KTM 660 upprustning

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Det har inte hänt mer med dom än men snart ska jag ge mig på det. Väntar på lite grejer till dämparna. Har det blivit några mer endurofilmer?

blir riktigt snyggt de där pelle..
se till att ha igång den till våren.. då kommer jag som ett skott å så ska vi ut å åka!
luftburken är klar för min del.. blev riktigt fint.. du får kika upp å kolla på de ;)

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
blir riktigt snyggt de där pelle..
se till att ha igång den till våren.. då kommer jag som ett skott å så ska vi ut å åka!
luftburken är klar för min del.. blev riktigt fint.. du får kika upp å kolla på de ;)
Jag såg filmen, blev grymt, ska bli kul o höra under belastning. Jag börjar känna mig lite stressad det kommer ta en stund att plocka ihop avgassystemet. Var på anderstorp en runda o körde anderstorp idag, riktigt mycket folk, härligt o se att folk bryr sig om en gammal bana mitt ute i skogen.

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Jag såg filmen, blev grymt, ska bli kul o höra under belastning. Jag börjar känna mig lite stressad det kommer ta en stund att plocka ihop avgassystemet. Var på anderstorp en runda o körde anderstorp idag, riktigt mycket folk, härligt o se att folk bryr sig om en gammal bana mitt ute i skogen.

inte känna sig stressad.. du har ju kommit skitlångt juh =), har du kikat någe på lösning av bakplast , jag kikade lite igår och har nog hittat hur man kan göra. det är ju förvisso inte raketvetenskap =)

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
Sitter i småland o surfar på mobilen, har inte funderat på mer på plasten men det är några som byggt om genom att bara kapa en bit på bakramen så jag tror det ska funka. Ska du använda orginalbakramen eller bygga ny? Jag kommer nog få modda min lite för att få plats med dubbla burkar, kommer bilder så småningom.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Sitter i småland o surfar på mobilen, har inte funderat på mer på plasten men det är några som byggt om genom att bara kapa en bit på bakramen så jag tror det ska funka. Ska du använda orginalbakramen eller bygga ny? Jag kommer nog få modda min lite för att få plats med dubbla burkar, kommer bilder så småningom.

skit i två burkar!! kör med en..

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900

jag kommer använda orginalbakramen . vill kunna skjutsa lotta tänkte jag, men det ska itne vara någe större problem . kapa av ramen lite sen kan man tillochmed använda delar av det man kapar av för att tillverka fästöronen med

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
Nu har jag varit ute i garaget o pysslat litegrann, blev lite småpyssel o utprovning.
Kommer få bygga om bakramen för o få det stuket jag vill ha, men det är det värt.
Var i småland för någon helg sen o fick inanmätet till dämparna av en kompis därnere, rester från ett grymt snyggt speed triple avgasbygge.
Mina dämpare ska monteras i höjd med plasten bara att ramen var ivägen.

Bild:1 Perforerat rör
Bild:2 Oket passade inte så det fick bli orginal, skönt med Brembo iallafall
Bild:3 Provat bakänden igen
Bild:4 Med dämpare
Bild:5 Andra sidan
Bild:6 Helhetsbild
Bild:7 Kraschpuckarna monterade

Bifogat

• Foto258.jpg
    Foto258.jpg
    73.1 KB · Visningar: 167
  • Foto259.jpg
    Foto259.jpg
    95.4 KB · Visningar: 168
  • Foto263.jpg
    Foto263.jpg
    100.9 KB · Visningar: 201
  • Foto265.jpg
    Foto265.jpg
    87.1 KB · Visningar: 223
  • Foto267.jpg
    Foto267.jpg
    101.2 KB · Visningar: 218
  • Foto268.jpg
    Foto268.jpg
    90.3 KB · Visningar: 320
  • Foto269.jpg
    Foto269.jpg
    93.7 KB · Visningar: 187

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
Idag kom det ett efterlängtat paket, ut o provmontera direkt, tyvärr var det inte riktigt så enkelt att det var plug and play, behöver några rörstumpar o en massa slangklämmor, så det blev inget klart men kul o testa lite.
Färgupptagningen i min mobil är inte den bästa, får återkomma med bättre bilder när hojen är klar.

Bild:1 Das paket
Bild:2 Silicon värt sin vikt i guld
Bild:3&4 Provmonterat lite grann.

Bifogat

• Foto270.jpg
    Foto270.jpg
    79 KB · Visningar: 109
  • Foto271.jpg
    Foto271.jpg
    65.8 KB · Visningar: 136
  • Foto272.jpg
    Foto272.jpg
    110.3 KB · Visningar: 168
  • Foto273.jpg
    Foto273.jpg
    104.3 KB · Visningar: 178

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Idag kom det ett efterlängtat paket, ut o provmontera direkt, tyvärr var det inte riktigt så enkelt att det var plug and play, behöver några rörstumpar o en massa slangklämmor, så det blev inget klart men kul o testa lite.
Färgupptagningen i min mobil är inte den bästa, får återkomma med bättre bilder när hojen är klar.

Bild:1 Das paket
Bild:2 Silicon värt sin vikt i guld
Bild:3&4 Provmonterat lite grann.

Hehe kul med fler som använder Samco oranga siliconkit:) Läckert:tummenupp

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Tack, kommer bli bra bara jag kommer på hur det ska monteras :rolleyes:
Ditt bygge blev riktigt bra :tummenupp:tummenupp
/Per

kommer du inte på det. så kan du sälja till mig =) hade tänkt köpa men nu vet jag inte. har hittat ett rosa. det borde funka också :D

det blir riktigt bra detta janne,
y9uy3kh

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad