KTM 640 sm VS Yamaha XT660X

Quattro

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2005
Hoj
Ingen ännu...
Jag håller på att ta körkortet, och hade tänkt köpa mig en ny XTX men nu har jag även börjat snegla på en KTM 640 lc4 sm (lätt begagnad). :va

Vilken hoj funkar bäst, är roligast, minst strul, osv?

Berätta gärna om skillnaderna alt för och nackdelar!

Det enda som väger emot KTM:en är att det inte finns nån åf i mitt samhälle, iofs så har nog inte Yamaha åf:en några reservdelar hemma ändå.

Hur är det med service på KTM:en? Måste man ställa ventiler i tid och otid?
Jag jobbar som bilmek så skruvandet har jag i mig, men i och med att jag skruvar 5 dar i veckan kan det vara roligare att slippa då man är ledig....

Klamster

Bra eller Anus?
Gick med
19 May 2004
Hoj
Cbr 954
Quattro skrev:
2156389 Jag håller på att ta körkortet, och hade tänkt köpa mig en ny XTX men nu har jag även börjat snegla på en KTM 640 lc4 sm (lätt begagnad). :va

Det enda som väger emot KTM:en är att det inte finns nån åf i mitt samhälle, iofs så har nog inte Yamaha åf:en några reservdelar hemma ändå.

Jag jobbar som bilmek så skruvandet har jag i mig, men i och med att jag skruvar 5 dar i veckan kan det vara roligare att slippa då man är ledig....

jag säger köp 640:n, mig veteligen är xt:n segare, intervallen på en 640 är olja 250 mil och ventiler 500 :confused: tror jag, det är ganska långa intervaller iaf, behöver inte mecka mycket iaf.

Inge

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2003
Hoj
Yamaha 125 såld Honda xl 125 såld Yamaha xt 600 84-a såld KTM 640e 00-a såld Honda vtr Firestorm 02-a såld KTM 660 04
640 olja 500 mil. :)

M A N G E

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
hojlös =(
Quattro skrev:
2156389 Jag håller på att ta körkortet, och hade tänkt köpa mig en ny XTX men nu har jag även börjat snegla på en KTM 640 lc4 sm (lätt begagnad). :va

yamaha xtx ska du ha...
min är till salu, du kan få den för ett bra pris..