motardnisse skrev:Är det någon som har bilder eller länk på 660 där det är taget från olika vinklar.? Vill se dubbelblåset (båda)!
SkorvKalle skrev:dög inte denna?
motardnisse skrev:Är det någon som har bilder eller länk på 660 där det är taget från olika vinklar.? Vill se dubbelblåset (båda)!
Holy Rider skrev:Gå in på www.lellesmc.se och titta på bilderna från mässan i Tyskland
DR-Zätare skrev:Jag tycker det nya lyset och dubbeldämparna är GRYMT snygga!
Att 660 -05 är tyngre än de tidigare är ju ett klart steg bakåt eftersom det ju är meningen att vara deras rejsigare motard för gatan. Hade de lagt på en elstart hade man ju förstått viktökningen men nu känns det mer tveksamt.
Nåja, vi får hoppas att vikte sitter lågt och centralt (att det inte är ljuddämparna som står för ökningen alltså) så kanske man inte märker den så mycket.
Själv är jag svårt sugen på en 525 SMR! Guuuud vilken hoj!
SkorvKalle skrev:Hojen lär ju inte bli lättare med en extra ljuddämpare.. tror det är den som är den stora boven i dramat men som någon sa tidigare i tråden: de hade räknat fel vikt på 04:an så det stämde inte 100%:igt eller är jag ute och snurrar?
Zeb_Macahan skrev:Vikten stämmer på 03/04. Nu är den 7 kilo tyngre... vägde min idag...
//jaG
SkorvKalle skrev:happ, då var det jag som missuppfattade som vanligt då.. men en extra ljuddämpare måste ju bidra till högre vikt, inget snack om saken. En extra ljuddämpare lär ju knappast banta hojen, möjligtvis mer effekt?
Zeb_Macahan skrev:Posöreffekt isåfall....
//jaG
SkorvKalle skrev:jo det är klart, men borde det inte ge lite mer effekt, avgaserna hittar ju ut snabbare med 2 dämpare istället för att trängas i 1?
nä nu får det vara slut på mina antagande, nu överlämnar jag till er som verkligen VET och inte snackar i nattmössan som jag
Zeb_Macahan skrev:Då monterar jag bort min dämpare. Tjänar 2 kilo och får 120 hästar extra... ljudet får jag på köpet... Motorer mår bra av någon sorts motstånd.... tror att EXCdämparen är bra nog, jag ser inga enduros med dubbla dämpare....
posöreffekt...
//jaG
Coola Ola skrev:Finns ju en Husa i Supermotard VM som kör med dubbla burkar. Bättre vrid tydligen så enbart posöreffekt är det nog inte.
Zeb_Macahan skrev:Då monterar jag bort min dämpare. Tjänar 2 kilo och får 120 hästar extra... ljudet får jag på köpet... Motorer mår bra av någon sorts motstånd.... tror att EXCdämparen är bra nog, jag ser inga enduros med dubbla dämpare....
posöreffekt...
//jaG
SkorvKalle skrev:De KTM 660 som går i supermotard-VM (?) har dubbla utblås.. inte fan tror jag att dom kör runt och poserar i VM.. nån anledning finns det ju att man kör med dubbla dämpare
Zeb_Macahan skrev:tror att EXCdämparen är bra nog, jag ser inga enduros med dubbla dämpare....
posöreffekt...
//jaG
420 skrev:Och att man förlorar på botten det man vinner på toppen håller jag inte heller med om.
motardnisse skrev:Nu vet jag inte om jag har missat ett tidigare inlägg eller om det är från mitt inlägg du menade? Pratade även med Ragnar när jag hade 640 -01 och han blev tveksam när jag berättade hur det låg till! Men jag kan bara berätta från egen erfarenhet. Fick upp den betydligt lättare på bakhjulet då jag bytte tillbaka till orig innan jag sålde den! Påverkar ljuddämparens längd lika mkt för fyrtakt som det gör t,ex för tvåtaktare? Kort dämpare för rappare svar medan längre för ett inte lika rappare svar (tvåtakt)?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |