ktm 660 -05 problem??????

Danne_Boy

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2006
Hoj
2x Gsxr 1000 1st Turbooo
hej undrar om någon kan veta vad jag har för fel på min hoj? när man ska gassa på med den lr koppla upp den på slangen så smäller den och är orklös ??? har haft bort förgasaren och kollat men inte den.:va

MVH/Danne

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Kolla dammasken mellan förgasare och toppen, den sprack på min 660 och då upplevde liknande symtom samt en jävla massa avgasknallar.

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Min går lite "ryckigt" på låg låg gas... alltså när man bara vrider gashandtaget en centimeter eller så för att hålla en jämn cruising-fart i 40-50km/h... ska jag testa andra lågfartsmunstycken eller? Den liksom går lite för lätt från ett gaspådrag till att motorbromsa utan att jag släppt på gasen...

Danne_Boy

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2006
Hoj
2x Gsxr 1000 1st Turbooo
Kolla dammasken mellan förgasare och toppen, den sprack på min 660 och då upplevde liknande symtom samt en jävla massa avgasknallar.

okej ska kolla det:tummenupp

sitter luftburken rätt?

tror jag om inte finns det möjlighet att det blir så då lr??

tänkte såg att du haft ett par hojar så du kanske lärt dig lite med åren;)

MVH

Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Min går lite "ryckigt" på låg låg gas... alltså när man bara vrider gashandtaget en centimeter eller så för att hålla en jämn cruising-fart i 40-50km/h... ska jag testa andra lågfartsmunstycken eller? Den liksom går lite för lätt från ett gaspådrag till att motorbromsa utan att jag släppt på gasen...

Vad har du för bestyckning?

Att byta lågfartsmunstycke är ofta en god ide då de är så små att lite oxid i dem från vinterförvaring kan ge taskig gång utan att det syns när man tittar i munstycket.

Tänkte mest att den satt rätt ihop med förgasaren.

Jupp tjuvluft är vanlig orsak till detta...

Annars gissar jag på kass accpumpsmembran. När de säger upp sig så slutar accpumpen att fungera och då får man symptom enbart vid snabbt gaspådrag.

Last edited:

Danne_Boy

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2006
Hoj
2x Gsxr 1000 1st Turbooo
ja hej skulle bara säga att ja hitta felet va likriktaren som sitter i cdi boxen tydligen kan den bli glapp iaf så fick köpa ny cdi box 3600kr :(

MVH

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Hoj
KTM sm990
ja hej skulle bara säga att ja hitta felet va likriktaren som sitter i cdi boxen tydligen kan den bli glapp iaf så fick köpa ny cdi box 3600kr :(

MVH

Oj det var ett ovanligt fel? ´
Om du forfarande har stupningen kvar så brukar det ofta bero på tjärvande axpump.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!