Här kommer min input om ktm 690 duke 4. Jag köpte en förra sommarn årsmod 2013. Angående vibrationerna så var de värre när cykeln var ny, men efter ca 50mil blir vibrationerna det betydligt snällare (tror inte de beror på vana) montera sedan en fresco de cat pipe vilket öppnar vägarna (givet) för motorn och det i sin tur gjorde att motorn gick än snällare angående vibrationerna. Tycker cykeln är väldigt snäll på vibrationer, runt 7-8000 varv (typ max varv) känns det lite i sadeln i övrigt går den mycket fint. Nog om det. Jag har monterat en GIVI rutan, bästa investeringen tycker jag gör cykeln till en bra allround hoj. Jag kör mest landsväg mina turer är typ minst 20mil per resa som mest har jag kört nära 70mil på en dag! GIVI rutan är kanon jag är 180cm och rutan styr bort fartvindsluften från 90% av överkroppen, träffar min hjälm ungefär mitt på. Näst bästa investeringen var nog KTMs ergo dyna, skönare att sitta på. Du kan röra dig runt mycket bättre och en annan sak, wheeelisar blir en barn lek. Dynan flyttar viktfördelningen en aning och det går massor på wheeelisidan. Montera för nån dag sen ett 15t dämpat fram drev, blev lite piggare och nu orkar hojjen varva ur på 6an. Var uppe i 190kmh rätt enkelt (GIVI rutan tar vind) ändå är jag 93kg tung och med rätt slapp allväderskläder. Jag tycker med dessa mods gör KTM 690 duke 4 till en kanon bra hoj, nästan ett måste vid mycke landsvägs körning. Till lång resor kommer jag utrusta med mindre topbox/väska och gärna mindre sido boxar typ ktms egna. Det finns andra långfärds hojjar men ingen lika roligt och allround som duke 4. Men jag är inte så super petig angående komfort på långa resor heller, de e bara att mata
Nu sitter jag och tittar på slipon (så får jag ett helsystem) och powercommander 5 med auto tune. Sen är jag rätt njöd! Kört nu ca 500mil byt bakdäcket vid 450mil och bytt motorolja och filter 2ggr. Inga fel alls går som en klocka.