacksam för all hjälp jag kan få!
//Fidde
Tjena! Tänkte höra om det e någon här som har bytt ramlager på en Lc4-03:a nån gång om det e väldigt avancerat lr om det e ett hyffsat enkelt ingrepp?
Är väldigt tacksam för all hjälp jag kan få!
//Fidde
Min första fråga borde bli: vad kör du för olja i motorn?2856912Tackar för denna information! Jag gör all service själv och har en hel del mek kunskap så det e väl bara att börja på att klyva maskineriet då. Har även hittat en mek bok här på sporthoj ganska detaljerad och det e ju ett plus.
Men e detta ett vanligt fel på dessa motorer? den har ju bara gått ca 850 mil inte bankörd lr nått sånt, det sitter en annan förgasare på kan det ha någon inverkan?
Bör man byta några andra lager när man har plockat isär motorn?
//Fidde
Min första fråga borde bli: vad kör du för olja i motorn?
Har hört att helsynteten "man ska ha" sliter ut lagerna tidigare nämligen, själv kör jag på gps...
Låter som en skröna....Min första fråga borde bli: vad kör du för olja i motorn?
Har hört att helsynteten "man ska ha" sliter ut lagerna tidigare nämligen
Låter som en skröna....
Vad är det för fel på lagren då?Ser dom ut som på min avatar?
Glappar det in och ut(axiellt)när du rycker i svänghjulet är det helt i sin ordning.Kör du med för dåligt axialspel rasar det(se bild).Jag har ju inte plockat isär en men det glappar bra när jag drar i svänghjulet!
Glappar det in och ut(axiellt)när du rycker i svänghjulet är det helt i sin ordning.Kör du med för dåligt axialspel rasar det(se bild).
I sidled?Menar du axialspelet alltså så att vi pratar om samma sak?In och ut har jag inte tänkt på utan glappet jag har känt e i sidled.
I sidled?Menar du axialspelet alltså så att vi pratar om samma sak?
Då är det nog dags att dela motorn.Du behöver svänghjulsavdragare och helst också ett specialverktyg för att demontera/montera innerringarna till ramlagren som sitter på vevaxeln.Fråga snällt hos någon KTM-handlare om du får låna.LC4 ä lättskruvad bara man lyckats lyfta ur aset ur ramen.Jag menar alltså tex framåt och bakåt lr uppåt och neråt!!
Det lagret är isåfall kört.. Måste låta ganska överjävligt oxå?
Det är mkt omfattande ingrepp men med verkstadshandbok klarar du det
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |