Ktm 660

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Viksjö
Hoj
RSV4 Factory
Använd kablarna som är kopplade till stödet till en brytare eller nåt väl gömd!


Det känns ju lite tattigt... finns det ingen ingång i elsystemet för ett tändningslås? Jag förstår verkligen inte varför det inte finns från fabrik. Det är ju inte som att det är en superlättad racehoj där varje gram räknas.
Det verkar ju inte heller som att dom har snålat för att det kostar massa pengar, då resten av hojen verkar väl tilltagen och detaljrik.

Är det någon som förstår varför?
 

Schimpy

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2008
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha TTR 600
Det känns ju lite tattigt... finns det ingen ingång i elsystemet för ett tändningslås? Jag förstår verkligen inte varför det inte finns från fabrik. Det är ju inte som att det är en superlättad racehoj där varje gram räknas.
Det verkar ju inte heller som att dom har snålat för att det kostar massa pengar, då resten av hojen verkar väl tilltagen och detaljrik.

Är det någon som förstår varför?

Tror att det kan vara så att när dom bygger en hoj helt utan batteridrivet elsystem så bryr dom sig nog inte om andra finesser än bara de som måste va för att få hojjen registrerad.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Det känns ju lite tattigt... finns det ingen ingång i elsystemet för ett tändningslås? Jag förstår verkligen inte varför det inte finns från fabrik. Det är ju inte som att det är en superlättad racehoj där varje gram räknas.
Det verkar ju inte heller som att dom har snålat för att det kostar massa pengar, då resten av hojen verkar väl tilltagen och detaljrik.

Är det någon som förstår varför?

Jag kan ju inte veta hur dom tänkt på KTM men jag tror ju att dom ville bygga en hoj som är så spartanskt rejsig som möjligt men som fortfarande är en gathoj och inte en ombyggd crosshoj.

Me like!

Och därför saknar den elstart, batteri och tändningslås som ju ändå inte räknas som godkänt lås från något försäkringsbolag.

En dold brytare är ju säkrare än ett tändningslås för ingen annan än du vet ju ens att den existerar i motsats till ett tändningslås som tjuven direkt trycker ner en skruvmejsel i.
 

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
johannesburg
Hoj
ZX10R 2009
Det känns ju lite tattigt... finns det ingen ingång i elsystemet för ett tändningslås? Jag förstår verkligen inte varför det inte finns från fabrik. Det är ju inte som att det är en superlättad racehoj där varje gram räknas.
Det verkar ju inte heller som att dom har snålat för att det kostar massa pengar, då resten av hojen verkar väl tilltagen och detaljrik.

Är det någon som förstår varför?

Jag kör med denna lösning och det funkar fint www.acumen-electronics.co.uk/product/CAT6_non-battery|ignition_switch_immobiliser_1021616
 

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Viksjö
Hoj
RSV4 Factory
Jag kör med denna lösning och det funkar fint www.acumen-electronics.co.uk/product/CAT6_non-battery|ignition_switch_immobiliser_1021616


"You may have mistyped the address or the page may have moved.

Click here to go to home page or here to return to the previous page." :(

Jag kan ju inte veta hur dom tänkt på KTM men jag tror ju att dom ville bygga en hoj som är så spartanskt rejsig som möjligt men som fortfarande är en gathoj och inte en ombyggd crosshoj.

Me like!

Och därför saknar den elstart, batteri och tändningslås som ju ändå inte räknas som godkänt lås från något försäkringsbolag.

En dold brytare är ju säkrare än ett tändningslås för ingen annan än du vet ju ens att den existerar i motsats till ett tändningslås som tjuven direkt trycker ner en skruvmejsel i.



Även ombyggda crosshojar har tändningslås. :)
Jag tycker ändå att det är rätt snålt.
 
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Även ombyggda crosshojar har tändningslås. :)
Jag tycker ändå att det är rätt snålt.


Även om det är snålt så lär inte KTM lyssna på dig, se över elschemat & finn din egen lösning.

Btw det finns några kablar "fanns iallafall på min -04" ihopkopplat som jord på kamkedjesträckaren. En av dem hade jag glömt en gång, då var hojen tvärdöd.
 

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Viksjö
Hoj
RSV4 Factory
Även om det är snålt så lär inte KTM lyssna på dig, se över elschemat & finn din egen lösning.

Btw det finns några kablar "fanns iallafall på min -04" ihopkopplat som jord på kamkedjesträckaren. En av dem hade jag glömt en gång, då var hojen tvärdöd.

Klart dom inte kommer att göra, jag försökte bara förstå hur dom hade tänkt.
Nu har inte jag sprungit runt polarnas 660 cykar så mycket, men jag såg aldrig något styrlås heller? Det känns ju ändå som att man skulle vilja ha något att låsa hojen med. Det är ju inte alltid man släpar med sig lås överallt, speciellt inte om man bara ska ner till Ica och köpa en liter mjölk. Det är ju trots allt en vanlig gathoj, ingen racehoj.

