Ktm 660

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Hoj
Superduke 990 -09
Gjorde några seriösa försök på att få upp hojen på slangen på 3an direkt idag, och visst gick det! behövde bara rycka till ordentligt och gasa så kom den, eller om man använde kopplingen lite snabbt innan (Y), fick även min längsta wheelie idag :) synd att kameran slutat fungera titt som tätt så jag inte fick med den.

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Hoj
Superduke 990 -09
Kameran fungerar igen, men bara så länge den inte stängs av medan man har satt på den en gång, stängs den av så måste jag åka hem och ladda den igen (även om batteriet är fullt), pallar inte skicka tillbaks den till USA och betala frakt och eventuell tull dit och tillbaks just nu heller.. garantin täckte bara inom USA, annars hade jag inte behövt betala ett piss.

Hade iaf en grym åktur igår! filmade min längsta wheelie, ca 14sek lång, började på 3an.

och åkte en skogsväg med polaren, och vi båda har motarddäck på, med andra ord, då det blev lerigt så for man omkull direckt!1!! och allt på film :).. ska redigera ihop allt då man får tid/ork.

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Hoj
Motard
Jag rengjorde förgasaren idag. Klantig som jag är så rinner soppan bara rakt igenom när man vrider soppa kranen till ON. Vad har jag gjort för fel?

Soppan rinner genom alla slangar. Och jag har stängt ventilen för att tömma förgasaren på soppa.

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
tänkte höra med alla 660 åkar.
1=finns det några speciella (vanliga) fel som gäller för 660 ifall man
ska kolla på en (köpa).
ska man se upp med miltalen?

2=haft en 640 00a förut, är det stor skillnad mellan den och 660?.

thx/tommy

vore bra om någon nästan satt med typ en cheklista man kan tänka på

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Jag rengjorde förgasaren idag. Klantig som jag är så rinner soppan bara rakt igenom när man vrider soppa kranen till ON. Vad har jag gjort för fel?

Soppan rinner genom alla slangar. Och jag har stängt ventilen för att tömma förgasaren på soppa.

Flottören har troligtvis kärvat fast! Ta loss koppen och pilla lite på flottören så borde det funka igen.

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Flottören har troligtvis kärvat fast! Ta loss koppen och pilla lite på flottören så borde det funka igen.

Precis.
Hade samma grej på en HSR42 på min gamla 640. Jag knackade lite med baksidan av en skruvmejsel på nedre delen av förgasaren. Det löste mitt problem. Ett sak att testa innan du skruvar isär fuggen kanske?

Aggelito

Superhjälte
Gick med
5 Jan 2010
Hoj
Seckssecksti
Kraschpuckar

Har precis köpt en kraschpuck (front) till min KTM 660 -06 på Johans MC i Gbg och pucken jag fick, med rätt artnr 54803045200, passar inte.
Har pratat med Johans MC, Lelles och Din MC och alla deras puckar med detta artnr är uppenbart annorlunda från den som passar till LC4?! Ingen av dem fattar vad som hänt...

http://www.mcweb.se/pub_images/large/54803045200_3954.jpg

Någon som vet om KTM ändrat artnr på puckar till LC4??

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Hoj
Superduke 990 -09
Då var första riktiga filmen uppe

http://www.youtube.com/watch?v=a1IBlXkpRfE

Fick ta bort ett par minuter pga youtubes 10min gräns, + att pinnacle 14 bara jävlades hela tiden, skulle man ta något i slowmotion eller speeda upp det så blev det helt andra delar av klippet än det man valt.

P.s Dissa inte min backspegel nu!

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Då var första riktiga filmen uppe

http://www.youtube.com/watch?v=a1IBlXkpRfE

Fick ta bort ett par minuter pga youtubes 10min gräns, + att pinnacle 14 bara jävlades hela tiden, skulle man ta något i slowmotion eller speeda upp det så blev det helt andra delar av klippet än det man valt.

P.s Dissa inte min backspegel nu!

Trevlig liten film så här på kvällningen.

P.s MÅSTE faktiskt dissa din backspegel... :D

Mr.Jonsjö

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2008
Hoj
GSXR 750 -06
Tja, Va ute idag och övade lite wheelies och märkte att det började läcka lite olja ur ena packboxen i framgaffeln. Tänkte höra med er om det är svårt att byta dessa själv (har en del meckvana men inget proffs)? Behöver man några speciella verktyg eller liknande som kan vara bra att veta innan man ger sig på det?

MVH Jonsjö

moddan

ös
Gick med
31 Mar 2010
Hoj
KTM 525 EXC/SM -07
Tja, Va ute idag och övade lite wheelies och märkte att det började läcka lite olja ur ena packboxen i framgaffeln. Tänkte höra med er om det är svårt att byta dessa själv (har en del meckvana men inget proffs)? Behöver man några speciella verktyg eller liknande som kan vara bra att veta innan man ger sig på det?

MVH Jonsjö

Testa med att rengöra först ifall det bara sitter skit som gör att det läcker lite.

Pilla bort skrapringen försiktigt med ex. en kniv.
Rengör sedan innanför upp mot oringen med ex. ett bladmått.
Pilla tillbaka skrapringen och hoppas det funkar:)

Mr.Jonsjö

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2008
Hoj
GSXR 750 -06
Testa med att rengöra först ifall det bara sitter skit som gör att det läcker lite.

Pilla bort skrapringen försiktigt med ex. en kniv.
Rengör sedan innanför upp mot oringen med ex. ett bladmått.
Pilla tillbaka skrapringen och hoppas det funkar:)

Tack för snabbt svar. Ska testa imorgon, hoppas att problemet inte är större än så bara :)

MVH Jonsjö

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Kan hjälpa om du luftar framgafflarna också, bildas ett tryck där efter hård körning.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati