KTM 660 går dåligt efter kambyte

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
DR-Zätare skrev:
Problem solved: Ingen skugga ska falla över meken, det var Lelles som hade gett mig fel kam. Idioter!!!
Jag tyckte det var lite konstigt att den skulle vara felmonterad för han har alltid skött sig väldigt bra tidigare och brukar vara väldigt nogrann när han servar hojjar.

//Eric

Var det inte lite underligt att den kammen du fick gjorde hojen så slö?

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
eisbaer skrev:
Var det inte lite underligt att den kammen du fick gjorde hojen så slö?

Njae, kammen som sitter i nu är den som kommer från 2003 års Supermoto Factory Replica, den med 72hk. Den har knappast en profil som passar en vanlig otrimmad 660 med originalsystem osv så jag är inte så förvånad att den går sämre med den kammen. Jag får mitt helsystem i veckan så förhoppningsvis vaknar den upp då.

//Eric

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Jag tror ändå att det var FELMONTERAD FR-kam du provade.Det är ju flera här på forumet som kört med den i 625/660 utan problem.Ska du ändå dit med ett helsystem(Akrapovic?)så borde ju det isåfall lira bättre med FR kam.När jag bänkade med helsystemet är det från ca 5000rpm och uppåt det drar ifrån jämfört med originalröret.Så mitt tips är att behålla kammen,ställa in den rätt och bänka med helsystemet.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Busaberg skrev:
Jag tror ändå att det var FELMONTERAD FR-kam du provade.Det är ju flera här på forumet som kört med den i 625/660 utan problem.Ska du ändå dit med ett helsystem(Akrapovic?)så borde ju det isåfall lira bättre med FR kam.När jag bänkade med helsystemet är det från ca 5000rpm och uppåt det drar ifrån jämfört med originalröret.Så mitt tips är att behålla kammen,ställa in den rätt och bänka med helsystemet.

Jo, jag tänkte behålla kammen nu när den ändå sitter där. Enligt Ragnar går inte Rallye kammen att få tag på nu heller och jag orkar inte vänta på en sådan, lämna in hojen igen och göra om allt. Nä, jag får systemet i veckan så jag monterar det då, justerar in hojen och kör på fullgas på höga varv istället för på låga!

//Eric

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R 1200 GS, XR600
Men, men nog tycker jag du iaf måste förvissa dig om att kammen står rätt.
Ett hack fel är ju rätt många grader; borde inte vara så svårt att upptäcka.
/u

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...