KTM 660 vs. KTM 690

Nygren

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Ort
Huddinge
Hoj
Blivandet KTM'are
Tjena!

Jag ska köpa mig en KTM inom snar framtid och funderar lite på vad som är lämpligt.. Har kört en hel del cross tidigare..

Vad skulle ni rekomendera för hoj? 660 eller 690?
Fördelar vs. nackdelar?

Skulle va kul med lite svar..
 

Nygren

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Ort
Huddinge
Hoj
Blivandet KTM'are
härligt...

Jo de väger nog över med en 690... Hur går de med servicen för dig... vad kostar de ungefär?
 

robin_lindsten

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2008
Ort
Västerås
Hoj
2004 KTM 640 Prestige
det är bättre botten drag i 660in men den vibrerar mer än 690in,
660in måste du kicka igång om du ser de som nått besväligt

690in har skönare chassi och skönare att åka långt på, körde ca 20 mil från lelle veckan på gotland.

har haft en 640 innan och det är som natt och dag mellan den och 690in

köp 690 smc
 

Nygren

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Ort
Huddinge
Hoj
Blivandet KTM'are
Jo jag letar efter en 690. Jag funderar däremot om man ska köpa en Enduro och sen ett motardkit till den eller om man ska köpa motard och sen enduro fälgar till... hade nämligen tänkt mig ha de istället för en till bil så de kommer bli åka av när de blir kallt och lite snö oxå..

Kollade lite på blocket och där är Enduron billigare än SMC.

Något förslag på vad man ska göra?
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
härligt...

Jo de väger nog över med en 690... Hur går de med servicen för dig... vad kostar de ungefär?


gjorde 1000mila igår, dom bytte olja,filter,stift,kopplingsvätska å kolla ventilspel / schimmsa. kosta typ 33**kr. din mc / ktm center.

Jo jag letar efter en 690. Jag funderar däremot om man ska köpa en Enduro och sen ett motardkit till den eller om man ska köpa motard och sen enduro fälgar till... hade nämligen tänkt mig ha de istället för en till bil så de kommer bli åka av när de blir kallt och lite snö oxå..

Kollade lite på blocket och där är Enduron billigare än SMC.

Något förslag på vad man ska göra?

du kan ju räkna på vad det kostar att konvertera enduro till motard. motard till enduro. sedan får du räkna in inköpspriset så ser du vad som totalt sätt blir billigast :tummenupp:tummenupp
 
Last edited:

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
Jo jag letar efter en 690. Jag funderar däremot om man ska köpa en Enduro och sen ett motardkit till den eller om man ska köpa motard och sen enduro fälgar till... hade nämligen tänkt mig ha de istället för en till bil så de kommer bli åka av när de blir kallt och lite snö oxå..

Kollade lite på blocket och där är Enduron billigare än SMC.

Något förslag på vad man ska göra?

generellt är det bättre att gå från enduro till motard. Fjädringen på motard är inge vidare i skogen medans endurofjädringen funkar helt ok på gatan.
 

Nygren

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Ort
Huddinge
Hoj
Blivandet KTM'are
Tack för svaret christopher. 3300kr är ju inte så farligt...:tungan

Har du någe bra förslag på ställen man kan höra om med flägar och däck? KTM Center eller ska man vända sig till Lelles? Finns ju även 24MX i årsta..?!
 

robin_lindsten

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2008
Ort
Västerås
Hoj
2004 KTM 640 Prestige
jag åker till ktm center servade senast på lelles och jag med flera som varit där får kännslan av att de är rätt snurriga, efter att Ragnar har gått över till ktm center
tror ja betala 2900 för 100 mila + montering av acra och mappning.
skulle nog satsa på enduron, har hört att det är lättare att få dit motardljulen, tror de står nått i ktm 690 tråden
 

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Sunne
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
jag åker till ktm center servade senast på lelles och jag med flera som varit där får kännslan av att de är rätt snurriga, efter att Ragnar har gått över till ktm center
tror ja betala 2900 för 100 mila + montering av acra och mappning.
skulle nog satsa på enduron, har hört att det är lättare att få dit motardljulen, tror de står nått i ktm 690 tråden

Äsch köp en verkstadshandsbok om du inte har koll så gör du det själv hur enkelt som helst.

Jag servar så tätt så vore ruinerad om jag lämnade in varje gång. 2900kr får man ju ett halv acra system för. :näsblod
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top