ktm 660 vs husaberga fs 650

paerre

Ny medlem
Gick med
11 May 2005
Ort
stockholm
Hoj
dt 125r
hallå jag som står här inför motard köpet och vet inte vad som är bäst..:rolleyes: jag vill ju ha en brutal motard med mkt kraft i så man kan åka fort och på det hjul man känner för...:) har fått för mig att fs 650 är den grymmaste men vad vet jag.. kanske husqvarna 570 är grymmare? eller ktm 525? ni som har erfaranheter få gärna dela med er:tummenupp
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
paerre skrev:
2377166 hallå jag som står här inför motard köpet och vet inte vad som är bäst..:rolleyes: jag vill ju ha en brutal motard med mkt kraft i så man kan åka fort och på det hjul man känner för...:) har fått för mig att fs 650 är den grymmaste men vad vet jag.. kanske husqvarna 570 är grymmare? eller ktm 525? ni som har erfaranheter få gärna dela med er:tummenupp

Hur mkt vill du skruva..... ju bättre prestanda ju tätare serviceintervaller....
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Snarare hur mkt har du skruvat tidigare? Visst är man blåbär så kan man lära sig MEN tror snarare att du vill ut och köra mer än att meka i början eller har jag rätt?
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Du får fundera över hur mycket du vill köra eller meka och hur stor risken är för ras. Sedan blir det en kompromiss där extremt tåliga och slitstarka, men tråkiga maskiner ligger på ena sidan av skalan och hårt trimmade as med kort livslängd på den andra.
 

Blommen

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2004
Ort
Lysekil
Hoj
xr600 såld , xr650r
Hondas xr 650r är ju ganska så kraftful och har inte lika täta serviceintervaller vad jag har förståt 100mil eller nåt och då är det bara olja oljefilter och ventiljusteringar tror jag.


/Blommen
 

BORG

B-BRAIN
Gick med
16 Sep 2004
Ort
Newmill
Hoj
CRF450
Och tyvär e de ju så att dom med prestanda inte har lika mycket "körglädje" som en med inte så mycket prestanda. Och då menar jag vikt mässigt och hanterbarhets mäsigt. T.ex. så en KTM 660 är ju lite mer buss än en husa 650. Dock tycker jag ändå 660 är en bra kompromisshoj...

Men jag tycker du kan köpa min Husa... :tummenupp Bra pris...
Ligger ute här på SH
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
660n är en ultimat bus/gathoj. Du behöver knappt en "mindre/smidigare" hoj på gata.
 

paerre

Ny medlem
Gick med
11 May 2005
Ort
stockholm
Hoj
dt 125r
hmm jag har erfaranheter av 2 taktare då jag kört 2-t cross och lätt mc.. men e 4-t motardenra mycket svårare att jobba med då?:va
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Ot.....

Lite off topic men i alla fall....

Ska du ha motarden som första/enda hoj, ta en KTM med längre intervaller. Har du en första hoj så ta en Husa.......rasar skiten kan du alltid ta din första hoj. Så har jag gjort.....men inte alla har 2 eller fler cyklar.

J
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
paerre skrev:
2379126 hmm jag har erfaranheter av 2 taktare då jag kört 2-t cross och lätt mc.. men e 4-t motardenra mycket svårare att jobba med då?:va

Nä mekandet borde nog va ganska lika.. Frågan är mer om det är värt besväret? läste dock i en annan tråd att husa -06 hade 15 timmar mellan olja/ventiler då börjar det bli intressant! vet dock inte hur det är med smörjning av motorn.. förr hade dom ialla fall problem med att hålla konstant hastighet pga taskig smörjning av motorn.. ( helt enkelt inte byggd för det..) vet dock inte hur det är nu?
 

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Sunne
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Blommen skrev:
2378716 Hondas xr 650r är ju ganska så kraftful och har inte lika täta serviceintervaller vad jag har förståt 100mil eller nåt och då är det bara olja oljefilter och ventiljusteringar tror jag.

Olja och filter ska bytas då.

Minns att farsan kollade ventilerna var 500:e mil, behövdes inte justeras en enda gång på 1000 mil. XR har riktigt robusta motorer. :tummenupp
 

glib

Wannabe member...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg 650 -04 *Såld*
Enligt boken är det oljebyte var 15:e timme för modell 2004 också.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top