KTM 660 startar inte!!!

Mulle Meck

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Ninja 600
du har inte nyligen börjat åka mkt bakhjul, så det tryckts in olja i luftfilerburken?

min blev precis som din, när jag började behärska lite bakhjul,
men efter rengöring av burk , filter samt omdragning av slangen till ett uppsamlingskärl, ja då jävlar va det inga problem:tummenupp

Jag är helt värdelös på bakhjulskörning så jag är tveksam om de kan vara de. Men ska kolla luftburken idag får se hur de ser ut. Tack för tipset! :)
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Kollat Ventilerna. När de gått ner sig börjar ju hojen bli svårstartad. Tillslut startar den ju inte alls...


///Micke
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Kolla så att du har soppa (stog själv i 45 min med en TTR för några år sedan...tills jag slog på reserven)

Byt stift,dom brukar bli lite dåliga efter 2 tim kickande.

Leta upp klicket,trampa förbi det ca 3 cm,kicka bestämt,ingen gas,chocke om den är kall.


Andledningen till att leta upp klicket är då vet man att det står i rätt fas,annars är det rätt kört,den står bara i rätt läge varannat varv.
 

Mulle Meck

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Ninja 600
Kollat Ventilerna. När de gått ner sig börjar ju hojen bli svårstartad. Tillslut startar den ju inte alls...


///Micke


Ventilerna är kollade vid 600 mil se de borde de ju inte va. Är de svårt att kolla detta själv? Tänkte om man skulle ta en extra koll på dom.

De finns möjligtvis ingen tråd här på sporthoj om hur man kollar ventilerna? Jag har sökt men inte hittat nåt.

Kolla så att du har soppa (stog själv i 45 min med en TTR för några år sedan...tills jag slog på reserven)

Byt stift,dom brukar bli lite dåliga efter 2 tim kickande.

Leta upp klicket,trampa förbi det ca 3 cm,kicka bestämt,ingen gas,chocke om den är kall.


Andledningen till att leta upp klicket är då vet man att det står i rätt fas,annars är det rätt kört,den står bara i rätt läge varannat varv.


Japp soppa finns de gott om. Stiftet är precis nytt.

Hur hittar jag de där klicket. De är många som skrivit om de men jag kan då inte höra nåt klick :confused:
 
Last edited:

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Ventilerna är kollade vid 600 mil se de borde de ju inte va. Är de svårt att kolla detta själv? Tänkte om man skulle ta en extra koll på dom.

De finns möjligtvis ingen tråd här på sporthoj om hur man kollar ventilerna? Jag har sökt men inte hittat nåt.




Japp soppa finns de gott om. Stiftet är precis nytt.

Hur hittar jag de där klicket. De är många som skrivit om de men jag kan då inte höra nåt klick :confused:


Är det orginalkam ?

Annars brukar brickan som klickar vara borta då det inte finns plats för den på trimmkammarna.
 

Mulle Meck

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Ninja 600
TJIHOOOOOO!!!!!

Äntligen hoppade han igång.

Började med Bananbosses råd om den blivit sur.
Efter de lät jag varmstarten vara i sen kickade jag 3 kick sen hoppade han igång så vackert:yoparty . Tror jag snöat in mig på att använda decompen lite för mycket så nu sket jag i den. Var ute och varmkörde den en stund nu så får vi se om han hoppar igång lika fint om ett par timmar igen. De är då den brukar vara som tjurigast.

Återigen tack för alla svar. :)
 

ZaraxZ

Medlem
Gick med
22 Jun 2006
Ort
Norrköping
Hoj
SXV 550 -06
3130178 TJIHOOOOOO!!!!!

Äntligen hoppade han igång.

Började med Bananbosses råd om den blivit sur.
Efter de lät jag varmstarten vara i sen kickade jag 3 kick sen hoppade han igång så vackert:yoparty . Tror jag snöat in mig på att använda decompen lite för mycket så nu sket jag i den. Var ute och varmkörde den en stund nu så får vi se om han hoppar igång lika fint om ett par timmar igen. De är då den brukar vara som tjurigast.

Återigen tack för alla svar. :)
Grattis!
 

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg/Hålan
Hoj
VFR800Fi
Jag noterade att min startade extremt mycket lättare om jag vred upp tomgången lite. Och då menar jag lite.

Jag hade nog väldigt låg tomgång innan då fick den väl för lite soppa för att hoppa igång när jag inte gasade och lite för mycket när jag försökte med liiite gas.

Så testa att vrida upp tomgången ett par hundra varv eller nåt så skulle jag gissa att det går enklare.

Har även noterat att det kan vara bra att justera tomgången efter vädret. Den vill inte ha samma mängd soppa vid 30 grader och 98% fukt som vid 4 grader och torrt.

Det går naturligtvis utan att småpilla med tomgången men för att göra det enklare skadar det inte att ha lite koll på tomgången.

/Lucky9
 

Mulle Meck

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Ninja 600
Jag noterade att min startade extremt mycket lättare om jag vred upp tomgången lite. Och då menar jag lite.

Jag hade nog väldigt låg tomgång innan då fick den väl för lite soppa för att hoppa igång när jag inte gasade och lite för mycket när jag försökte med liiite gas.

Så testa att vrida upp tomgången ett par hundra varv eller nåt så skulle jag gissa att det går enklare.

Har även noterat att det kan vara bra att justera tomgången efter vädret. Den vill inte ha samma mängd soppa vid 30 grader och 98% fukt som vid 4 grader och torrt.

Det går naturligtvis utan att småpilla med tomgången men för att göra det enklare skadar det inte att ha lite koll på tomgången.

/Lucky9


Hej!

Jag ställde upp tomgången en aningens nu. Får väl se om den startar lättare nu när jag ska iväg på en liten tur.

Tror dock jag börjat få in tekniken nu. Men vi får väl se hur de går :gnissla

Nej jag tänkte väl, hade dock varit jävligt roligt :D
"Jag har stått och kickat i 2 timmar med decompen inne och den startar inte!!" :D



Haha ja jävlar :D Då hade jag nog bytt nick här inne. :tungan
 
Last edited:

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Hur har det gått?
 

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Ort
China Mainland
Hoj
2x gixxer turbo
Då jag startar min så brukar jag kicka tills jag hör klicket.Då drar jag in dekompen och går förbi kompressionsläget sen så släpper jag upp kicken och dekompen och stampar,då startar den alltid! Är den lite sur så drar jag ut varmstarten och kickar runt motorn nått varv med dekompen sen ger jag den en redig djävel:tummenupp
 
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top