Ktm 640 Sm, lite mer som jag vill ha den

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Lödde
Hoj
ARRITTOR
Honda Del Sol? Manlig hoj, tjeijig bil:D

haha gaybilen e tantens, själv åker jag i en honda civic 1,5 vtec-e tantedition o till vardags en nissan kubistar :yoparty

man väljer vad man lägger pengar på, höll även på med endurance racing till nyligen slutat pga husköp ( www.sodervidinge.se ), o har vatt med i hondaklubben o varit aktiv banåkare i 6 år så nåra hondor har de blivit genom åren, köpte den första när jag var 16, men hoj e roligare har jag kommit på :D



ja man kanske skulle såga av skiten nu nät man e igång, ett nytt e la billigare än ett eftermarknads ändå kan ja tänka mig
 

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Lödde
Hoj
ARRITTOR
tack kul o höra, ja de blir nog de kittet från race styles, mest likt, pallar inte göra egna o känns sådär o köpa o försöka göra om, har en liten bild i huvet om hur den ska se ut, så de bör passa bra
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
tack kul o höra, ja de blir nog de kittet från race styles, mest likt, pallar inte göra egna o känns sådär o köpa o försöka göra om, har en liten bild i huvet om hur den ska se ut, så de bör passa bra

Det går att göra egna om man tycker de är skoj, de svåra är om man får dålig kvalite på dekalarken för då sitter de inge bra.

Finns mkt att välja på hos racestyles ju :tummenupp

Så här såg mina ut jag gjorde sist:
attachment.php
 

Doh-

Kollar i kors
Gick med
6 Aug 2009
Ort
In The Bush?
Hoj
Yamaha Wr 125 x och 2st veteraner
så nu e baken mer eller mindre klar

Vore jätteschyst om du tog ett kort under lampan/plåten så att jag får lite tips på hur man ska bygga! Har köpt mig en likadan lampa men jag vet inte hur jag ska göra med plåten.... :)
 

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Vit supermoppe
Håller också på att bygga om min bakdel.
Sågade av lådan för batteriet precis innan fästet för bakskärmen.
Införskaffade mig en baklampa alla biltema och ett par min blinkers.
Bygde sedan en skylt/ljushållare i plåt som även skulle täppa till hålet som blev efter gamla lampan.

Hur har du löst det med öppningen som blir efter den gamla lampan?
Och fästet för bakskärmen?

Jäkla nice med kapade burkar!:tummenupp
 

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Lödde
Hoj
ARRITTOR
gjorde precis som du fast jag tog den delen som jag kapade bort, alltså den lilla flärpen o sågade till i lämplig storlek så den täckte hålet, sen tog ja lödkolven o "plastsvetsade" ihop de till ett tätt lock igen o sen lite svart latexfog för o jämna till skarven, sen fäste jag lampan o miniblinkersen på lämpligt sätt, skärmen kommer jag köra en genomgående bult typ vagnsbult med den runda skallen upp mott sadeln i de vecket på plasten längst bak o sen igenom plasten o en mutter underifrån

blev över förväntan o nästan alla delar jag kapade bort kunde jag återanvända :tummenupp

ska ta nån bättre bild nästa gång jag e ute
 

Doh-

Kollar i kors
Gick med
6 Aug 2009
Ort
In The Bush?
Hoj
Yamaha Wr 125 x och 2st veteraner
gjorde precis som du fast jag tog den delen som jag kapade bort, alltså den lilla flärpen o sågade till i lämplig storlek så den täckte hålet, sen tog ja lödkolven o "plastsvetsade" ihop de till ett tätt lock igen o sen lite svart latexfog för o jämna till skarven, sen fäste jag lampan o miniblinkersen på lämpligt sätt, skärmen kommer jag köra en genomgående bult typ vagnsbult med den runda skallen upp mott sadeln i de vecket på plasten längst bak o sen igenom plasten o en mutter underifrån

blev över förväntan o nästan alla delar jag kapade bort kunde jag återanvända :tummenupp

ska ta nån bättre bild nästa gång jag e ute

Vore snällt :) Har en yamaha 125 så det är nog lite skillnad, men det skulle underlätta väldigt.
 

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Vit supermoppe
gjorde precis som du fast jag tog den delen som jag kapade bort, alltså den lilla flärpen o sågade till i lämplig storlek så den täckte hålet, sen tog ja lödkolven o "plastsvetsade" ihop de till ett tätt lock igen o sen lite svart latexfog för o jämna till skarven, sen fäste jag lampan o miniblinkersen på lämpligt sätt, skärmen kommer jag köra en genomgående bult typ vagnsbult med den runda skallen upp mott sadeln i de vecket på plasten längst bak o sen igenom plasten o en mutter underifrån

blev över förväntan o nästan alla delar jag kapade bort kunde jag återanvända :tummenupp

ska ta nån bättre bild nästa gång jag e ute

Recycling:tummenupp Själv ställde jag mig och måttade nogrant ut delar och svetsade ihopp den här.
Ska skruvas fast i det undre fästet för den kapade lådan, bakskärmen får sedan fäste i den här grunkan.
 

