Ktm 660

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
motardnisse skrev:
Jag jämför då mellan de jag har haft/har 625-02, 660-03 och 625-04.
De vi pratar om 10kg är el-starten och inget annat. Det är svårt att förklara en känsla som man bara får när man kör den hoj man trivs bäst med.
Det jag menar ang bankörningen är att "faktiskt" rät många INTE vet hur man ställer in sin fjädring rätt utan tittar mer på just vilken kam samt helsystem de ska ha istället. Du måste hålla med om att fjädringen är A & O om en hoj ska gå bra annars är en effekstark motor onödig om man knappt kan köra den på banan. Sen kan vi ju börja blanda ihop hur mkt var & en har kört hoj om du nu vill det....

T,ex vilket kam föredrar du på din hoj, FR eller Rally???
Det jag också menar, hur ofta har du nytta av toppeffekten på en slingrig väg och så kan kan vi blanda in fjädringen där också om du vill!!!!!!

A och O vette fan, jag ska erkänna att jag har provat ändra lite på min men inte märkt någon större skillnad i körbarhet. Skruvade lite senast på geleåsen och provade både hårdare och mjukare och ändra rebound, men nää..måste säga att det gick lika fort hur jag än hade. Så allt står typ i mitten nu. Det som kanske märktes var att fotpinnarna tog i lite tidigare när den var mjukt inställd.
Fattar inte varför du snackar så mycket fjädringsinställningar, naturligtvis ska båda vara optimalt inställda för att man ska kunna jämföra...

Jadu, har bara kört med orginalkam så där har jag ingen åsikt. Ut ur varje kurva har man nytta av toppeffekten!! Och inte minst på rakorna, då det ska wheelas!!! :yoparty
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Suomalainen skrev:
Fattar inte varför du snackar så mycket fjädringsinställningar, naturligtvis ska båda vara optimalt inställda för att man ska kunna jämföra... Jadu, har bara kört med orginalkam så där har jag ingen åsikt. Ut ur varje kurva har man nytta av toppeffekten!! Och inte minst på rakorna, då det ska wheelas!!! :yoparty

I rakorna kan jag förstå toppeffekten men knappast i kurvorna, hur många ligger på toppvarvet i en kurva??? Vart drar du gränsen för mitt och topp register?

Jag Säger bara att man inte ska sitrra sig blint på att bara skaffa fram flest Hk, fjädringsinställningar åt 660 platsar även tråd därav mitt tjat.

Och jag ska vara ärlig, har inte haft nån kam i mina MEN jag har provat de båda hos andra och jag föredrar Rallykammen före FR pga jag behöver inte toppvarvet.....

Tänk dig ett Husaberg chassi med en 660 alt 625 motor. :jäs
 
Last edited:

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
motardnisse skrev:
Tänk dig ett Husaberg chassi med en 660 alt 625 motor. :jäs
Det finns ju redan Husaberg med 650 motor.Eller är dom för lätta och vibrerar för lite tycker du :confused:
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Busaberg skrev:
Det finns ju redan Husaberg med 650 motor.Eller är dom för lätta och vibrerar för lite tycker du :confused:

Nej nej nej! Tänkte just på de som har en förkärlek till KTM.

En del har en förmåga att bli rädda för att meka Husaberg därav tanken från mig, KTM625/660 chassi är lite väl tungt så jag tänkte på Husaberg,s chassi då!
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
paprika skrev:
Kan man köpa till passagerar fotpinnar?


Zeb orkade aldrig köpa några, så vi körde SÅHÄR ist..



seriöst, tror att det är så att bakramen inte håller för passagerare.
 

paprika

fattig men glad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 ´04 & KTM EXC 250´05
Goffe skrev:
Zeb orkade aldrig köpa några, så vi körde SÅHÄR ist..



seriöst, tror att det är så att bakramen inte håller för passagerare.


Haha.. får testa sen.

Men bakramen borde ju hålla om man bara har en liten flicksnärta bak kortare turer? Själv väger jag 70kg.

Finns det i huvudtaget att köpa?
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
motardnisse skrev:
I rakorna kan jag förstå toppeffekten men knappast i kurvorna, hur många ligger på toppvarvet i en kurva??? Vart drar du gränsen för mitt och topp register?

Jag Säger bara att man inte ska sitrra sig blint på att bara skaffa fram flest Hk, fjädringsinställningar åt 660 platsar även tråd därav mitt tjat.

Och jag ska vara ärlig, har inte haft nån kam i mina MEN jag har provat de båda hos andra och jag föredrar Rallykammen före FR pga jag behöver inte toppvarvet.....

Tänk dig ett Husaberg chassi med en 660 alt 625 motor. :jäs

Du har fortfarande inte kommit med en enda konkret anledning till varför man ska köpa 625 istället för 660 (om man inte är rädd för kickandet, som jag påstog vara den enda anledningen som finns). :hihi
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Suomalainen skrev:
Du har fortfarande inte kommit med en enda konkret anledning till varför man ska köpa 625 istället för 660 (om man inte är rädd för kickandet, som jag påstog vara den enda anledningen som finns). :hihi

Det enda jag kan säga är att provköra en 625 så får du en egen uppfattning, enligt mig så ÄR 625 bättre även om ni har mer cc.

Ivil skrev:
Hur bred samt hög är en 660?

Seat height 910 mm (35.83")

Varför vill du veta bredden?
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
motardnisse skrev:
Seat height 910 mm (35.83")

Varför vill du veta bredden?
Jag tänkte bredden och höjden på styret (högsta punkten) om jag kan kasta in den i företagets pickup utifall jag måste åka en bit för att plocka upp en sådan däringa knarr.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Ivil skrev:
Jag tänkte bredden och höjden på styret (högsta punkten) om jag kan kasta in den i företagets pickup utifall jag måste åka en bit för att plocka upp en sådan däringa knarr.

aha, shit det kommer jag inte ihåg.
 

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
RF 900R
Ivil skrev:
Jag tänkte bredden och höjden på styret (högsta punkten) om jag kan kasta in den i företagets pickup utifall jag måste åka en bit för att plocka upp en sådan däringa knarr.

Svårt att mäta när den står upprätt för jag är ensam här med min hoj. Men Lutandes på stödet är måtten ungefär:
Höger styrända: 136cm
Vänster styrända: 102cm
Bredden: 84cm

Du får la ta ett medel på styrhöjden :tungan
 

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
Modd 05 bakdel

Nu har jag lagt in bilder på min uppgraderade 04.
 

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
RF 900R
floodi skrev:
sitter fortfarande och funderar på en 660 och hittar knappt inga på blocket osv.
Vilka priser är rimmliga på hojjarna.
vid dom olika årsmodellerna och hur långt dom nu har gått.
vill ju ha lite koll på läget.

Rasorblade skrev:
Köpte min på juldagen för 57k,
500 mil, en ägare. Lit extra plast osv. Grymt fin!

RirkarD skrev:
min pärla, köpte i slutet på
oktober -04 57 000 310 mil!


Köpte min i december, 0 mil, 57000kr.
 

Bifogat

  • 660.JPG
    660.JPG
    34.8 KB · Visningar: 293

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen just nu
Okej grabbar, ett råd nu. Jag ska köpa en ny KTM 660, vill helt enkelt ha något nytt.

Vad säger ni, en 05'a eller en 06'a ?

Det går ju att få 05'or lite billigare, och det är ju bara hjul och fjädring som skiljer, dock blir det en del i prisskillnad. Men, den får ju ett "extra år" på nacken om man köper en 05'a nu, sen om det spelar någon roll vet jag inte.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top