KTM 660SMC: Nytt däck, lås och bakände

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Ort
jöttebårj
Hoj
SD 1290
Har precis köpt mig en 660 -05. Har alltid tyckt de skakt för mkt men får ge det en chans :)

Hur som helst, bakdäcket är helslut. Vilket däck vet ni funkar bra? Kommer inte bli alltför mkt buskörning (men man vet aldrig) så just i dagsläget värdesätter jag antal mil före supergrepp.

Framdäcket ser sådär ut. Hur mycket mönster måste finnas på en sådan här hoj?

Lås, måste köpa mig ett lås då jag vill behålla ccykeln så gott det går. Vilket lås är bäst men litet och smidigt? Kanske inte går att kombinera...

Bygga om bakänden, är gamla bakänden och skulle vilja bygga om till nyare modellen. Hur mkt jobb är det och var hittar man en nyare bakände?
 

Felix G

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2006
Ort
solna
Hoj
vit ktm 660-05
bakänden är inte så svår att få till. jag är nästan säker på att den nyare bakramen passar på den äldre ramen.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
bakänden är inte så svår att få till. jag är nästan säker på att den nyare bakramen passar på den äldre ramen.

Fast att byta bakram, luftburk, avgas, plast och fästgrejer är ju allt annat än billigt. Finns folk som yxar dit nya plasten på den gamla ramen och det går utmärkt även om det inte är estetik som tilltalar mig...
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Jag har et metzeler 150/50 som är helt nytt som du kan få för en tusing sportec m3
 

Nicxter

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2009
Ort
Sundsvall
Hoj
Söker ny..
Har precis köpt mig en 660 -05. Har alltid tyckt de skakt för mkt men får ge det en chans :)

Hur som helst, bakdäcket är helslut. Vilket däck vet ni funkar bra? Kommer inte bli alltför mkt buskörning (men man vet aldrig) så just i dagsläget värdesätter jag antal mil före supergrepp.

Framdäcket ser sådär ut. Hur mycket mönster måste finnas på en sådan här hoj?

Det är klart att du kommer busköra! :tummenupp
Jag har alltid beställt däck från hojdäck.se. Snabba leveranstider och hyffsade priser enligt mig.

Framdäckets mönster är viktigt. Det är framdäcket som bromas hårdast och måste kunna greppa asfalt.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top