KTM 640 STRYPA till MELLANKORT

Mickeee

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2005
Hoj
-
Hejsna jag undrar om det är någon av er som har strypt en KTM 640 så den på pappret får köras på mellankort?

Va i kontakt med någon på lelles mc och han sa att strypningsgrejer osv finns men det är ett jätte problem med bilprovningen...och att jag helst skulle kolla upp med tekniska avdelningen hos dom! men jga tänkte fråga här först så jag har lite mer kött på benen innan jag ringer.

Så jag undrar om det är någon som har gjort det med en KTM 640.

Är det några skillnader med årsmodellrna i denna frågan? hojjen är en 2002a

UPDATERING: Ringde till bilprovingen .. dom påstår att det inte är några problem.. ringer tillbaka till ragnar på lelles.. hna säger att jo visst är det problem pga helfordonsgodkända eller likande. ska ringa tillbaka till bilprovnignen nu och höra vad dom säger.

UPDATERING2:
Ringde bilprovningen igen.. han snubblade nu runt på sig själv lite. jag lämnade reggnr och då säger han "oj det var ju visst en helfordonsgodkänt" då måste du vända dig till ktm och få en strypning osm är godkänd från dom i det pappret.

så sökes: Eller helfordonsgodkända strypningar till 640.. mc-kompaniet.se&lelles har INTE.

Var i kontakt med KTM sverige precis. men då hade tanta jag skulle snacka med gått hem...

Är det någon av er som har lyckats få ner på helfordonsgodkänandet på en ktm 640 så att den får köras på mellankortet?

Last edited:

Valcic

Nån kan alltid göra det bättre
Gick med
16 Mar 2004
Hoj
KTM 660 05
Jag köpte en ny 640 av Lelles för ett par månader sen.
Dem försökte regga in den som tung med beg.. Men Ktm klarade inte av att skicka dem papper
som behövdes och efter ett par veckor så gav vi upp.
Tog tungt kort istället.

Mickeee skrev:
Hejsna jag undrar om det är någon av er som har strypt en KTM 640 så den på pappret får köras på mellankort?

Va i kontakt med någon på lelles mc och han sa att strypningsgrejer osv finns men det är ett jätte problem med bilprovningen...och att jag helst skulle kolla upp med tekniska avdelningen hos dom! men jga tänkte fråga här först så jag har lite mer kött på benen innan jag ringer.

Så jag undrar om det är någon som har gjort det med en KTM 640.

Är det några skillnader med årsmodellrna i denna frågan? hojjen är en 2002a

UPDATERING: Ringde till bilprovingen .. dom påstår att det inte är några problem.. ringer tillbaka till ragnar på lelles.. hna säger att jo visst är det problem pga helfordonsgodkända eller likande. ska ringa tillbaka till bilprovnignen nu och höra vad dom säger.

UPDATERING2:
Ringde bilprovningen igen.. han snubblade nu runt på sig själv lite. jag lämnade reggnr och då säger han "oj det var ju visst en helfordonsgodkänt" då måste du vända dig till ktm och få en strypning osm är godkänd från dom i det pappret.

så sökes: Eller helfordonsgodkända strypningar till 640.. mc-kompaniet.se&lelles har INTE.

Var i kontakt med KTM sverige precis. men då hade tanta jag skulle snacka med gått hem...

Är det någon av er som har lyckats få ner på helfordonsgodkänandet på en ktm 640 så att den får köras på mellankortet?

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Är nästan helt 100% säker på att den finns iaf en som har lyckats. Men klarar inte Ragnar att fixa fram papperet som krävs så klarar nog ingen av det.

/Micke

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Wesslan skrev:
Är nästan helt 100% säker på att den finns iaf en som har lyckats. Men klarar inte Ragnar att fixa fram papperet som krävs så klarar nog ingen av det.

/Micke

Ja du LELLES har försökt på vissa stationer i stockholms området men i slutändan har försöket upptäcks att det går inte även om de skickar med en jäkla massa papper!

Ben Dover

Medlem
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX7R 1997.KTM 950 SE -07. GasGas 300EC 2007
Min 640 -03 är mellanklass reggad.
Var det när jag köpte den ny.
Har strypningen i en påse nånstans...
Ska sälja hojen om nån är intresserad :7peta

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Ben Dover skrev:

Vart gjordes den regbesiktningen någonstans?

Mickeee

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2005
Hoj
-
Ben Dover skrev:
hmm jag skickade ettt pm till dig. står att du har läst det men inge svar ännu :huvet :mad: hehehe

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln