ktm 660 -04

zacke_79

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
Ktm 660 -04
Tjena

hur får jag av blancer shaft cpl steel enl reservdels manual Sida 6?
Derv är intakt men metall prylen baki drevet är kapat itu.
Hur kan detta ha hänt?

Hur går ja tillväga att fixa problemet bör jag byta mera saker änn metallprylen eller räcker det kanske?. Antar att det är svårt att svara på men jag är taksam för alla tipps!

Mvh Niklas.

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
För att ta bort balansvikten är det bara att plocka av vevaxeldrevet först och sen lyfta ut den.Men av vilken anledning?

zacke_79

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
Ktm 660 -04
För att ta bort balansvikten är det bara att plocka av vevaxeldrevet först och sen lyfta ut den.Men av vilken anledning?

jag ville inte börja bryta i drevet det gick inte att ta loss det med hand kraft
anledningen att jag vill ta bort är att balansvikten har gått av känner att det finns en ca 180 graders bit kvar sänn var det bara smulor + en ca 3cm lång och kanske 1,5 cm bit innanför kåpan.

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lossa muttern med muttermaskin och använd avdragare om drevet sitter hårt på axeln.Använd en hylsa som skydd längst ut på vevaxeländan så du inte sabbar den.

zacke_79

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
Ktm 660 -04
Lossa muttern med muttermaskin och använd avdragare om drevet sitter hårt på axeln.Använd en hylsa som skydd längst ut på vevaxeländan så du inte sabbar den.

tror att vi pratar om olika drev jag har lossat 3 insex skruvar det alra främsta drevet. Antar att du menar det 2:a drevet där sitter det en mutter.

Shysst med snabba svar!!

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Men det är inte problemet. Men måste jag plocka av det drevet för att ta bort det främre? Låter skumt men jag är ingen super mek.

Mvh N.
Om du inte får bort balansvikten för att vevaxeldrevet sitter i vägen är det just det som är problemet.

zacke_79

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
Ktm 660 -04
Om du inte får bort balansvikten för att vevaxeldrevet sitter i vägen är det just det som är problemet.

Exakt! Men finns det någon avdragare el dyl när jag inte fixar att dra av drevet med händerna el kan jag bända med något lämpligt?

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...