KTM 640 Startproblem.

Empa

Oerfaren
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
En liten YZF
Fick min hoj stulen för två veckor sedan, polisen hittade den samma morgon.
Nu när jag ska starta den så händer det inte mycket, har laddat batteriet och köpt ett nytt batteri. :huvet

Det som händer är att startmotorn drar runt ett varv sen blir den jättevarm. Nästan så det luktar bränt, funderar på om någon lining gått eller någon som har andra tips?

Klåparna som stal den försökte starta den med div olika batterier, bla. bilbatteri ett löst och inte start hjälp från bil. :kulspruta
 

Anders 640

Anders
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Njurunda
Hoj
KTM 540 nerkittad till 525
Empa skrev:
Fick min hoj stulen för två veckor sedan, polisen hittade den samma morgon.
Nu när jag ska starta den så händer det inte mycket, har laddat batteriet och köpt ett nytt batteri. :huvet

Det som händer är att startmotorn drar runt ett varv sen blir den jättevarm. Nästan så det luktar bränt, funderar på om någon lining gått eller någon som har andra tips?

Klåparna som stal den försökte starta den med div olika batterier, bla. bilbatteri ett löst och inte start hjälp från bil. :kulspruta

Provat att kicka igång den :confused:
 

Empa

Oerfaren
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
En liten YZF
Joo, men jag har inte rätt teknik, kicken sitter ju på fel sida.
Får bara igång den när den är varm, min gamla wr var det ungefär samma teknik på och den hade jag inga problem att få igång.
 

Empa

Oerfaren
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
En liten YZF
Pratade nu med svärfar (duktig på elteknik), han trodde att några lindningar hade blivit brända eftersom "snorungarna, klåparna" försökt starta den med bilbatteri och kanske kört runt startmotorn för länge.

Den drar ett varv sen orkar den inget mer med nytt och nyladdat batteri, men med dekompen inne så kör den runt som vanligt.

Frågan är nu om man ska lägga ut sextusen och får den ok på verkstad eller om man ska försöka fixa själv. :confused:
 

Anders 640

Anders
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Njurunda
Hoj
KTM 540 nerkittad till 525
Empa skrev:
Pratade nu med svärfar (duktig på elteknik), han trodde att några lindningar hade blivit brända eftersom "snorungarna, klåparna" försökt starta den med bilbatteri och kanske kört runt startmotorn för länge.

Den drar ett varv sen orkar den inget mer med nytt och nyladdat batteri, men med dekompen inne så kör den runt som vanligt.

Frågan är nu om man ska lägga ut sextusen och får den ok på verkstad eller om man ska försöka fixa själv. :confused:
Kan du inte pungslå förs. bolaget på det?? :fatta!

Men det brukar vara svårt att få nåt ut av ett förs. bolag mer än
höjda premier.......
Går säkert att få den omlindad men frågan är vad det kostar...
Eller köp en av anti KTM mannen :tungan KTM640Y2K Jag har startmotor till salu + diverse KTM prylar
 

Empa

Oerfaren
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
En liten YZF
När man byter startmotorn, är det "bara" att lossa dom två bultarna som håller fast den och dra rätt ut?

Sen när man sätter inte den nya så lite olja på o-ringen och lirka in den försiktigt.

Kollade mekaniker manualen igår och hittade inget speciellt om hur man tog loss den och satte dit den förutom det jag skrivit.
 

Empa

Oerfaren
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
En liten YZF
Det var något med kamaxeln, dom fixade det på garantin.

Vet inte specifikt dock :confused:
 

Bucho

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2005
Ort
Lite här och var faktiskt
Hoj
KTM 525
Har också startproblem. Min startmotor går runt men motorn går aldrig igång. Inte ens när jag kickar. Det måste ha med bränsletillförseln att göra? Eller startrelät? Vilken ände ska jag börja kontrollera? :confused:
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top