Tycker att det känns lite osäkert att man bara ska kunna känna sig fram till brytaren och sedan kunna starta hojen.
Visst går det att bryta upp ett tändningslås, men har det gått så långt att någon bryter det så har det nog gått så långt att dom hade tagit hojen oavsett hur man säkrat den.
Att bara kika efter en brytare ser nog inte lika suspekt ut som när man står med en mejsel i tändningslåset och bryter.



Till dig me imobilisern, hur funkar den? Måste du ha någon speciell bricka eller liknande så hojen känner igen dig?
 

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
johannesburg
Hoj
ZX10R 2009
Klart dom inte kommer att göra, jag försökte bara förstå hur dom hade tänkt.
Nu har inte jag sprungit runt polarnas 660 cykar så mycket, men jag såg aldrig något styrlås heller? Det känns ju ändå som att man skulle vilja ha något att låsa hojen med. Det är ju inte alltid man släpar med sig lås överallt, speciellt inte om man bara ska ner till Ica och köpa en liter mjölk. Det är ju trots allt en vanlig gathoj, ingen racehoj.

Tycker att det känns lite osäkert att man bara ska kunna känna sig fram till brytaren och sedan kunna starta hojen.
Visst går det att bryta upp ett tändningslås, men har det gått så långt att någon bryter det så har det nog gått så långt att dom hade tagit hojen oavsett hur man säkrat den.
Att bara kika efter en brytare ser nog inte lika suspekt ut som när man står med en mejsel i tändningslåset och bryter.



Till dig me imobilisern, hur funkar den? Måste du ha någon speciell bricka eller liknande så hojen känner igen dig?

Ja man har en #fob# som man håller på en motagare samtidigt som man kickar med kompen inne ett par gånger för att få ström . låter krongligt men ack så lätt
 

TimmiE!

Super-Moppe Rider!
Gick med
18 Dec 2007
Ort
Sthlm, Järfälla
Hoj
EXC 450 -08 Motard
Nu har inte jag sprungit runt polarnas 660 cykar så mycket, men jag såg aldrig något styrlås heller?



martin, ta en titt till på freddan´s för tompa har ett styrlås på sin därimot som jag tror fredrik har också, vilket tillåmed jag har på min så tror nog han också har ett där.. vänster sida över kylaren precis typ :tummenupp
 

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Viksjö
Hoj
RSV4 Factory
martin, ta en titt till på freddan´s för tompa har ett styrlås på sin därimot som jag tror fredrik har också, vilket tillåmed jag har på min så tror nog han också har ett där.. vänster sida över kylaren precis typ :tummenupp



Då kan det ju funka med en knapp.
 

tobbebrynas

saibot
Gick med
17 Jan 2006
Ort
eskilstuna
Hoj
ktm 660 -04
Mycket möjligt att det är autodekompen som klickade. Om motorn tjuvstannade och den snurrade ett sista steg så pass sakta att autodekompen slog i så klickar det ju till.

Men då ska det ju låta som när du kickar och autodekompen klickar, var det samma ljud?

e lite osäker på om det va samma ljud ska undersöka det nu. vad kan det annars vara tänkte du e ju jävligt kunnig :tummenupp

vart fyllar men på oljan mer än upp till i ramen? i boken står det ''remove oil dipstick on the clutch cover fill with 1.3 litre''
vart fan e det nånstans? :confused:
första gången ja servar hojjen.
 
Last edited:

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
e lite osäker på om det va samma ljud ska undersöka det nu. vad kan det annars vara tänkte du e ju jävligt kunnig :tummenupp

vart fyllar men på oljan mer än upp till i ramen? i boken står det ''remove oil dipstick on the clutch cover fill with 1.3 litre''
vart fan e det nånstans? :confused:
första gången ja servar hojjen.

Ingen aning vad det skulle kunna vara faktiskt. Jag är inte så kunnig, men jag försöker lära mig så mycket jag kan. :tungan

Du fyller först på i motorn direkt. Ska ju finnas ett lock där du fyller på som vilken annan hoj som helst. Därefter fyller du på i ramen, kickar igång, väntar på tomgång tills oljan kommit upp i ramhålet, stänger av och skruvar sedan ihop. :)
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
e lite osäker på om det va samma ljud ska undersöka det nu. vad kan det annars vara tänkte du e ju jävligt kunnig :tummenupp

vart fyllar men på oljan mer än upp till i ramen? i boken står det ''remove oil dipstick on the clutch cover fill with 1.3 litre''
vart fan e det nånstans? :confused:
första gången ja servar hojjen.

Nja oljestickan på kopplingskåpan, kopplingscylindern sitter på kicksidan & även oljepåfyllningen & 0,6l upp på höger sida på styrhuvudet.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top