Bifogat

  • DSCN4918.jpg
    DSCN4918.jpg
    250.9 KB · Visningar: 80
  • DSCN4919.jpg
    DSCN4919.jpg
    228.1 KB · Visningar: 143
  • DSCN4920.jpg
    DSCN4920.jpg
    229.7 KB · Visningar: 184

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa 2010
Recycling:tummenupp Själv ställde jag mig och måttade nogrant ut delar och svetsade ihopp den här.
Ska skruvas fast i det undre fästet för den kapade lådan, bakskärmen får sedan fäste i den här grunkan.

Om man vill ha en sån lampa så skulle jag oavsett hoj satsa på att köpa lampan i hos en MC butik. Detta pga av att det oftast sitter dioder för reggen redan i lampan.
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Om man vill ha en sån lampa så skulle jag oavsett hoj satsa på att köpa lampan i hos en MC butik. Detta pga av att det oftast sitter dioder för reggen redan i lampan.

så bara för att det säljs i mcbutik så är det så. nu sk jag inte vara elak , men är inte snarare saningen att man om man skall ha med reggbelysning snarare skall leta efter olika tillverkare av lampor , inte vart dom säljs, det säger liksom inte så mycket. dom flesta mc-butiker har nämligen enbart denna typen av lampor. det dom brukar ha i övrigt är väldigt ofta standardbetonade grejor
 

Doh-

Kollar i kors
Gick med
6 Aug 2009
Ort
In The Bush?
Hoj
Yamaha Wr 125 x och 2st veteraner
Aha! Jag har inte fått lyset från 24mx än men jag har kollat lite å så...
Från motorcykeln på kablarna så sitter det nån plastgrunka (http://monkeyhouse.se/images/Baklampa.jpg) likadan som sitter på den där fast den motsatta sorten. sitter det en sån "plastgrunka" på lyset när man får det eller är det bara själva kablarna? Och vad är det andra namnet på plastgrunkan?
Observera min kunnighet :)
 

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Vit supermoppe
Om man vill ha en sån lampa så skulle jag oavsett hoj satsa på att köpa lampan i hos en MC butik. Detta pga av att det oftast sitter dioder för reggen redan i lampan.

Behövde en lampa lite snabt så det va det som va närmast tillhands.
Men ja, det är bra om man får tag i en med skylt bel i.
Ska faktiskt införskaffa en sådan, har du något tipps på någon lämplig?

Aha! Jag har inte fått lyset från 24mx än men jag har kollat lite å så...
Från motorcykeln på kablarna så sitter det nån plastgrunka (http://monkeyhouse.se/images/Baklampa.jpg) likadan som sitter på den där fast den motsatta sorten. sitter det en sån "plastgrunka" på lyset när man får det eller är det bara själva kablarna? Och vad är det andra namnet på plastgrunkan?
Observera min kunnighet :)

Är det kabelskyddet du tänker på?
Krympslang brukar det vell vara i så fall tror jag.
 
Last edited:

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
Last edited:

Doh-

Kollar i kors
Gick med
6 Aug 2009
Ort
In The Bush?
Hoj
Yamaha Wr 125 x och 2st veteraner
Haha, skarvklämma heter det inte :) Hämtade lampan på posten alldeles nyss och såg då att man fick med 3 skarvklämmor. (Lägga kablarna bredvid varandra och klämma åt)
Ser ut som att jag får rycka ur sladdarna ur kontakten på motorcykeln....
Ska sno tråden och lägga upp en bild på min sen om det går bra! :p
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Ni som har kapat sönder era bakdelar, har ni tagit bort fästena i underplasten/den del ni har kapat i så man inte kan fästa bakplasten i den längre eller hur ser de ut?
 

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
Ni som har kapat sönder era bakdelar, har ni tagit bort fästena i underplasten/den del ni har kapat i så man inte kan fästa bakplasten i den längre eller hur ser de ut?

Jag kapade bort fästen. Bakplasten sitter ändå stabilt med hjälp av sätet. Eftersom 660 saknar batteri så är det bara ett tomt fack ändå. Så jag kapade av vid början till det facket, där sadellåset sitter typ. Dock på 640 måste man behålla den delen...du väljer ju själv om du vill behålla fästena, du menar de 2 som sticker upp.

Jag monterade fast lampan o reghållaren på själva bakplasten. Finns bilder på 660 tråden om du vill ta en titt.
 
Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
du menar de 2 som sticker upp.

Jag monterade fast lampan o reghållaren på själva bakplasten. Finns bilder på 660 tråden om du vill ta en titt.
Ja precis dom fästena jag menade, har en 625 men de ser ju likadant ut på den.

Funderar på att bocka till nånting av en grövre plåt och sen ett smidigare lyse ungefär som ni har gjort, orginalet verkar hålla dåligt.
 

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Vit supermoppe
Ja precis dom fästena jag menade, har en 625 men de ser ju likadant ut på den.

Funderar på att bocka till nånting av en grövre plåt och sen ett smidigare lyse ungefär som ni har gjort, orginalet verkar hålla dåligt.

Jag hade nog velat ha kvar fästena, men det missade jag när jag va i farten.
Lätt att vara efterklok. men en ny låda går på ca 300:- om man skulle råka göra fel.
I min hållare som jag gjorde fins nu fästen för bakskärmen.
Ska ta kort och lägga upp någon dag.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top