KTM 660 -> 525, vad har jag för tank? -2004 [BILD]

Kevve

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2011
Hoj
KTM 690 Duke -08
Tjena,
Skulle behöva lite hjälp här då jag inte är för insatt i KTM utan köpte en i höstas som var då ombyggd till 525an modell som i mitt tycke är snyggare. Det som gjordes var att man bytte bakram, sadel och tank till vad jag antar är 525 exc eller något.
Men nu är det så att jag funderar på att köpa en ny tank, likadan, fast i en annan färg och behöver därför veta exakt vad det är för någon, bifogar en bild på detta för den som kan se med ögat (sitter ju självklar kolfiberlook dekal på tanken..). Om det är någon teknisk som vet vad som passar utan att veta vad det är för någon på bilden så skulle sån info också vara till nytta.

Alltså vilka modeller samt årsmodeller av 525ans tank liknar den jag har och passar på en 660 smc -04 i fästen och dylikt. På vänstersidan av tanken är det även ett hål på 3-4cm i nederkant av tanken. Om fler bilder från andra vinklar behövs, säg bara till.

Tack!

Bifogat

• 407774_10150631312791204_698966203_11079728_524894188_n.jpg
    407774_10150631312791204_698966203_11079728_524894188_n.jpg
    76.7 KB · Visningar: 349

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det finns mer info om den där hojen någonstans här på sporthoj. Kanske i 660-tråden om han inte rent av gjorde en egen byggtråd.

Hojen saknade stänkskydd för stötdämparen. Om det inte har monterats sedan dess så föreslår jag att du monterar ett för kolvstången på stötdämparen mår inte bra av att bli blästrad av sand från bakhjulet. Jag avstod från att köpa hojen för nåt år sedan av just den anledningen.

Kevve

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2011
Hoj
KTM 690 Duke -08
Har för mig att jag sätt något om det också men SH's sökfunktion kan jag inte påstå är den bästa så hittar den inte.

Tack för tipset men det är fixat, dels för att det inte är bra för stötdämparen, och så blir det ju jobbigare att tvätta :p

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Det där är första generationens 525 tank som sitter innan 2004

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
åh fan... Visste du svaret på frågan Boris? :D

Jag är inte 100% men det ser ut som den äldre tanken. Skulle behövas en bättre bild samt en bild från V för att avgöra det. Dessutom står reservdelsnr stämplat i tanken så man kan snabbt kolla upp det.

Bakre plasten är dock den nya generationens som kom 2004.

Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Jag är inte 100% men det ser ut som den äldre tanken. Skulle behövas en bättre bild samt en bild från V för att avgöra det. Dessutom står reservdelsnr stämplat i tanken så man kan snabbt kolla upp det.

Bakre plasten är dock den nya generationens som kom 2004.
Kylarvingen är i alla fall av den äldre modellen....så det bör vara den äldre tanken oxå

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Frågan är vilken färg du vill ha på tanken? Orange eller svart?

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC