Suomalainen
Gudomlig sporthojare
motardnisse skrev:Jag jämför då mellan de jag har haft/har 625-02, 660-03 och 625-04.
De vi pratar om 10kg är el-starten och inget annat. Det är svårt att förklara en känsla som man bara får när man kör den hoj man trivs bäst med.
Det jag menar ang bankörningen är att "faktiskt" rät många INTE vet hur man ställer in sin fjädring rätt utan tittar mer på just vilken kam samt helsystem de ska ha istället. Du måste hålla med om att fjädringen är A & O om en hoj ska gå bra annars är en effekstark motor onödig om man knappt kan köra den på banan. Sen kan vi ju börja blanda ihop hur mkt var & en har kört hoj om du nu vill det....
T,ex vilket kam föredrar du på din hoj, FR eller Rally???
Det jag också menar, hur ofta har du nytta av toppeffekten på en slingrig väg och så kan kan vi blanda in fjädringen där också om du vill!!!!!!
A och O vette fan, jag ska erkänna att jag har provat ändra lite på min men inte märkt någon större skillnad i körbarhet. Skruvade lite senast på geleåsen och provade både hårdare och mjukare och ändra rebound, men nää..måste säga att det gick lika fort hur jag än hade. Så allt står typ i mitten nu. Det som kanske märktes var att fotpinnarna tog i lite tidigare när den var mjukt inställd.
Fattar inte varför du snackar så mycket fjädringsinställningar, naturligtvis ska båda vara optimalt inställda för att man ska kunna jämföra...
Jadu, har bara kört med orginalkam så där har jag ingen åsikt. Ut ur varje kurva har man nytta av toppeffekten!! Och inte minst på rakorna, då det ska wheelas!!!
![Party :yoparty :yoparty](/img/smilies/nya/yoparty.gif)