Är det någon som vet varför det inte finns något tändningslås på 660n?
Går det att montera, isf var och vilket lås passar?
Hojen är en 04a.
Använd kablarna som är kopplade till stödet till en brytare eller nåt väl gömd!
Är det någon som vet varför det inte finns något tändningslås på 660n?
Går det att montera, isf var och vilket lås passar?
Hojen är en 04a.
Använd kablarna som är kopplade till stödet till en brytare eller nåt väl gömd!
Det känns ju lite tattigt... finns det ingen ingång i elsystemet för ett tändningslås? Jag förstår verkligen inte varför det inte finns från fabrik. Det är ju inte som att det är en superlättad racehoj där varje gram räknas.
Det verkar ju inte heller som att dom har snålat för att det kostar massa pengar, då resten av hojen verkar väl tilltagen och detaljrik.
Är det någon som förstår varför?
Det känns ju lite tattigt... finns det ingen ingång i elsystemet för ett tändningslås? Jag förstår verkligen inte varför det inte finns från fabrik. Det är ju inte som att det är en superlättad racehoj där varje gram räknas.
Det verkar ju inte heller som att dom har snålat för att det kostar massa pengar, då resten av hojen verkar väl tilltagen och detaljrik.
Är det någon som förstår varför?
Det känns ju lite tattigt... finns det ingen ingång i elsystemet för ett tändningslås? Jag förstår verkligen inte varför det inte finns från fabrik. Det är ju inte som att det är en superlättad racehoj där varje gram räknas.
Det verkar ju inte heller som att dom har snålat för att det kostar massa pengar, då resten av hojen verkar väl tilltagen och detaljrik.
Är det någon som förstår varför?
Jag kör med denna lösning och det funkar fint www.acumen-electronics.co.uk/product/CAT6_non-battery|ignition_switch_immobiliser_1021616
Jag kan ju inte veta hur dom tänkt på KTM men jag tror ju att dom ville bygga en hoj som är så spartanskt rejsig som möjligt men som fortfarande är en gathoj och inte en ombyggd crosshoj.
Me like!
Och därför saknar den elstart, batteri och tändningslås som ju ändå inte räknas som godkänt lås från något försäkringsbolag.
En dold brytare är ju säkrare än ett tändningslås för ingen annan än du vet ju ens att den existerar i motsats till ett tändningslås som tjuven direkt trycker ner en skruvmejsel i.
Även ombyggda crosshojar har tändningslås.
Jag tycker ändå att det är rätt snålt.
"You may have mistyped the address or the page may have moved.
Click here to go to home page or here to return to the previous page."
Även ombyggda crosshojar har tändningslås.
Jag tycker ändå att det är rätt snålt.
Även ombyggda crosshojar har tändningslås.
Jag tycker ändå att det är rätt snålt.
Även om det är snålt så lär inte KTM lyssna på dig, se över elschemat & finn din egen lösning.
Btw det finns några kablar "fanns iallafall på min -04" ihopkopplat som jord på kamkedjesträckaren. En av dem hade jag glömt en gång, då var hojen tvärdöd.
Klart dom inte kommer att göra, jag försökte bara förstå hur dom hade tänkt.
Nu har inte jag sprungit runt polarnas 660 cykar så mycket, men jag såg aldrig något styrlås heller? Det känns ju ändå som att man skulle vilja ha något att låsa hojen med. Det är ju inte alltid man släpar med sig lås överallt, speciellt inte om man bara ska ner till Ica och köpa en liter mjölk. Det är ju trots allt en vanlig gathoj, ingen racehoj.
Tycker att det känns lite osäkert att man bara ska kunna känna sig fram till brytaren och sedan kunna starta hojen.
Visst går det att bryta upp ett tändningslås, men har det gått så långt att någon bryter det så har det nog gått så långt att dom hade tagit hojen oavsett hur man säkrat den.
Att bara kika efter en brytare ser nog inte lika suspekt ut som när man står med en mejsel i tändningslåset och bryter.
Till dig me imobilisern, hur funkar den? Måste du ha någon speciell bricka eller liknande så hojen känner igen dig?
Nu har inte jag sprungit runt polarnas 660 cykar så mycket, men jag såg aldrig något styrlås heller?
martin, ta en titt till på freddan´s för tompa har ett styrlås på sin därimot som jag tror fredrik har också, vilket tillåmed jag har på min så tror nog han också har ett där.. vänster sida över kylaren precis typ
Då kan det ju funka med en knapp.
Mmm han menar nog styrlås vid styrhuvudet dvs ingen el utan bara en låskolv.
Mycket möjligt att det är autodekompen som klickade. Om motorn tjuvstannade och den snurrade ett sista steg så pass sakta att autodekompen slog i så klickar det ju till.
Men då ska det ju låta som när du kickar och autodekompen klickar, var det samma ljud?
e lite osäker på om det va samma ljud ska undersöka det nu. vad kan det annars vara tänkte du e ju jävligt kunnig
vart fyllar men på oljan mer än upp till i ramen? i boken står det ''remove oil dipstick on the clutch cover fill with 1.3 litre''
vart fan e det nånstans?
första gången ja servar hojjen.
e lite osäker på om det va samma ljud ska undersöka det nu. vad kan det annars vara tänkte du e ju jävligt kunnig
vart fyllar men på oljan mer än upp till i ramen? i boken står det ''remove oil dipstick on the clutch cover fill with 1.3 litre''
vart fan e det nånstans?
första gången ja servar hojjen.
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |