Ktm 660

eXoticSimpa

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2012
Hoj
KTM 660 SMC -04
Är det HIFLOFILTRO som på bilden så är det helt ok KTM originalfilter är numera made in Thailand så jag köper Mahle made in Germany för ungefär samma pengar. De heter OC224 och OX115 om jag minns rätt. (detta är dock för cyklar med olja i ramen)

Ja det är ju frågan, det är ju bara en exempelbild och texten säger ingenting om det. Googlar man på artikelnumret så får man inte mycket info heller.

Jag testar att beställa, jag förlorar ju bara 124 spänn ifall det skulle vara skräpfilter som kommer!

eXoticSimpa

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2012
Hoj
KTM 660 SMC -04
Filtren kom idag, inga märken som jag kände igen. Men å andra sidan så känner jag inte igen så många. :gnissla

Är det något ni känner till? Om inte så sätter jag i dem och kör en kort period med dem, säg hundra mil kanske? Sedan gör jag servicen igen med originalfiltren.

2013-08-22 18.54.49.jpg

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Emgo är made in china/thai/indonesia och det kan vara ok men kan man välja annat hade jag gjort det.

eXoticSimpa

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2012
Hoj
KTM 660 SMC -04
Emgo är made in china/thai/indonesia och det kan vara ok men kan man välja annat hade jag gjort det.

Ja jag såg på EMGO-kartongen att det stod Thailand.

Jag kör på dessa tillsvidare, gör som sagt nästa oljebyte lite tidigare.
Frågan är vad man ska köpa nästa gång. Om både originalfiltren och eftermarknadsfiltren på lelles kommer från Thailand så får jag leta någon annanstans. Var kan man få tag på Mahlefilter? Är det Ebay som gäller?

eXoticSimpa

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2012
Hoj
KTM 660 SMC -04

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Haha, kom hem idag till garaget och såg att glaset till bakljuset hade ramlat av. Så nu undrar jag vad det är jag ska beställa för att få glaset.

http://www.ktmshop.se/index.php?action=showParts&id=1199&c=C04583140#partslist
Nummer 20 här?

http://www.ktmshop.se/index.php?action=showParts&id=1199&c=C04586080#partslist
Nummer 14 här är bara plastkåpan va? Inte bakljusglaset va?

Eller finns bara just den delen att beställa separat någonstans?

En -04 är det jag har.

Bara glaset finns inte att köpa, bara komplett baklyse som nr: 20.... Nr:14 är bakskärmen...
JAg har gjort så här när en lampglaset försvann... http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?154680-Ktm-640/page95

eXoticSimpa

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2012
Hoj
KTM 660 SMC -04
Bara glaset finns inte att köpa, bara komplett baklyse som nr: 20.... Nr:14 är bakskärmen...
JAg har gjort så här när en lampglaset försvann... http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?154680-Ktm-640/page95
Misstänkte nästan att det var så, 500 spänn för ett lampglas känns lite saftigt.
Speciellt då jag funderar på att bygga om baken till en -05 under vintern.

Jag antar att jag kan köra utan lampglaset de månader som är kvar av säsongen. Om ingen har något fint tips på hur man kan fulhaxa fram något.
Hur gjorde du din lösning till exempel? Ser ju riktigt kaxigt ut! :yoparty

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Misstänkte nästan att det var så, 500 spänn för ett lampglas känns lite saftigt.
Speciellt då jag funderar på att bygga om baken till en -05 under vintern.

Jag antar att jag kan köra utan lampglaset de månader som är kvar av säsongen. Om ingen har något fint tips på hur man kan fulhaxa fram något.
Hur gjorde du din lösning till exempel? Ser ju riktigt kaxigt ut! :yoparty

De suger å köpa lampan för 500.... Du kan fuska me att sätta dit ett rött ledlampa....

Gjorde en gipsavgjutning av lampan å sen värmde i ugn ett prisma glas (Polycarbonat) å lät de svalna i formen... Sen kapa å slipa till så den passa.... Limma till slut... I me en röd ledlampa sen....

eXoticSimpa

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2012
Hoj
KTM 660 SMC -04
De suger å köpa lampan för 500.... Du kan fuska me att sätta dit ett rött ledlampa....

Gjorde en gipsavgjutning av lampan å sen värmde i ugn ett prisma glas (Polycarbonat) å lät de svalna i formen... Sen kapa å slipa till så den passa.... Limma till slut... I me en röd ledlampa sen....

Ja det kan jag ju alltid göra, men jag kommer ändå ha ett fult gapande hål i baken. :tungan

Ah, då kan jag ju inte göra på ditt sätt tyvärr.

Funderade annars på att påbörja bakdelsbygget i förväg och beställa delarna som behövs redan nu. Då kan jag åka utan glaskåpan tills vidare.

Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
AKUT hjälp vad är det för hylsa för att lossa framdrevet på LC4?

Lusse84

Medlem
Gick med
16 May 2012
Hoj
FZ1-N & Husa 650
Hej gott folk!
Går i funderingar att sälja min TTR 600 och istället köpa en KTM 660.
Kollar man på blocket så verkar man kunna få en hyfsad 03/04 för 30k.
Något man bör kolla extra noga på dessa modeller?

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Hej gott folk!
Går i funderingar att sälja min TTR 600 och istället köpa en KTM 660.
Kollar man på blocket så verkar man kunna få en hyfsad 03/04 för 30k.
Något man bör kolla extra noga på dessa modeller?

Du bör absolut vara extra nog amed att kolla vad det är för typ som äger/ägt hojen. LC4an håller bra OM man tar hand om den och sköter den. Finns många ute på blocket som ser fina ut men kan rasa när som helst pga klåp-mekare osv...

Hittar du någon med en nyrenoverad motor och en ägare som verkar trovärdig ska du absolut satsa på en, sjukt rolig hoj!

Surfade lite på blocket nu och hittade denna:
http://www.blocket.se/stockholm/KTM_660_smc_nyrenoverad_50088427.htm?ca=11&w=1

Kanske är något?

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Hoj
KTM 690SMC R
bild.JPG

Det finns 3 kontakter bakom hastighetsmätare. 2st av dessa är inkopplade i kabelstammen i hojen. Den tredje, vilken har 3 kablar, syns på bilden. Det är den med svart, röd och brun, den är inte inkopplad i någonting. Det verkar inte heller finnas något att koppla den till.
Vad är detta? Ser ju onekligen ut som + - och jord.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
View attachment 394665

Det finns 3 kontakter bakom hastighetsmätare. 2st av dessa är inkopplade i kabelstammen i hojen. Den tredje, vilken har 3 kablar, syns på bilden. Det är den med svart, röd och brun, den är inte inkopplad i någonting. Det verkar inte heller finnas något att koppla den till.
Vad är detta? Ser ju onekligen ut som + - och jord.

Det är för att ansluta fjärrkontrollen men den använder inte du så det skall vara icke anslutet.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept