Hej Igen
Jo tröst bilder e bra =)
Jag var hos jonte idag o fick lite bedömning på läget.
Förklaringen var att jag kört med fel typ av olja, Jonte sa att Lc4:an ska ha tjock olja o inte tunn dyr syntet olja. Denna stonkan klarar inte av den typen utav olja fick jag förklarate för mig. För att inte skapa massa missförstånd o 28 inlägg om oljor så vill jag bara förklara att inget ont om fina dyra syntet oljor men just till denna motorn så skulle det visst vara tjockare olja som gäller.
När han tittade på mina lager banor så sa han att detta hänt han flertalet gånger för men sedan han bytat till en tjockare mineral olja så försvann dessa typ av ras. Jag själv är inget mc proffs men jag bytade ju olja till en dyr motul syntet olja o 4 dagar senare så rasade mina lager ! Dom kan ju klart varit på g innan med men det talar lite för sig själv.
Cylindern är inget att ha (göra vid eller byta) o kolven kommer bytas med.
Mvh groundad motard pilot
Jag har kört enstonkor sedan jag var 5 år och nu 38år och jag är inte försiktig av mig och alla enstonkor är i stort sett identiska i konstruktion såååå
vad jag kommit fram till efter x antal Ras är att helsyntet är självklart bäst!! men en sak har han rätt i man ska köra så tjock olja som möjligt och kort band ex jag kör inte mindre än 20-40 eller 20-50 ej vid vinterkallstart!! sedan jag kört med den wiscon och helsynt så har jag inte haft en skärskada!! Måste vara 15 år sedan något skar för mig faktist, jag kör även slick 50 i alla motorer! därav 0 skärskador. Därimot så exploderar motorer för mig